• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Visst är det!

Liknand blev det när jag ammade. Så jag tror stenhårt på att det är en stressreaktion.

Trist är det iallafall, för nu måste jag ju nästan klippa mig rätt kort, så håret kan komma ikapp sig.

Jag har aldrig haft kort hår, utom innan skolåldern.

Villemoa skrev 2009-12-08 23:54:18 följande:
    Men blommis, vad LÄSKIGT!! Heloise: vad kul med bebisverkstad!! Både Moa och graviditeten som blev MF kom till på första försöket så det går ju Visslar för fullt för dig!lanovia: vad bra att det går bra hos aurora! Även jag tycker du är oerhört duktig som vågar ta tag i din rädsla! Go girl, snart är spillevinken här!
  • Villemoa

Med tanke på hur stressigt du haft det med flytt och allt så kan det nog vara såsom du säger, men likväl läskigt!
    Fy farao för att behöva klippa sig kort även om man inte vill.

passionsblomman skrev 2009-12-09 00:21:16 följande:
    Visst är det!Liknand blev det när jag ammade. Så jag tror stenhårt på att det är en stressreaktion.Trist är det iallafall, för nu måste jag ju nästan klippa mig rätt kort, så håret kan komma ikapp sig.Jag har aldrig haft kort hår, utom innan skolåldern.
  • Daa

God morgon.

Hej, Heloise! *vinkar* Lycka till nu. Som Blomman säger, chansen finns.

Sonja: ååh, så fina bilder!

Ninnis: länk, tack

Blommis: läskigt med håret. Det skulle mycket väl kunna vara en stressreaktion.

Oj, plötsligt blev klockan mycket.

Hoppas ni får en fin förmiddag.
    Och kom ihåg: imorgon kan vi säga "imorgon är det fredag".

• Ninnnis

God morgon! Eller morgon i alla fall...

Maken övervakade ju inventering inatt och kröp ner i sängen klockan 5, en kvart innan jag skulle gå upp. Eftersom jag visste att han skulle komma hem sent (eller snarare tidigt) har jag sovit jättedåligt. Jag har också för mig att jag hörde vovven vara uppe och tassa flera gånger, men det kan ha varit i drömmen... *gääääsp*

Tur att jag bara ska jobba idag också, imorgon åker jag ju till London

Villemoa och Daa, tydligen kan man bara länka webbalbumet till en mailadress eftersom det är "låst". Om ni inboxar mailadress så länkar jag dit. Villemoa, kan man få se ert bildspel?

Hej Heloise och Didis!

Hade i övrigt en mysig kväll med vovven igår. Först var vi ute och gick 1,5 timme, sen låg vi under filten (båda två) i soffan och tittade på Desperate Housewives

• Ninnnis

Det är inte mycket som slår mysfaktorn i en liten vovve som först buffar med nosen för att få krypa in under filten/täcket, och sedan ligger varm och go på mina ben och småsnarkar och suckar djupt...

• Ninnnis

Blommis, vad läskigt att du tappar så mycket hår Jag tror helt klart att det är en stressreaktion, kanske kombinerat med hormonbehandlingarna. Du kanske kan testa att ta tillskott av silica eller liknande?

• Ninnnis

Blommis igen, sådana där huvudmassagespindlar ska tydligen vara bra för blodcirkulation och hårkvalitet, det kanske kan vara värt att testa? Dessutom är det otroligt skönt, jag har en själv. Jag köpte min in i hälsokostaffären, den ser ut ungefär så här:

www.huvudmassage.se/

• Sonja68

Daa; tack så mycket

Blommis, jag har kommenterat håravfall i Tanttråden.
    Men du får en till kram här!

Ont i skallen idag.
    Körrep ikväll, sent. Maken får ta nattningen av småtjejerna.

Vinkelivink alla, ha en bra dag!

• Leksi

Hej allihop!

Har superstressigt på jobbet just nu och även hemma så det här blir en kort hälsning. Men jag läser allt ni skriver, hinner bara inte skriva så ofta just nu.

Sonja, vilka jättefina bilder och vad vackra ni var! Jag tyckte bäst om de två sista bilderna... Jobbade du förresten också med ekonomi? Själv sliter jag med november-bokslut och budget inför nästa år just nu. Min kollega är sjuk så det är bara jag, och då blir det mycket!! Längtar till jul...

Visst är det mysigt med sällskap under filten i tv-soffan Ninnis?! Vår ena katt smyger upp varje kväll och vill basta en liten stund, så myyysigt!! Me like!

Näpp, nu hinner jag inte skriva mer men stor kram till alla och välkommen hit Heloise!

• Sonja68

Tack Leksi
    De två sista... menar du på tårtan och elden Jag har ju flera sidor i galleriet, du kanske bara kollade den första?

Jo, jag jobbar med ekonomi. Jag och ekonomichefen försöker sy ihop november just nu. Och förbereda inför revisorns förhandsgranskning den 16:e. Budgeten är jag inte inblandad i, än så länge. TAck och lov.

Hundar är bara bäst Efter min skilsmässa så var jag rätt deppig och ensam. Då var min hund min livlina. Det var hon som gjorde att jag tog mig upp ur sängen på morgonen, tog mig ut i friska luften, hon höll mig uppe på fötter. Kände att det fanns NÅGON som behövde mig, liksom. Och mycket mys blev det...
    Att inte behöva komma hem till en tom lägenhet, där stod en glad vovve och viftade på svansen och ville jättegärna umgås med just MIG

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...