• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

*lockas fram av smörgåstårtan*

Det är väl sådär, faktiskt. Tycker inte riktigt jag gläds åt saker på samma sätt som jag brukar göra. Känner mig ganska likgiltig till det mesta. Lättirriterad, allmänt känslig och ett inte speciellt bra humör gör att jag inte känner mig som någon rolig person att umgås med, framförallt inte för maken. Men men, det ordnar sig nog.

Jag läser allt ni skriver och tänker på er, men jag har inte alltid energi att kommentera. Hoppas ni ursäktar, jag hoppas jag kan bättra mig någongång i framtiden. Kram!

• lanovia 08

Visste väl att smörgåstårtan skulle lycka fram dig Ninnis.

Var rädd för att du inte var på något vidare humör. Bara dåligt humör eller mkt tankar kring allt som händer för er eller något annat som hänt?
    Behöver du prata/skriva av dig så finns jag (vi) här. Eller i inboxen om du vill vara mer personlig.

Och självklart är det ok att inte orka skriva här. Sådan period hamnar vi alla i. Bara du vet att du är saknad.

*kramar Ninnis*

• Ninnnis

Tack, söta, gulliga du!

Det är nog mest hela vår situation som spökar, tror jag. Sen blir det väl inte direkt bättre av att maken är borta så mycket pga pendlingen. Vi missar liksom den viktiga vardagen ihop. Summa summarum känns väl livet inte så lajbans. Jag orkar dock inte skriva så mycket om det här, men jag vet var du (ni) finns om jag behöver få ur mig något. Kram och tack för att du finns, Lanovia!

• Jenny står brud 090801

Skickar en hälsning från ett helt snötäckt landskap. Åhh vad det är fint. Vi har mellan 5-10 cm och mer ska det bli. Dock är det snöbollskrig på skolan, och det får man inte ha. Så nu blir det det för mig att ta mig ut i snön och stoppa det!

• lanovia 08

Hehe, akta dig så du inte hamnar i mitten av kriget istället.
    Oh jag vill också ha snö. Här kommer lite flingor, men känns inte som att det blir någon större mängd av det.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-12-16 10:08:07 följande:

Skickar en hälsning från ett helt snötäckt landskap. Åhh vad det är fint. Vi har mellan 5-10 cm och mer ska det bli. Dock är det snöbollskrig på skolan, och det får man inte ha. Så nu blir det det för mig att ta mig ut i snön och stoppa det!
  • lanovia 08

Oh hade lyckats glömma smörgåstårtan för en stund, tills jag kom hit in. *dreglar och längtar till ikväll*
    Undrar om detär ok om jag inte pratar med någon annan på kalaset utan sätter mig i ett hörn med en egen tårta???

• Leksi

Hej allihop!

Oj vad alla verkar ha fullt upp med julstök! Jag älskar julen och njuter av den här tiden, speciellt nu när vi fått 2dm (!!) snö som gör hela världen så vacker och julig. Ikväll ska jag iväg med min mamma & syster på julklapps- och klänningsjakt. Ska bli kul!

Lanovia, himlans gran & jävlas med er! Jag har likadan historia... Min första egna gran när jag flyttat hemifrån välte när den redan var klädd och med julklappar under! Jag stod i hallen och skulle precis åka iväg när hela klabbet bara rasade. Barr, trasiga kulor (glas så klart, det här var innan jag hade katt) överallt och blöta paket...! Då var jag inte så glad kan jag säga.

Lilla pyret är fortfarande väldigt lugn och de få buffar jag känner är än så länge väldigt diskreta. Därför var det extra härligt att min man hade handen på min mage igår kväll när pyret buffade till jättetydligt! Så underbart att vi fick känna det båda två samtidigt! Kändes som en för tidig julklapp! Och den bästa!

Nej nu är det bäst jag jobbar vidare ett tag. Kramar till alla!

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-12-15 23:37:13 följande:
    Åh Sonja, vi går och somnar i en stor säng full av bolster och vägrar komma fram förrän det redan är magisk julafton...
    Jaaaa, det gör vi!! Gud, så SKÖNT det skulle va'!

Lanovia: Nåmen, ÄNTLIGEN får du dig lite smörgåstårta. Det var väl på tiden Det unnar jag dig verkligen

Ninnis; kramar i massor från mig. Ibland orkar man bara inte skriva och engagera sig i allt. Det är tillåtet vettu'!
    Behöver du bolla lite tankar så inboxa bara

Ikväll är stora konsterten i kyrkan med janne schaffer och stefan blomqvist, pukor o trumpeter, soliste roch kör.
    Revisorn är här idag. hoppas jag kan smita iväg lite tidigare dock. Repet börjar 14:30 och jag är nog inte hemma förrän 21:30 ikväll. Mina barn känner snart inte igen sin mamma
    Men IMORGON, så ska jag bara ägna mig åt jobb, barn och julförberedelser

Kram alla!
  • Daa

*skrattar åt Lanovia och hennes smörgåstårtefantasier*

• Daa

Ninnis: Vännen, många kramar till dig. Tråkigt att livet känns sådär.
    Det är helt okej att inte orka engagera sig här. Nu vet du om att du är saknad.
    Och förstås att vi finns här närhelst du vill ventilera, i forumet eller inboxen. *kramar om*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...