• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Ja, det är det nog. Syssling, nästkusin, tremänning och småkusin. Kärt barn har många namn

• lanovia 08

sonja vad kul att det gick så bra för dottern. Låter som du har all anledning till att vara stolt mamma!

Jag hinner inte vara här så länge idag. har precis kommit till jobbet så till att ta det lugnt imorse. nu skall jag jobba lite 1-2h sedan sätter aktiviteterna igång här....

• lanovia 08

Undrar om jag inte just fick 40 graders feber och svininfluensan.
  • Daa

Hej på er!
    Sonja: ordet småkusin hörde jag först på senare år. Vi säger tremänning (och tvistar om be-to-ning-en ) Vilken häftig upplevelse att få se lilla T i ett nytt element på det viset! Förstår att du är stolt.

Blommis: hur mår du?

lanovia: fick du 40 graders feber och svininfluensan? Fattar inte riktigt...

Ingis: schyssta gardiner.

Hej Ninnis. Hur går det med den där konstiga muskelvärken? Min är lite bättre idag

*vinkar till alla*

• passionsblomman

Hej hej Daa -och alla andra såklart!

Jag känner mig lite bättre nu, efter att ha maratonsovit i förmiddag. Tänkte få mig lite kaffe och ta en dusch nu också, så kanske det känns riktigt mänskligt att bo i min kropp snart för den arma själen...

• Daa

Maratonsömn är bra, Blommis! Hoppas det börjar gå åt rätt håll nu.

• passionsblomman

småkusiner, jaså finns det också, det måste vara mer norrut än jag bott, i Jämtland och västerbotten sa man tremänning (eller mer "tremening" i vissa fall som sagt.
    Sedan höll man visst en del koll även på fyrmänninger, det som alltså i Småland heter pyssling. Min släkt sa alltså syssling och pyssling och mina klassompisar tre och fyrmänning.
    Nästkusin har jag hört nång gång, kan det vara mer västkusten?

*älskar dialekter*

• Daa

Samma här.

passionsblomman skrev 2009-12-03 11:45:35 följande:
    *älskar dialekter*
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...