• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Villemoa

BIM -2 och ett fett - på stickan. Skit.

Kan nog vara så att indianerna är på intågande. Skit.

• Daa

Lanovia: på något sätt verkar det vara otroligt energikrävande, det där att vara hund.
    Jobbigt att spillevinken ska ställa till det så med din andning.

Ingis och Hvidis: grattis till en härlig dag!

Villemoa: typiskt. (Eller kan det vara så att det var för tidigt att testa?) *kramar om*

Idag har jag mått sämre än igår och det var lite nedslående. Det positiva är att det fortfarande är bättre än det varit de senaste månaderna. *hoppashoppashoppas att det ska gå över nu*

Maken började nyss spåna på julklappar till sin svåger, alltså min bror. Det spårade ur nåt vansinnigt och slutade med att jag nästan snyftade av skratt. Tror jag har nämnt någon gång att min make kan vara ganska knasig emellanåt...

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-12-06 18:53:13 följande:
    Hej!Härlg dag med Ballabus och hennes fina mamma! Underbar sill lagar bb's mormor och ingis¨gör en ljuuuuvlig kladdkaka! Mums!Nu har jag shoppat leggings och klänning på nätet, så nu är det bara att gå igång med orbitrekkern jag fick av pappa i flytten har klarat 5 min två dagar i rad innan lungorna käns som om de ska brinna upp. Fyyy vad dålig kondi man får av att få barn .Lanovia: Stödstrumper is da shit! Använd! Du har tur att det är vinter när du ska gå i dem, du slipper hudfärgade nylonk¨nästrumper i 28gradig värme...

Jaaa..rediga vändstekta sillar o kladdig kladdkaka!

Tack för supermysig mamma-bebisträff, Hvidis! Tiden verkligen bara flyger iväg när vi är på besök! Tur vi inte bor närmre....för då hade jag inte hunnit med mina plikter här hemma
  • ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2009-12-06 18:58:17 följande:
    BIM -2 och ett fett - på stickan. Skit.Kan nog vara så att indianerna är på intågande. Skit.
    *KRAMAR OM*
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-12-06 19:44:19 följande:
    Idag har jag mått sämre än igår och det var lite nedslående. Det positiva är att det fortfarande är bättre än det varit de senaste månaderna. *hoppashoppashoppas att det ska gå över nu*Maken började nyss spåna på julklappar till sin svåger, alltså min bror. Det spårade ur nåt vansinnigt och slutade med att jag nästan snyftade av skratt. Tror jag har nämnt någon gång att min make kan vara ganska knasig emellanåt...
    [/citat]

*håller tummen superhårt för att Daa ska må bättre*

Va härligt med en knasig make...min är så ordentlig....jag får stå för knasigheterna....kanske bra att båda inte är knasiga...stackars ballabus då!
    Hur gick funderingarna på present då? *jättenyfiken* O vad blev det?
  • ingenjörsbruden

O Ballabus har däckat totalt nu....sov hela vägen hem...sen var hon vaken en stund o åt lite mer....sen sov hon medans jag lagade mat...max en halvtimme....sen satt hon i sin stol o pussade på sin Barba-Zoo ....sen slök hon 150 ml o har sen sovit i nästan 1,5h....tar tydligen på krafterna o försöka hänga med lilla E idag!

Hittade en jättekitschig sänghimmel på cervera t Ballabus....har inte vågat visa den för maken...den är def lite för mkt för honom....hehehe

• Daa

Tack för tumhållningen, Ingis.

ingenjörsbruden skrev 2009-12-06 20:18:08 följande:
    Va härligt med en knasig make...min är så ordentlig....jag får stå för knasigheterna....kanske bra att båda inte är knasiga...stackars ballabus då! Hur gick funderingarna på present då? *jättenyfiken* O vad blev det?
    Ja, det är härligt. Egentligen är han väl ordentlig, det är mest verbalt det snurrar om ibland (och ibland är det jag som står för det).
    Vi har inte kommit på något ordentligt än, för det är lite svårt. Funderingarna (som maken envisas med att hävda är seriösa, han har tjatat sedan igår) handlar om en hamster. Svårt att återge vad det var som blev så kul , men det var det där med att kanske skicka hamstern anonymt med posten och att den borde klara sig om man skickar med den lite mat. "Sen", sa maken, "ringer D och undrar vad det finns för sjuka människor. 'Nån har skickat mig ett paket med en död hamster och en burk varmkorv!'"
    Den där burken varmkorv i kombination med makens ytterst nöjda min var det som fick mig att bryta ihop.
  • Daa

*hjärtar Ballabus*

ingenjörsbruden skrev 2009-12-06 20:21:01 följande:
    O Ballabus har däckat totalt nu....sov hela vägen hem...sen var hon vaken en stund o åt lite mer....sen sov hon medans jag lagade mat...max en halvtimme....sen satt hon i sin stol o pussade på sin Barba-Zoo ....sen slök hon 150 ml o har sen sovit i nästan 1,5h....tar tydligen på krafterna o försöka hänga med lilla E idag! Hittade en jättekitschig sänghimmel på cervera t Ballabus....har inte vågat visa den för maken...den är def lite för mkt för honom....hehehe
    Länk?
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-12-06 20:28:28 följande:
    Tack för tumhållningen, Ingis.
    Ja, det är härligt. Egentligen är han väl ordentlig, det är mest verbalt det snurrar om ibland (och ibland är det jag som står för det). Vi har inte kommit på något ordentligt än, för det är lite svårt. Funderingarna (som maken envisas med att hävda är seriösa, han har tjatat sedan igår) handlar om en hamster. Svårt att återge vad det var som blev så kul , men det var det där med att kanske skicka hamstern anonymt med posten och att den borde klara sig om man skickar med den lite mat. "Sen", sa maken, "ringer D och undrar vad det finns för sjuka människor. 'Nån har skickat mig ett paket med en död hamster och en burk varmkorv!'"Den där burken varmkorv i kombination med makens ytterst nöjda min var det som fick mig att bryta ihop.
    Ja sådana funderingar är svåra att återge...men ser def det roliga med en död hamster o en burk med varmkorv....inte konsigt den dog....ingen konservöppnare ju!

Moahahahaha!

Ska se om jag hittar sänghimmeln på nätet i morgon...kommer inte ihåg vilket märke det var...o kassen med grejorna är under vagnen o busan sover fortfarande....så jag väntar tills hon är vaken...hehehehe

Nu ska jag o maken se om vi kan nyttja tillfället då busan sover....

• Hvidbrud

Ååååååååååå!! Tack för chokladgodbitarna som du gömt i kylskåpet, ingis! MUMS! Batman och jag tackar och bugar. Han älskade också sillen förresten )

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...