• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Haha, Pysselkungen och Fikadrottningen

Vad mysigt det lät att pyssla hela familjen, Sonja. Plus alla fröknar och kompisar!

Fru Bygg, jag inboxar! Vad skönt att Ella hade en bra natt. Hoppas det håller i sig!

• Fru Bygg

Lanovia: Skickar en stor lyckatillkram! Spännande!

• Fru Bygg

Några roliga planer för helgen Ninnnis?

• Daa

Nu har jag ringt barnmorskan, för jag tänkte att hon kanske kan lite om sånt här. Hon var förstående och gullig. Det började så bra när hon visste precis vem jag var efter att jag bara sagt mitt namn. Alltså behövde jag inte dra någon lång historia. Hon tog sig gott om tid och försökte få mig att förstå att jag inte på något sätt är sjåpig som mår dåligt (vilket ju är en plåga i sig: vem vill vara sjåpig?).
    I alla fall tycker hon att jag ska ta mig tiden att prata med någon och rekommenderade de terapeuter de har kopplade till MVC. Nu har jag alltså på hennes inrådan kontaktat min läkare igen för att få till ett samtal kring hur vi ska gå vidare.
    Det är möjligt att det något fysiskt fel på mig, men det känns samtidigt ganska logiskt att mitt illamående-och-så-vidare är en fysisk reaktion på de känslor som rörts upp i samband med MF och att det BF-datum som aldrig kommer att bli närmar sig (räck upp handen alla som aldrig haft oros-mage).
    Nu ska jag fixa mig lite käk. Sedan ska jag kommentera lite.

*kramar*

• Ninnnis

Daa, BRA att du har styrka att ta tag i detta och se till att få hjälp. Jag (vi) hejar på dig och finns här om du behöver gråta, skrika, kräkas eller ha en kram. KRAM!

• Ninnnis

Fru Bygg, lite för många planer egentligen... Ikväll kommer bästisen med sambo, det ska bli jättetrevligt eftersom vi bor 20 nil ifrån varandra. Imorgon har jag ju mitt i-landsproblem hur jag ska få ihop det med hundträning, festfixning och julfest i Köpenhamn. *viskar: helst vill jag bara vara hemma*

Söndag är dock oplanerad, hoppas på sovmorgon, långpromenad i friska luften och fika med vänner och gudson.

Själv då?

• Daa

Hihi, Lanovia! Skönt att det gick bra igår!

Ingis: Lycka till med dina projekt. Kanske skönt att kunna lämna Ballabus hemma då.

EA: ha så kul i hufvudstaden. Nytta eller nöje eller bådet och? *vinkar*

Sonja: "Pysselkungen". Låter som ett jättemysigt pysseltillfälle. Grattis till besiktningen. Alltid skönt med ett måste mindre.

*vinkar till fru Bygg*

Ninnis: härliga helgplaner. Tror du kommer att ordna upp lördagen jättefint. *gnolar på en melodi bestående av blandade småtoner och texten handlar om att få se bilder på en viss hundträningsoutfit*
    Tack för uppmuntran. Det är skönt att ni finns.

• Fru Bygg

Ninnnis, det låter som en mysig helg. Förstår att det kan bli lite stressigt på lördagen. Hur är det så att man hellre vill vara hemma när det närmar sig julfest? Jag känner ofta så, att det är mysigare att vara hemma, men man brukar ju få roligt ändå!

Mina helgplaner.... Ja, det blir en lugn helg. Imorgon ska vi på födelsedagsbrunch, men annars har vi inga planer ännu. Få se till att julpynta lite, har inte hunnit ta fram ngt alls.

• Fru Bygg

Skönt att du verkar få den hjälp som du behöver, Daa. Det är ju inte alls omöjligt att din BM har rätt. Kroppen kan ju reagera på stress och oro på det sättet som du beskriver. Hoppas du få må bättre snart!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...