• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Hvidbrud

ja, det får man säga! klarar dock max 5 dagar i taget just nu, det blir så intensivt!

Ninnnis skrev 2009-12-03 12:42:34 följande:
    Det låter som en härlig släkt du har hamnat i, Hvidis
  • Ninnnis

Ja, hjärtat smälter och snörps ihop och rinner över på en och samma gång

Hans mamma (och pappa) säger ofta att hon är så glad att vi har en så nära relation och att han får så mycket kärlek och uppmärksamhet av mig/oss, speciellt nu när han har fått en lillebror som tar en del tid och energi av föräldrarna. Så jag tror att hon bara är glad. Och han kan vara ganska mammig/pappig också när andan faller på.

Det är ju en ganska tacksam roll man har som gudförälder, släkting eller vän. Man kan leka och ge total uppmärksamhet och är ju oftast mest med när det är kul, sedan går man hem Fast visst får jag också säga till på skarpen och vara "tråkig vuxen" ibland. Vi umgås ju så tätt att vi även är med när det ibland är vardag och tråkigt.

Man får ju passa på medan man är önskad, när han är 15 är det nog inte alls lika intressant att umgås med gudmor...

passionsblomman skrev 2009-12-03 12:49:33 följande:
    Hihi!
    Herreguuud vilken gullig gudson du har Ninnis! Ditt hjärta måste ju bli bubblande sirap och smör när du hör allt det där!Är du säker på att hans mamma inte blir avundsjuk?
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-12-02 20:26:36 följande:
    Här är det finfint!Flyttfunderingarna finns kvar. Dock saknas rätt hus
    Ja det är verkligen ett dilemma....rek inte att bygga själv....herregud....luften kommer verkligen att gå ur oss när vi väl har flyttat....
  • ingenjörsbruden

Småkusin...hmm...kärt barn...många namn eller hur?!

Sonja: Åhhh så bedårande lilla T måste ha varit...o cool! Mmm sån där modern dans/musik...ibland funderar man verkligen på vad det är man ser...

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-12-03 12:27:57 följande:
    Jag var ju hemma och lekte med gudsonen igår. Han pratar tydligen om mig väldigt ofta när jag inte är där, och det var så klart jag som skulle duscha honom, ta på pyamas, läsa saga, natta honom osv. När han ropade från badrummet och hans mamma kom in i badrummet sa han "Du är inte *Ninnis*!" Imorse hade han tydligen kommit ut med täcket under armen och det första han sa var "Var är *Ninnis*?"
    naaaaaaaaaaaaaaaaaw *smälter*
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-12-03 12:28:54 följande:
    *jag träffade en brylling där, han stod i en trumpetaffär. Nikotikotintiralla nikotikotintiralla nikotikotintiralla och jag*
  • Hvidbrud

Heej ingis! Tid för en mamma träff snart tycker jag! Måste rusa, har tid hos barnmorskan om 40 min! Tur lilla e sover i vagnen redan! Kraam!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-12-03 12:57:43 följande:
    ja, det får man säga! klarar dock max 5 dagar i taget just nu, det blir så intensivt!
    Tycker 4 h är mer än nog för min del av släkten...alltså min sida....speciellt pappa...men har han en bra dag så går det jättebra o är väldigt trevligt! Fel dag så vill man bara "stänga" av honom....phuu...ser inte riktigt fram emot Ballabus´s dop...hade ju utbrott på pappa i aug när han tyckte att han hade rätt att säga till mig vilka jag INTE skulle bjuda.....suck...
    Nåja...var sak har sin tid.... ...nu tar vi julklappar, julen, flyttpackning o flytten först....SEN tar vi dopet!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-12-03 14:21:16 följande:
    Heej ingis! Tid för en mamma träff snart tycker jag! Måste rusa, har tid hos barnmorskan om 40 min! Tur lilla e sover i vagnen redan! Kraam!
    *vinkevink*

Japp! Supersugen på att åka o träffa er med! E ni sugna på invasion på söndag?

*kastar slängpuss från Ballabuss till E*
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...