• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Hej, lanovia!
    Vi hade tänkt gå på bio, men kom på att vi gärna ville släpa med oss lite folk. Ingen kunde ikväll, men ville gärna följa någonannan dag. Så då skjuter vi lite på biobesöket.
    Då blir det nog en tv-kväll för vår del.

Hur mår du nu?

• lanovia 08

Daa, vad bra att du ringde din barnmorska, smart!!!! Tror det kan ligga mkt i det hon säger. Har själv haft yrselproblem som inte kunde förklars med något av de hundra prover som togs. så jag vet att kroppen kan spöka rejält utan att det behöver vara något allvarlig fysiskt problem.
    Men vad sa läkaren när du ringde dit? Eller har jag missat det inlägget?

Att du mår dåligt är verkligen inget konstigt. MF är inte att leka med och därtill varje ny månad som inte innebär ett plus är en tortyr, allra särskilt när kroppen beter sig som en gravid kropp.
    Usch ja erat BF närmar sig också. Jag känner mig så hemskt när jag tänker på att jag pratar om BF här och graviditet och allt, också skulle du ju också varit vid typ samma tidpunkt som mig. Kan ju inte direkt underlätta för dig.

• lanovia 08

Hej Daa
    Vad kul att du är här, trodde jag satt och skrev för "döva" öron.
    Synd att det inte blev någon bio. Vad tänkte ni se?
    vi skall gå med några kompisar imorson och se Luftslottet som sprängdes.

Jag mår bra. Är förvånandsvärt pigg, trodde det skulle vara värre idag. Men har tatt det lugnt idag. Ok har inte suttit ner mkt men har inte stressat runt och gjort massa heller. Men nu behöver fötterna och magen vila.
    *funderar på stödstrumpor som Ingis tipsade om*

Hur är det med dig då?

• Daa

Så behöver du inte känna.
    Av någon anledning tänker jag inte så när det gäller dig, lanovia. Hejar helhjärtat på dig och följer med glädje dina framsteg när det gäller tankar kring förlossningen.

lanovia 08 skrev 2009-12-05 19:09:34 följande:

Jag känner mig så hemskt när jag tänker på att jag pratar om BF här och graviditet och allt, också skulle du ju också varit vid typ samma tidpunkt som mig. Kan ju inte direkt underlätta för dig.
  • lanovia 08

Skönt att höra. Tack!!
    Är säker på att eran tur kommer snart, så snart din kropp återhämtat sig och är redo för nästa. *kramar*

Daa skrev 2009-12-05 19:13:56 följande:
    Så behöver du inte känna.Av någon anledning tänker jag inte så när det gäller dig, lanovia. Hejar helhjärtat på dig och följer med glädje dina framsteg när det gäller tankar kring förlossningen. lanovia 08 skrev 2009-12-05 19:09:34 följande:
  • Daa

Vi tänkte se precis den filmen.

Faktiskt har jag haft en ganska bra dag på illamåendefronten. Var ordentligt nere på morgonen och igår kväll (fortfarande skrämmande med all gråt, men jag börjar vänja mig lite (platsar snart i gråterske-företaget på riktigt, inte bara som chaufför och livvakt som jag tänkte )), men det släppte som tur var. Vågar inte riktigt hoppas att det håller på att vända, men det känns onekligen bra med så många timmar utan att vara väldigt illamående.

Jag har inte skrivit om mitt telefonsamtal med läkaren, för jag har inte varit in här.
    Det är lite lustigt, för jag var så säker på att hon skulle säga att mina besvär är psykiska redan vid första besöket, men hon verkar fast besluten att hitta något fel som kan påvisas med prover. Det som händer nu är en förfrågan till gyn om det kan vara hormonellt. Och förfrågan om samtal med någon av deras kuratorer.

• lanovia 08

Vi får hoppas filmen är bra men det är den nog. Känns bara som den kommer så tätt inpå Flickan som lekte med elden. Man har liksom inte hunnit bygga upp någon längtan och förväntan.

Vad bra att du får hjälp Daa. Och underbart att du måstt bättre ett tag idag. Varje stund som är bra är ju något att vara glad för.
    Men övrig tid låt tårarna komma, du har känslor som behöver ut och de måste får komma ut.

• lanovia 08

Nej nu väntar TVsoffan på mig. Den riktigt skriker mitt namn. Men ha en bra kväll med maken Daa.

• Daa

Ja, det gick väldigt fort mellan filmerna. Jag har dessutom läst böckerna ganska nyligt.

• Daa

Tack, lanovia. Bäst du lyder din soffa.
    Ha en fin kväll med hunden, som för övrigt är en jättefin hund. *skryter med att jag har promenerat med lanovias hund*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...