• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • andbeyond

Det är faktiskt ganska precis som det var sist. Maken väntar fortfarande på svar om de river hans uppsägning eller inte, jag har inte fått något jobb än och vet inte alls vad jag vill (om jag vill) plugga istället.

Har fått bra kontakt med både läkare och psykolog fastän allt går med snigelfart. Får börja med terapi i slutet av januari så det är ju bra. Sen vill de att jag ska äta tabletter.. är lite osäker så får se hur det blir med det.

Nu är det juletider och då är jag glader, så dagarna flyter på rätt bra nu
  • lanovia 08

Hej Andbeyond. Trevligt att höra från dig. Vad bra att juletiderna hjälper dig att känna dig bättre.

• lanovia 08

Jo det vore nog bra om jag höll upp med spelandet ett tag. Sitta och spänna magmusklerna i en timme (längre om jag är där hela repet) fungerar inte så bra just nu.
    Daa, spillevinken gillar nog musiken tror jag. Igår rörde den sig väldigt mkt i takt.
    Fast iof igår(och idag`) rörde den sig så gott som konstant, förutom när maken försökte sticka dit handen.

• lanovia 08

Ojoj låter som det går hett till på erat jobb.
    är han så arg att han smäller i dörrarna skulle jag nog göra som Ninnis och hålla mig undan.

Daa skrev 2009-12-08 12:12:12 följande:
    Oj, det smäller i dörrar! Har en arbetskamrat som tydligen är på dåligt humör. Undrar vad han har för ursäkt...*funderar på om jag ska reta honom, vara extra snäll eller helt enkelt hålla mig undan*
  • lanovia 08

...eller åtmindsone sätta på mig en stridshjälm innan jag börjar retas.

• lanovia 08

Idag skall vi till aurora igen. Vet inte riktigt exakt vad vi skall prata om idag men känns skönt att få komma dit.
    Dock är det kanske sista besöket idag, vilket skrämmer för hur skall jag klara mig utan att ha denna trygghet att vända mig till?

• passionsblomman

Lanovia, alldeles utmärkt är hur du kommer att klara dig!
    Det är nämligen det samtalen varit avsedda för och om du inte märker sklllnaden själv så kan jag tala om för dig att vi andra gör det!
    Jag är inte ett smack orolig för att du inte skulle kunna hantera din förlossning. Du är stark och fantastisk och har vågat fejsa dina demoner. Det är en suverän förberedelse.

Tryggheten är inne i dig, det är dit du ska vända dig.

• Ninnnis

Oj, vad jag skriver under på detta!

passionsblomman skrev 2009-12-08 14:11:26 följande:
    Lanovia, alldeles utmärkt är hur du kommer att klara dig!Det är nämligen det samtalen varit avsedda för och om du inte märker sklllnaden själv så kan jag tala om för dig att vi andra gör det!Jag är inte ett smack orolig för att du inte skulle kunna hantera din förlossning. Du är stark och fantastisk och har vågat fejsa dina demoner. Det är en suverän förberedelse. Tryggheten är inne i dig, det är dit du ska vända dig.
  • Ninnnis

"Den"?

lanovia 08 skrev 2009-12-08 13:58:32 följande:

Daa, spillevinken gillar nog musiken tror jag. Igår rörde den sig väldigt mkt i takt.Fast iof igår(och idag`) rörde den sig så gott som konstant, förutom när maken försökte sticka dit handen.
  • Ninnnis

Det låter klokt att avvakta lite. Har du några funderingar eller väntar du tills ni kan fundera ihop?

passionsblomman skrev 2009-12-08 13:48:33 följande:
    Ninnis, inga beslut alls faktiskt. Vi väntar på provresultaten och ett ytterligare samtal med gynläkaren.Just nu tror jag är taktiskt helt fel att ta upp saken med sambon. Det är dyrt att hålla jul och han får inte jobba så mycket som han vill...jag avvaktar lite så han har lugn i kroppen.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...