• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ankan80

Hm, det är det säkert....kusinbarn iaf

Leksi skrev 2009-12-02 15:44:47 följande:
    Nästkusin är det samma sak som syssling?
  • ingenjörsbruden

Ninnis: Jodå allt är bra här! Har idag förlustat mig med att sondera marknaden efter gardiner...tyget jag är förälskad i är Malaga 24...men liiiiite väl dyrt....430 kr/m....
    Men har hittat en dyl färdigsydd i beige-toner...kika här!
    Panelgardin 2-pack Nirvana, 70/Brun från Textilboden.se

Lanovia: Hehehe ja klart Ninnis blir populärast!....får kanske se upp så hon inte blir "humpad" på benet! Moahahahah nu är snuskfian i farten igen!

Leksi: hmmm nästkusin...ja i min "värld" (höhöhhö) så är min kusins son, Ballabus nästkusin...tror att det är samma som syssling....fast jag kan inte använda det ordet...tänker bara på pysslingar....*tjillevippen*

Bebisar/graviditerer smittar def.... .....eller hur Lanovia?!

• passionsblomman

Godafton!

Jag har varit iväg till Växjö fram och tillbaka idag och hämtat den dator som min pappa(som bor där) hjälpt mig får tag i via ett företag som säljer begagnade.
    Vi har en gammal skruttog och när sonen köpte pc-spel för sparpengarna gick de inte att installera på det gamla härket.
    Nu måste jag alltså imorgon montera ihop eländet, för sonen är ju RÄTT otålig.

Tyvärr kände jag när vi åkte att jag långt ifrån är frisk än så nu mår jag as-kasst bara för det.

En rolig sak är att min pappa velat att jag skulle ta ett par tavlor och lite annat från farmors och farfars dösbo. Nu kunde jag ta med det så nu har vi ett par tavlor uppe åtminstone. På spikar som råkade vara islagna redan iofs, men ändå...

Skit vad jag fryser och vad halsen gör ont!

Smörgåstårta...-är det bara jag som egentligen inte gillar det så värst mycket? Jo IBLAND är det nån som kan som gjort, men ibland är det ju rent hemskt.

• Jenny står brud 090801

Tittar bara in och säger hej. Det är fullt ös här, både hemma och på jobbet. Syrran var och hälsade på igår, mysigt och roligt. Massa samtal och möten på jobbet utöver lektionerna då så jag hinner alldrig in till er. På kvällen är jag trött, och försöker umgås lite med mannen. Men tänker på er och hoppas att jag snart får det lite lugnare. Nu vet ni iaf var jag håller hus :)

• Ankan80

Här är det finfint!

Flyttfunderingarna finns kvar. Dock saknas rätt hus

ingenjörsbruden skrev 2009-12-02 16:31:51 följande:
    Allt bra med dig, Ankan?Hur går det med flyttfunderingarna?
  • Sonja68

God morgon!
    Här uppe heter det småkusin eller tremänning.
    Visst Daa?

Lilla fjärilen var helt fantastisk. Hade ingen aning om att min elefantvirvelvind där hemma kunde röra sig så lugnt och graciöst och koncentrerat! T.o.m ända ut i fingerspetsarna!
    Den flickan som skulle gå först in hade blivit sjuk eller nåt så dansfröken frågade om någon annan kunde gå in först och "leda" isället för henne. Tystnad. Hon frågade igen, "är det verkligen ingen?" Tystnad. Sen säger min T lugnt: "JAG kan göra det" Jag blev helt förskräckt Frågade VET du verkligen vad ni ska göra. "JAA, det vet jag. Det är ju precis samma som vi gjort när vi tränat på övningarna" Helt cool
    Hon såg hur lugn och samlad ut som helst! *sträcker stolt på mig*

NorrDans och Thomas Noone Dance's föreställningar var jättebra, men barnen blev lite less. NorrDans hade dock temat Alice i underlandet, så det var lite roligare, men Thomas Noone's från Spanien var riktigt modern dans till "konstig" musik. T.o.m vi vuxna hade lite svårt att förstå den.
    Men min 4-åring tyckte det var fantastiskt. Hon följde med, med stora tefatsögon, varje fiber och cell i hennes kropp tog in precis ALLT. Och sen applåderade hon överförtjust!
    Tror hon fick sitt livs kulturupplevelse igår

• Ninnnis

Vad härligt att höra, Sonja! Jag förstår att du är stolt över din duktiga dotter

Småkusin?!

• Sonja68

Yes, småkusin. Norrländskt antagligen...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...