• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Villemoa: det är så jobbigt när man hoppas och blir gruvligt besviken och sedan kommer den där fördärvade men-kanske-ändå-tanken som gör att man börjar hoppas igen bara för att ännu en gång stå där med besvikelsen och den tunga besvikelsehanteringen.
    *kramar om*

• Daa

Sonja: oj, att lilla K varit så dålig!
    Kan inte föreställa mig hur det måste ha känts att tvinga på henne masken...
    Hur går det med fotoredigeringen?

• Daa

Tack snälla, för att ni tycker att jag är normal.
    Det är skönt att faktiskt känna sig normal också. Oillamående, tämligen otrött och osorgsen.

Nu blir jag snart ivägjagad till lunchrummet av min arbetskamrat (fast det blev ingen sång idag).

• Sonja68
    Daa skrev 2009-12-10 11:43:06 följande:
    Sonja: oj, att lilla K varit så dålig! Kan inte föreställa mig hur det måste ha känts att tvinga på henne masken... Hur går det med fotoredigeringen?
    Jo, det var en jobbig och orolig tid. Men samtidigt såg man att hon var en Fighter redan då. Men det kändes hemskt att tvinga på henne masken. Doktorn sa att "ju mer hon vrålar och skriker när du har på henne masken, desto bättre". Då vet man att de drar ner medicinen ordentligt i lungorna.
    Jag var ju tvungen att hålla mig lugn inför henne, men våra nära och kära gick alltid ut ur rummet, för de tyckte det var för jobbigt att se Själv gick jag iväg och grät på toa efteråt, varje gång.
    Jag visste ju att det var för att hjälpa henne, men hur kan en så liten bebis förstå varför mamma gör såna där hemska saker?!
    Sen när hon var "friskförklarad" så använde vi den där inhalatortuben med mask varje gång hon blev förkyld och hade problem med luftrören, vilket var ofta under de första två åren. Förra året hade vi inte fram den alls Så jag trodde hon hade glömt den. Tills nu när hon blev sjuk i svininfluensan. Så fick hon syn på påsen där den där grejen är... Och då sa hon direkt: "Mamma, snälla, visst inte behöver vi använda masken??" och såg jätteorolig ut. Så hon minns...
    Men hon verkar ju älska mig ändå, så hon har nog förstått varför jag var tvungen att göra som jag gjorde .
    Och om det är någon som det är lätt att ge medicin så är det henne. Hon sväljer snällt all medicin. Hon vet att man måste ta det för att bli frick, även om det är lite obehagligt. Den äldre tjejen hon ställer till världens liv när hon ska ta medicin!

Det går sådär med fotoredigeringen Är inget snille på sånt direkt.

Nu ska JAG slänga i mig lunch och jobba vidare.
  • lanovia 08

Bra

Daa skrev 2009-12-10 11:29:55 följande:
    *hörsammar Lanovias iakttagelse och delar därför upp inlägget i flera...*
  • lanovia 08

Sonja, var K sjuk när hon föddes eller fick hon någon hemsk förkylning som vädligt liten?

• lanovia 08

Jag har träffat dig och kan med full övertygelse säga att du är normal.

Vad skönt att du mår bra idag. Det glädjer mig att höra.

Daa skrev 2009-12-10 11:45:23 följande:
    Tack snälla, för att ni tycker att jag är normal. Det är skönt att faktiskt känna sig normal också. Oillamående, tämligen otrött och osorgsen. Nu blir jag snart ivägjagad till lunchrummet av min arbetskamrat (fast det blev ingen sång idag).
  • Daa

Sonja: visst måste hon älska dig. *hjärtar lilla K*
    Ja, det låter verkligen som en riktig pärs. *kramar om såhär i efterhand* Starkt av dig att fixa det.

Fotoredigering verkar riktigt svårt. Vågar inte ge mig på det. På sin höjd försöker jag beskära bilder. Det funkar ibland.

• Daa

Bra att du uppskattar det, för det var jättejobbigt.

lanovia 08 skrev 2009-12-10 12:02:53 följande:

Bra
  • Daa

Skönt. Fastän vi var så trötta båda två när vi sågs.

lanovia 08 skrev 2009-12-10 12:04:43 följande:

Jag har träffat dig och kan med full övertygelse säga att du är normal. Vad skönt att du mår bra idag. Det glädjer mig att höra.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...