• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Heloise

Så skönt med helg, vi var och köpte en ny bil igår, jättekul! Fast jag har lite skuldkänslor över att vi ska sälja guldpärlan( nuvarande bilen) och försökte övertala min man om att vi minsann visst behöver två bilar. Men det gick inte och pärlan får stryka på foten.

Var hemma hos en kompis igår, med en till kompis som är högravid, mysigt att ha handen på magen och känna hur bebisen sparkar.

• lanovia 08

Trevligt med ny bil Heloise.

Ankan vad trevlig med 2 klänningar. Vart hittade du dem??

Vad bra att du tycker det är kul att handla även nu. Jag har verkligen itne den känslan. Känner mig mest stor och ful i omklädningsrummet (nej ni behöver inte protestera)och känner en sådan onödighet att köpa kläder som man inte kommer kunna ha om några månader.
    vid det här laget kan jag knappt ha mina jeans. men jag vägrar gå o köpa nya, jag har ett par manchester också. De får jag leva i tills jag jobbat klart. och där efter kan jag ju sitta hemma och mysa i mysbyxor.

• lanovia 08

Vad gör alla idag? Tempot är inte högt här denna vecka.

Blommis förresten häsla tillbaka till Bruttan om du hör av henne igen. Hon är saknad här.

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-12-11 08:33:14 följande:

Sonja jag blev så inne i jobbet igår em så jag fick aldrig svarat dig.Usch vad hemskt att lilla K fick RSvirus. Jag ryser när jag läser om hur dålig hon var.Detta hemska virus har jag hört talas om (och gjort tester på från små barn när jag jobbade på sjukhuslab). Inget kul och bara hoppas man slipper uppleva. Men ni tog er igenom det.Är det pga av detta virus som hon nu blir så påverkad i lungorna av förkylningar?
    Ja, läkarna sa att hon kunde få astmaliknande besvär men att det kunde försvinna när hon blir 3 eller så utvecklar hon astma.
    Men hittills har hon inte någon astma, men känsliga luftvägar, ofta med envis slemhosta som håller i länge. Men det blir bättre och bätte med det också.

Har läst igenom allt ni skrivit,men har inte tid och ork att kommentera... Vill bara att ni ska veta att jag är med er och delar både glädje och sorg

Har haft en hektisk vecka och kunde konstatera innan jag gick hem idag att nästa vecka blir ännu värre Rent ut sagt överdjä**ig blir den......
    Har nu siktet inställt på den 16/12 då allt kulminerar i en Julkonsert med kören. Janne Schaffer, Stefan Blomqvist, en manlig och en kvinnlig solist, orkester.
    Så ihelgen måste jag ladda. Men har lite aktiviteter och kalas redan inbokade, så jag vete tusan om det blir nån vila. Skulle vilja ta fram granen på söndag och klä den med barnen.
    ALLDELES för tidigt, jag vet. Men vi åker ju bort den 25:e och kommer hem när det är dags att dansa ut granen, så jag skulle vilja hinna njuta lite av den innan dess.
  • passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-12-11 11:03:52 följande:
    *MASSA KRAMAR till Blommis* Skönt ni redde ut det....får lite hjärtsnörp när jag tänker på mannens tårar! Skönt att veta att de tänker längre än näsan räcker!
    Mannens tårar? Vems man? Din?

Min gråter aldrig, eller jo det har väl hänt men inte är det när vi bråkar iallafall.
    *förvirrad* jag missade kanske något inlägg där...
  • passionsblomman

Jag måste ju kolla lite vad ni gjort här idag fast att det nu är väldigt sent och redan bytt till imorgon.

Vi är på handbollsmatcher imorgon och på kvällen måste vi fortsätta operation upp-och undanpackning för att ens ha en chans att få ordning till jul. Alltså är det förmodligen bst att inte logga in alls....

Vi får se! Ha en fortsatt bra helg alla!
    Sonja, andas!

• passionsblomman

Och så apropå lycka:

Ikväll efter maten gick sonen upp medan vi satt kvar vid bordet. Kommer tillbaka ner efter en stund och räcker mig ett brev han skrivit. Där står med spretiga bokstäver:

"mamma och pappa ni är Best och Jag är glad för att Jag vik er som mamma och dej pappa"

(min son blandar i skrift ihop v och f ibland)

Så, mina vänner när det gäller lycka har jag inget att tillägga utan hänvisar helt till det brevet och att den allra finaste pojken i hela världen sover med rågblont hår mot den mjuka kinden och hans lilla, lilla julgran lyser på bordet som står bredvid sängen.

All is right with the world.

• ingenjörsbruden

Hej flickor!

Märks att julen står för dörren....alla har fullt upp som tusan!

Blommis: asch jag läste ditt inlägg 1321 liiiite för fort....insåg inte att det var sonen som var rädd för att ni skulle separera....suck! Men fick hjärtsnörp ändå!
    *virrar på huvudet åt min virriga skalle*

Idag får vi besök ifrån Norrköping! Min bästis kommer ner med sina två barn o mamma för att få snusa bebis o träffa några släktingar! Har redan gjort pajdegerna o ska nu gå på o fräsa purjolök o skinka!

Massa till er alla!

• Ankan80

Jag köpte mina på lindex. Den ena är en blå med puffkjol (pink collection) o den andra en grå i sammet/spets o krinklad kjol (heter kanske inte så)
    Båda är skurna under bysten.

Har du inga mammabyxor? Det är superskönt!

lanovia 08 skrev 2009-12-11 15:25:55 följande:

Trevligt med ny bil Heloise.Ankan vad trevlig med 2 klänningar. Vart hittade du dem??Vad bra att du tycker det är kul att handla även nu. Jag har verkligen itne den känslan. Känner mig mest stor och ful i omklädningsrummet (nej ni behöver inte protestera)och känner en sådan onödighet att köpa kläder som man inte kommer kunna ha om några månader. vid det här laget kan jag knappt ha mina jeans. men jag vägrar gå o köpa nya, jag har ett par manchester också. De får jag leva i tills jag jobbat klart. och där efter kan jag ju sitta hemma och mysa i mysbyxor.
  • passionsblomman

*tassar in och sjunger*

"Så mörk är natten vid midvintertid-men se; då nalkas Lucia! Hon kommeer den goda med ljuset hit, hon kommer med hälsning om julefrid. Hon kommer med ljus i sin krona"

*ställer fram lussebullar och nybryggt kaffe, lite glögg och pepparkakor och tassar ut igen*

En tindrande luciadag och tredje Advent önskar jag alla i tråden.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...