• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • ingenjörsbruden

Mmmmm *tar en lussekatt o lite glögg o slår mig ner i min bruna plyschsoffa o gasar lite.....*
    Drömde förresten att vi bodde i en husvagn o det var svinkallt ute...tom SNÖ...i skåne...hahaha då insåg jag att det var en dröm!

Mööööörning flickor, o en underbar lucia o tredje advent önskar jag er alla!

Besöket igår gick bra...men lite full rulle på ungarna.....bara att vänja sig!

Håller just nu på att baka lussekatter...maken tycker mina är godast *glad*
    Sen ska vi åka till huset o dubbelkolla mått på fönster inför persiennbeställning o så ska väninnan komma dit o kika på huset!
    Hon är ju osså bygging o så klart superintresserad....stackars barn kommer att vara nådigt trötta på oss!

• ingenjörsbruden

Hinner inte med att läsa allt som händer här...men skickar massor av till alla!

*tassar ut o snurrar lussekatter innan Bellabus vaknar*

Hon har förresten kommit på att ALLT ska stoppas i hennes mun!! Leksaker, mammas fingrar o händer...kläder....ja allt ska ju smakas på....o så har hon ett hiskeligt humör när det inte går lätt o som hon vill...huvaligen!

• lanovia 08

Tittar in lite snabbt. Blev tvungen att passa på och vila en stund medans mannen är ute och springer.
    Idag har vi storstädning här. Försöker komma vidare i vårat försök att få bort byggdammet.

Sonja tycker inte alls det är förtidigt med granen nu. Det är ju bara 1½v kvar till jul. Vi kommer inte vara hemma under juldagarna och tänker försöka få in den ikväll. Det är ju nu innan ju man vill ha julstämningen. Skall man väl släpa in grannen och lägga tid på att klä den kan man väl få hinna njuta lite av den.

• lanovia 08

Jo visst har jag mammabyxor utan det skulle jag inte haft några byxor alls att ta på mig.
    Men när baken får för sig att växa lite kan även dessa blir för små. Har släpt ut resåren i linningen max men ändå klämmer jeansen vissa dagar. Men jag undrar om det inte beror sig på lite hur spillevinken ligger också. För vissa dagar går byxorna bra andra gör de bara ont.

Ankan80 skrev 2009-12-12 08:53:04 följande:
    Jag köpte mina på lindex. Den ena är en blå med puffkjol (pink collection) o den andra en grå i sammet/spets o krinklad kjol (heter kanske inte så)Båda är skurna under bysten.Har du inga mammabyxor? Det är superskönt! lanovia 08 skrev 2009-12-11 15:25:55 följande:
  • lanovia 08

Blommis vilket otroligt sött brev från sonen.

• lanovia 08

Idag är Lucia jag har inte hört en enda lucialåt ännu och har noll julkänsla. Funderade ett tag på att traska till kyrkan idag, men kände inte att jag hade tid. Skulle bara sitta där och vara stressad över allt som behöver göras hemma. skall dock försöka se Lucia på TV i 18.15.

• Daa

Åh, vilket fint lusse-firande i tråden.
    Blev på lite bättre humör nu. Men bara lite.
    Jag var så nöjd och stolt över mig själv: hade lyckats fokusera bort från "åh nej, stackars mig som kan använda mina vanliga kläder på julafton och nyårsafton nu när jag inte fick någon gravidmage" till "nu ska jag köpa mig en skitsnygg klänning som framhäver min smala midja". Trodde inte att modeslaveriet skulle sätta käppar i hjulet.
    Det finns figursydda klänningar i fina färger (fast mest lila och svart). De slutar allihop alldeles nedanför ändan. Det finns längre klänningar i fina färger (fast mest lila och svart). De är alla bylsiga och framhäver definitivt inte någon midja.
    I-landsproblem förvisso och jag borde skämmas, men jag har uppenbarligen råkat ge min skitsnygga, ännu inte funna klänning ett alltför stort symbolvärde. *gnäller och surar* (det går snart över)

Hoppas ni har en fin tredje advent.
    Många kramar.

• Ankan80

aha...ok...då är det ju lite jobbigt.
    Tyckte det var svårt att hitta ett par bra mammabyxor som passar. Många typer av kvinnokroppar att ta hänsyn till.
    Nu i slutet av grav. måste det vara jobbigt...nackdelen med att vara grav. på vinterhalvåret. På sommaren kan man ju ha klänning.

lanovia 08 skrev 2009-12-13 15:14:57 följande:

Jo visst har jag mammabyxor utan det skulle jag inte haft några byxor alls att ta på mig.Men när baken får för sig att växa lite kan även dessa blir för små. Har släpt ut resåren i linningen max men ändå klämmer jeansen vissa dagar. Men jag undrar om det inte beror sig på lite hur spillevinken ligger också. För vissa dagar går byxorna bra andra gör de bara ont.
    Daa:
    Klart du skall ha en snygg klänning. Helt rätt!!!
  • Ninnnis

God morgon!

London var underbart, som alltid. Sightseeing, mat, öl, mys, prat, shopping och till och med lite sol bjöds vi på. Det var kul att få visa lillasyster "mitt" London, hon blev helsåld, så klart

Tack för gratulationer till kommande brorsbarnet. Jag ÄR uppriktigt glad, det ska bli underbart att bli faster och mina föräldrar ska äntligen få sitt första barnbarn. Men det känns naturligtvis ett sting i hjärtat när de lyckas på första försöket och vår situation samtidigt är som den är.

Orkar inte kommentera så mycket, men skickar en stor kram till alla som vill ha.

• lanovia 08

Godmorgon Ninnis! och alla andra också så klart!

Vad bra att ni har haft det så bra i London! Och att syster blev såld.

Så klart du är glad över brorsbarnet, det var nog ingen som betvivalde. Men de dubbla känslorna är lätta att förstå.

När det gäller det efterlängtade pluset verkar det inte finnas någon som helst rättvisa någonstans. Jag har kompisar som råkar missa skyddet EN gång och oops ett barn. Dessa var händelser lite svåra att acceptera när man själv kämpade månad efter månad.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...