• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Leksi
    Sonja68 skrev 2009-12-09 11:49:44 följande:
    Tack Leksi De två sista... menar du på tårtan och elden Jag har ju flera sidor i galleriet, du kanske bara kollade den första?
    Oops.. ja nr 17 och 18 menade jag men då hade jag inte tittat på sidan två och tre. Där fanns det ju ännu fler jättevackra bilder!!

Då har vi liknande jobb du & jag. Sitter på en ekonomiavdelning på ett företag med ca 60 anställda, fem bolag i koncernen. Det är bara jag och min chef.

Nu - lunch!!
  • lanovia 08

hej alla!
    Har varit på föräldrargrupp idag så hela förmiddagen har gått åt till det. Nu har jag ätit lunch och skall helst hinna jobba lite.

Förresten vad gäller auroran så blev det inte sista besöket igår. HOn frågade om jag ville se förlossningen en gång till, vilket jag känner att jag nog vill. Inte så jag behövde det igår men kan kännas tryggt att veta att jag har en möjlighet till att få se allt o ställa frågor. Så om en månad skall vi dit igen. Vem vet kanske spillevinken passar på att komma ut när vi ändå är där.

Blommis, låter som du fått en stressreaktion. Dags att försöka lugna ner kroppen? Bra mkt lättare sagt än gjort, jag vet.

Ninnis jobbigt att sova så dåligt. Hoppas du orkar dig igenom dagen, imorgon väntar roligheter.

• lanovia 08

Ja, vad mer skulle jag skriva, ingenting antar jag för nu måste jag jobba. 11 dar kvar på jobbet...

• Ninnnis

*proppmätt*

Hej Leksi! Kul att du kikar in trots att du har hektiskt på jobbet. Var rädd om dig!

Hej Sonja! Hur går det med huvudvärken, har den släppt? Hoppas du orkar med körrepet ikväll. Jag håller med om att hundar är bäst! Och då ser jag det så klart helt objektivt

• Ninnnis

Lanovia, du anar inte hur skönt det är att höra hur du har stärkts inför detta med förlossningen. Jag är imponerad av dig!

Jag är sjukt trött idag, men jag ska nog vara redo imorgon!

• lanovia 08

Föräldrargruppen var bra. Var inte så mkt info idag utan mer lära känna de andra som var där. Hoppas främst att det kan leda fram till att man kan få några att umgås med som får barn typ samtidigt som oss.

• passionsblomman

Lanovia och alla andra, jo absolut! Och jag tror som sagt att det där värsta raset har varit redan. Det är därför det känns så tunt och eländigt nu håret. Mest tappade jag när vi just kommit hit och första månaden här typ. Jag tror att muskelvärken kom först, håravfallet sedan och alla förkylningarna och huvudvärken i jämnt spridda skurar och anfall däremellan.
    Det är därför jag varit så overksam under hösten. Jag har känt att "vaddå, det är väl helt ok att gömma sig inne i sitt hus och sova halva dan och kolla film och gå i pyjamas" Och det har jag gjort också. Visst har vi uträttat en del och jag har medvetet arbetat på projektet Acklimatisering och Nätverkande På Nya Orten, men jag har verkligen inte skuttat upp ur sängen och kört vidare på samma race som det var i Sthlm innan allt var klart för avärd hit.
    Så jag tror att skadan redan är skedd om man så säger och att det nu är läkning som pågår, fast man nu kanske ser effekterna av den stress som redan varit och tagit ut sin rätt.

Det är också därför som jag skjutit undan mycket av IVF-tankarna och allt med jobbsökande och så. Det är väldigt skönt att hon på AF förstod hela grejen så bra.
    "Du MÅSTE få tid att landa" sa hon flera gånger. Vilken lättnad det var att höra!

babbla babbla...

• ingenjörsbruden

Hej söta tjejer!

Hinner knappt med er...

flyttpackning är påbörjad så jag o Ballabus har att göra!

Blommis, va läskigt med håravfall....har hört att det kan bero på stress eller hormoner.... *kramar om*
    Skönt att din AF-kontakt tyckte att du skulle få lov att landa!

Vi skickar massor av till alla goa brudar!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...