• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Då förstår jag vinet.

I svägerskans familj har de vin även till julbordet och julmust köper hon typ bara för barnens delså alla år vi firat hos dem så tar julmusten slut redan innan kvällen på julafton. För mig är det katastrof, för jag kan dricka flera PET-flaskor själv och vill inte ha annat än en liten nubbe till sillen i alkoholväg förrän sena kvällen då jag gärna tar en Irish Coffee eller så.

Ninnnis skrev 2009-12-08 14:22:04 följande:
    Blommis, vi brukar äta traditionell julmat på julafton, kalkon på juldagen, varmrökt lax på annandagen och norsk ribbe den 27:e (det händer att vi är så revolutionära att vi kastar om dagarna lite, men innehållet är det samma ). Sen är det ju ofta en massa julmat kvar som man kan gå och knapra på hela julhelgen, men till "middag" brukar vi inte äta julmat mer än på julafton. Och till kalkon respektive lax är det gott med vin
  • Sonja68

Blomman, hade du vodka med på listan? Provade Vodka Mango förra helgen och det var GOTT!

Just nu kör vi glögg i nya smaker hemma som vi spetsar med just Vodka Mango

Psssst, nu har jag lagt in några av kompisens foton från bröllopet. Fanns fler förstås, men här är några av de bästa enligt mig.
    Vet inte vilket jag ska välja till 1) Tack-kort 2) Gebortijulklappförstoring 3) Tidningen (min mamma propsar och vill sätta in)
    Hjälp mig!

Andbeyond: och alla ni andra också förstås.

• Ninnnis

Blommis, pappa brukar göra "mumma" till julmaten, tror det är någon blandning av öl, gin och sockerdricka? Det låter lite konstigt, men är faktiskt riktigt gott.

Jag förstår precis dina tankar kring IVF och hela barnkarusellen. Jag tycket det låter klokt att låta det ligga ett tag tills ni båda har tid, ork och lust att fundera på det tillsammans. Om du vill lufta tankar och funderingar så vet du var jag finns

• Ninnnis

Eller hur!

passionsblomman skrev 2009-12-08 15:00:12 följande:
    Jaha, och nu blev man ju inte alls nyfiken...lanovia 08 skrev 2009-12-08 14:54:24 följande:
  • passionsblomman

Åh jag veeet! Mumma drack jag på ett julbord för många herrans år sedan och det var gott. Jag ska göra det nån gång och välja recept noga. Det är något mer i än det du skrev vet jag men vad var det nu då...
    Ifjol hade svägerskan gjort, men det var skitäckligt för hon hade gjort i förväg och tappat på flaska, så det fanns ingen kolsyra alls i. Jag tror det ska hällas ihop precis sinnna det ska serveras om jag inte har helt fel för mig.

Sonja, ingen vodka mer än en gammal flaska "vargtass"
    och så Hallands Fläder.

Ninnnis skrev 2009-12-08 15:38:17 följande:
    Blommis, pappa brukar göra "mumma" till julmaten, tror det är någon blandning av öl, gin och sockerdricka? Det låter lite konstigt, men är faktiskt riktigt gott.Jag förstår precis dina tankar kring IVF och hela barnkarusellen. Jag tycket det låter klokt att låta det ligga ett tag tills ni båda har tid, ork och lust att fundera på det tillsammans. Om du vill lufta tankar och funderingar så vet du var jag finns
  • Ninnnis

Vad FINA ni är, Sonja!

Jag älskar bild 3! 7, 10, 15 och 17 är också jättefina. Och 9, med hela familjen

• Ninnnis

Ja, pappa gör den precis innan, det skummar rejält i tennstopet när man häller upp Jag får kolla med honom vad han har i.

• Sonja68

Sima (finskt antagligen)heter en dryck som kanske är som mumma. Eller mjöd?
    Den hade vi i min barndom till jul. *nostalgisk, försöker minnas vad den bestod av* Tror det var russin i?!

Ninnis; TACK! Tog med några "busiga" kort med grimaser också, eftersom det fanns lite plats kvar. Min man är så där busig och spexig, särskild när han är lite nervös.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...