• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Villemoa

Jag trodde faktiskt att Erik skulle stå mot Mariette i finalen. Calle är bra, lite mer "färdig" än Tove och förstod att det skulle bli killarna mot varandra. Är helt övertygad om att Erik vinner och då blir jag glad!

passionsblomman skrev 2009-12-08 13:45:20 följande:
    Villemoa, gulledej! Jag har indianerna hos mig, så du kan gott vara utan. Bara Jenny får låna några i den här tråden...Vad tycker du om utvecklingen i Idol förresten?Jag trodde Erik skulle få stå mot Tove i finalen faktiskt.Ankan, liten mage har väl i stort sett BARA fördelar. och vad myyyysigt med buffarna! *hjärtar*Jenny, jag tror inte jag sagt GRATTIS till din kollektion och vad fina kläder du syr! Jag var galen på den hysteriska könsuppdelningen när jag skulle köpa småkläder till min son. Jag hade velat kunna välja mellan MÅNGA färger UTAN dö-skallar på. HEJJA dig!
  • Ninnnis

Blommis, vi brukar äta traditionell julmat på julafton, kalkon på juldagen, varmrökt lax på annandagen och norsk ribbe den 27:e (det händer att vi är så revolutionära att vi kastar om dagarna lite, men innehållet är det samma ). Sen är det ju ofta en massa julmat kvar som man kan gå och knapra på hela julhelgen, men till "middag" brukar vi inte äta julmat mer än på julafton. Och till kalkon respektive lax är det gott med vin

• lanovia 08

Tack för att ni tror på mig.

passionsblomman skrev 2009-12-08 14:11:26 följande:
    Lanovia, alldeles utmärkt är hur du kommer att klara dig!Det är nämligen det samtalen varit avsedda för och om du inte märker sklllnaden själv så kan jag tala om för dig att vi andra gör det!Jag är inte ett smack orolig för att du inte skulle kunna hantera din förlossning. Du är stark och fantastisk och har vågat fejsa dina demoner. Det är en suverän förberedelse. Tryggheten är inne i dig, det är dit du ska vända dig.
  • lanovia 08

Visste inte rikigt hur jag skulle benämna bebisen utan att skriva spillevinken 20 ggr.

Ninnnis skrev 2009-12-08 14:15:13 följande:
    "Den"? lanovia 08 skrev 2009-12-08 13:58:32 följande:
  • passionsblomman

Oh, alla de sista är ju jättebra tycker jag. Helt klart bästa fem-i-topp någonsin och Mariette skulle jag gärna ha hemma på skiva. Hon är ju underbar. Men jag trodde inte hon skulle stå i final och jag tycker detär bättre att hon kör debutplatta med helt eget material. Likadant tycker jah Calle ska ha egna låtar och ett band.
    Tove är ju charmen personifierad och jag tror hon kan gå riktigt långt och även slå internationellt med rätt hjälp för hon har looks för det.

Erik är fasen ett kapitel för sig och jag skrek mig fördärvad över hur galet bra han är både sist och gången innan. Men jag önskar att han skulle släppa fram lite sårbarhet och hjärta nån gång. Han litar så helt på rösten-inte onstigt iosf...med den pipan.
    Men han är ung och man vill liksom ha lite av själen, livserfarenheterna och alla känslor också. Hoppas det kommer. Tänk dig honom sjuna om ett krossat hjärta med de röstresurserna OCH trovärdighet. Då bölar man ju sönder sig.

Villemoa skrev 2009-12-08 14:21:33 följande:
    Jag trodde faktiskt att Erik skulle stå mot Mariette i finalen. Calle är bra, lite mer "färdig" än Tove och förstod att det skulle bli killarna mot varandra. Är helt övertygad om att Erik vinner och då blir jag glad!
  • passionsblomman

Såklart vi gör! Vi vet ju vad du går för!

lanovia 08 skrev 2009-12-08 14:51:23 följande:

Tack för att ni tror på mig.
  • lanovia 08

Här sitter jag med mixade känslor. Har fattats ett beslut inom mannens familj som kanske är rätt, men känns ändå som ett tråkigt sådant. Och även om mannen säger att det är ok, så känns det som att det blir så orättvist för honom. Hade det varit min familj hade jag blivit ledsen. Ah, inte lätt detta.

Nu skall jag snart ge mig av så jag hinner få hem hunden innan auroran.

• passionsblomman

Det finns ju där, men jag tycker det är såpass stort och svårt att jag skjuter undan det ganska mycket. Jag har inte riktigt orkat med det där beslutet också i höst och känner att jag fasen tagit lite av time-out vad gäller hela min sexualitet och allting. Egentligen skulle jag på ett sätt kanske hellre se till att gå ner i vikt och hitta tillbaka till mig själv och en annan relation till min kropp än jag har just nu och kanske borde vi ägna mer energi åt varandra och söka närhet och intimitet på ett nytt plan.
    Det har inte varit bra för vårt samliv vare sig att få barn, bo supertrångt eller gå egenom depressioner, huskatastrofer eller flytt och husförsäljningar. Och då har jag inte ens nämnt hela jäkla barnkarusellen.

Fast jag VILL ju ha ett barn till och det går absolut inte att vänta. Men ibland tänker jag att jag kanske bara borde vara nöjd och ta hand om allt jag redan har.

Blä!

Ninnnis skrev 2009-12-08 14:16:36 följande:
    Det låter klokt att avvakta lite. Har du några funderingar eller väntar du tills ni kan fundera ihop?
  • passionsblomman

Jaha, och nu blev man ju inte alls nyfiken...

lanovia 08 skrev 2009-12-08 14:54:24 följande:

Här sitter jag med mixade känslor. Har fattats ett beslut inom mannens familj som kanske är rätt, men känns ändå som ett tråkigt sådant. Och även om mannen säger att det är ok, så känns det som att det blir så orättvist för honom. Hade det varit min familj hade jag blivit ledsen. Ah, inte lätt detta. Nu skall jag snart ge mig av så jag hinner få hem hunden innan auroran.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...