• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Heloise

Japp, jag har inte nån koll på alla förkortningar men det borde väl gå bra ändå, jag kanske lär mig Panzer bara tjatar om när jag ska ha mens, han vill helst veta vilket klockslag den brukar komma haha
    Jag har försökt säga att oddset är väldigt dåligt att man får till det första gången, men han har ju väntat i 5 år på det här så jag tänker inte förstöra det för honom

• passionsblomman

Heloise, jag tror vi kan konstatera att du hör till de få som har en av de ovanliga akarlar som faktiskt ens försöker ha någon koll på vart och när du cyklar. Min sambo bryr sig inte nämnvärt utan brukar runt pms mest upprört undra vad fan jag är så arg för.

Visst är oddsen dåliga men chansen finns ju och varje chans till plus är en chans och här tas den på allvar!

Förkortningarna kan jag inte hälften av alla som finns.

Ta BIM och ÄL till att börja med. Alltså beräknad icke mens och ägglossning. Det är de som är intressanta innan plus och medan man försöker "den vanliga vägen". BOM är när mensen kom och det inte blev något.

• didis

Oooh! Så spännande, Heloise! Det konstiga är att fast jag inte har träffat dig så tycker jag om dig (och Pantzer förståss!) och jag önskar dig all lycka i livet!

Inte heller jag är stadig gäst här, jag har bara smygläst trådarna emellanåt. Det känns som om jag ligger närmre barnbarn än egna barn men lycka till allihopa!

Barn tillhör förvisso det bästa (och emellanåt värsta!) livet har att erbjuda.

Heloise skrev 2009-12-08 20:29:55 följande:
    Hej ladies!Tassar in här och säger hej. Bebisverkstaden har officiellt dragit igång. Har precis haft ägglossning och för första gången försökt haft sex under de dagarna istf att undvika det
  • lanovia 08

nu har jag och mamma fixat lite med gardiner och vikt tvätt. Var inget hårt jobb någonstans men jag är helt slut och orkar nog inte skriva så mkt.

Besöket hos auroran gick hur som helst strålande. Tog längre tid än vanligt för vi hade mkt att prata om och skrev förlossningsplaneringen tillsammans. Den här förlossningen skall jag nog kunna klara, hoppas jag. Det som skrämmer mig mest nu är att jag skulle hamna på bänken och snittas. Men är förmodligen bara total okunskap där också, men orkar inte sätta mig in i det också nu. Fokus på förlossningen....

• Sonja68

Håller tummarna för Heloise o Panzer (och alla andra förstås), som jag gillar skarpt Ska det lyckas direkt på första försöket, när Panzer skjuter skarpt ??

• Sonja68

Lanovia; Det är rätt, fokus är ordet. Du är så beundransvärd ska du veta

• lanovia 08

För att jag är rädd??

Sonja68 skrev 2009-12-08 21:23:40 följande:
    Du är så beundransvärd ska du veta
  • Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-12-08 21:36:20 följande:

För att jag är rädd??
    Nä, för att du tar tag i dina rädslor och går till Auroran!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...