• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Hej!

Snabbrapport från helgen:

Jättetrevlig fredagkväll med maken, bästisen och sambon. Mat, vin och Wii till långt in på småtimmarna

Skippade hundträningen (tyvärr blir det således inga outfitbilder ) till förmån för skidor på tv:n, en morfar i soffan och festfixning i lugn och ro. Julfesten var jättelyckad, vi hade så trevligt att klockan blev 05 innan jag var hemma

Gårdagen var lugn och skön, en massa skidor på tv gjorde det legitimt att ligga i soffan

Maken är hemma fram till onsdag, så jag passade på att kompa en timme och ta sovmorgon tillsammans med honom imorse. Bra start på veckan!

• Sonja68

Kram till alla som behöver, Daa, Villemoa m.fl!

Jag har fått bilder från bröllopet som min kompis tog. Så jag ska rensa ur bilderna ur mitt galleri (de flesta) och försöka peta in några av de som hon fotade.

Ikväll ska jag på dansavslutning på Kulturskolan. Bl.a T:s grupp ska ha en liten uppvisning för föräldrar, syskon och andra nära o kära. Sen blir det fika Fikadrottningen är i farten igen.

I går tillredde vi Vildsvin för första gången. Åh, JÖSSES vad gott det blev!!
    Sen på kvällen provade vi glögg med blåbär och lingonsmak, lite spetsad förstås. Och det var också JÄTTEGOTT! Rekommenderas

Nu kurrar magen och det är LUNCH.

• Ninnnis

Daa, din make låter härlig
    Skönt att det inte är något hormonellt fel, men jag förstår att det är frustrerande när de inte vet vad som felar dig. Kram!

Villemoa, trist med minus! Men det kan ju som sagt vara lite för tidigt, bara.

Lanovia, jag kan också förvånas över hur det vissa dagar ska lekas, busas och aktiveras hela tiden, medan andra dagar sover/vilar vovven stort sett hela dagen. Men söta är de, de små liven

Hvidis & Ingis, vad mysigt ni verkar ha haft det. Nästa gång vill jag också vara med!

Fru Bygg, hoppas ni hade en trevlig helg.

Blommis & Sonja, hur är det idag? Och Bruttan?

• Sonja68

Nej, jag har inte hunnit lägga in dem, måste ju förminska dem först så de inte tar sån plats.

Vi hade ett bakben liksom. skar snitt i det, körde in vilök och katrinplommon, smorden in steken med en blanding av timjan, rosmarin, salt peppar och olivolja.
    Eftersom vi inte kunde bryna köttet i en panna då steken/skinkan var för stor, så gjorde maken det på grillen. Naturligtvis var grillkolen slut, men han tog björkved.
    Det visade sig vara en höjdare för det blev en sån där härlig "rökt-kött-smak" av det.
    Sedan in i folie och in i ugnen på 170 grader.
    Supergott. Skyn som blev använde jag till sås.

• Ninnnis

Åh vad GOTT det lät, Sonja! Och lite sådär härligt vildmarksaktigt med björkved på grillen

• Daa

Ninnis: Vilken skön helg du verkar ha haft. Låter klokt att skippa hundträningen.
    Ja, min make kan vara ganska så härlig. Får fortfarande fnissattacker när jag tänker på korvburkskommentaren. Fast det kanske säger mer om min humor, än om hur rolig maken är.

Sonja: var det bilderna som blev hotade av datorhaveri? Skönt att de blev räddade. Vildsvinet låter riktigt gott.

*kramar tillbaka*

• Daa

Oj. Nu har klockan gått sådär jättefort igen!

Önskar er en fin eftermiddag.

• Fru Bygg

Hvidis & Ingis... Härligt att höra att ni har det så skoj på era mamma-bebisträffar. Låter som om Bellabus och lilla E också har det roligt! Hade varit skoj att titta ner till Malmö och göra er sällskap nästa gång med Ella....

Daa, låter skönt att det inte är ngt hormonellt iallafall. Se nu till att kontakta kuratorn, så du får må bra! Det förtjänar du!

Ninnnis, Låter som en skojig julfest eftersom du inte kom därifrån förrän kl 5. Det var länge sen jag var ute så sent på fest... Är säkert 5 år sen... Jaja, kanske inte läge att det blir snart heller eftersom man är småbarnsförälder. Dock så är jag vaken vid fem om nätterna, då Ella vill ha lite mat då.. Kanske inte samma sak...
    Helgen min, var inte så bra. Det var som jag trodde och det resulterade i ett bra gräl igår mellan maken och mig... Men nu är luften rensade iallafall, så vi får hoppas att det blir bättre... Tack för att du ställde upp som stöd! Det betydde mkt för mig! *kram*

Sonja, väntar med spänning på bilderna!

Lanovia, låter jobbigt med både blåsan och lungorna. Spillevinken växer kanske ordentligt, så det kanske är dags lite tidigare... När var det BF exakt nu igen?
    Passa på att njuta lite av att ha spillevinken i magen nu, den känslan försvann snabbt efter förlossningen tycker jag. Har svårt att komma ihåg hur det kändes med lillsnuttan i magen.. MEn det kanske bara är jag...

• Fru Bygg

Jag glömde kramarna till Villemoa! *skickar en massa kramar i efterhand*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...