Igår grät jag glädjetårar. Vet att jag nämt tidigare att Spillevinken är en liten blyger som bara sparkar och voltar för mig. Så fort någon annan vill känna så stannar den upp, detta även för maken. BM har förklarat att det är för att bebisen inte känner igen sin pappa tillräckligt, dvs han håller inte händerna på magen tillräckligt mkt och har inte pratat med barnet så den känner inte igen hans röst eller händer. Vilket gör att den stannar upp när han kommer i närheten då detta är något främmande.
Och det har ju varit så att när jag känt sparkar och sagt till maken så lägger han en hand på magen men får inget känna. Efter ett tag tröttnar han ju och det blir ju att han inte försöker lika ofta.
BM har sagt till honom att han måste vara tålmodig och vänta ut bebisen, håller han händerna på magen så kommer spillevinken tillslut sparka även för honom.
Så igår kväll satt han tålmodigt med händerna på magen och tillslut så satte det fart i magen och det rejält!! han så lycklig ut min lilla älskling så mina tårar bara rann!