• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Hör att maken är engagerad i någon bilfilm på nätet. Det betyder ett gyllene tillfälle att spamma lite.

• Daa

Blev lite förbryllad när jag pratade med min läkare i telefon.
    Vi pratade om hormonrubbningar och hon tyckte att det skulle kunna förklara varför det inte tagit sig för oss när vi försökt igen efter MF. Jag berättade att det inte oroade oss egentligen (alltså i hjärnan oroar det mig inte. I hjärtat och livmodern är det en helt annan historia) att det inte blivit något efter bara tre försök. Det höll hon med om. Så var hon tyst en stund och som om hon kom på något frågade hon:
    "Alltså, menar du att ni bara har legat med varandra tre gånger?" Det var då jag blev förbryllad och lite ställd. Förtydligade vad jag menade med tre försök.
    "Det var det jag trodde", svarade hon, "men jag måste fråga".
    Så berättade hon att det hänt henne flera gånger att par nämnt att de har svårt att få barn och sedan har det visat sig, när hon frågat, att de har sex bara någon enstaka gång i månaden.
    Man kan alltså, fast man gått skola, missa att det där med att timingen är rätt så viktig när man vill göra barn.

• Daa

Åh, nej. Nu glömde jag bort att dela upp inlägget för att komma upp i höga siffror. *slår handen för pannan*

• Daa

Tillägg till Ninnis: om du "glömt" att ta ett foto går det bra med en rekonstruktion av situationen.

• Daa

Och inser i samma ögonblick att det är min tur att ha på sig reflexvästen. Doh!

• Daa

Rykten gör gällande att det är en halv plusgrad här. NejnejnejnejNEJ! Vill inte ha några plusgrader förrän framåt mars-april nånting.
    Eller vad säger du, Sonja?

Nu är det dags att gå en sväng.

Hoppas ni har en fin kväll, vänner.

• Sonja68

Godkväll!

Känner ni på doften vad vi gjort här i hustet idag *viftar febrilt med händerna mot datort*
    PEPPARKAKOR !!!

Flickorna var överförtjusta och maken vankade runt omkring oss och jag sååååg hur det kliade i fingrarna på honom...
    Tillslut så frågade jag; "Ni bakar väl aldrig pepparkakor i Ryssland?" "Nääää, jag åt det första gången när jag kom hit. Vi har några som liknar men det är inte samma". Sen kunde han inte hålla sig. Tog formarna och började stansa figurer. Han har ju liksom missat det i sin barndom

• Sonja68

Nej, för bövelen, INGA plussgrader!!! Det var så fint på morgonen med all snö

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...