• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

låter underbart.

Sonja68 skrev 2009-12-17 10:37:40 följande:
    Konserten var underbar!Jag är så imponerad av Janne Schaffer. HAN kan verkligen spela gitarr. Tänk er hans elgitarr i en fullsatt kyrka från 1500-talet (med den härliga akustiken), i låtar som Stilla Natt, Bereden väg för herran (gamla tonsättningen), Ding dong, Away in a manger, O helga natt, Brusa högt lilla å, Jag vill ha en egen måne och så förstås Norrland:www.youtube.com/watchStåpäls är bara förnamnet!Sedan sjöng vi alla de klassiska julsångerna i lite andra arrangemang och så några av Carolas Betlehemslåtar.NU har jag kommit in i lite julstämning
  • Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-12-17 10:37:55 följande:

Finns det någon som helst riktlinje för hur länge ett barn brukar sitta fixerat? kan det fixerat sig redan nu men ändå vänta 9v med att komma ut? Vilket är det längsta vi kan ha kvar nu.Och nästa fråga hur känns förvärkar? Fick från för några dagar sedan om jag börjat få förvärkar. Tja, hur skall jag kunna veta?Sammandragningar har jag ju inga som helst tvivel om längre. Har för mig att någon här beskrev förvärkar som mensvärk. Och det har jag rätt rejält mellan varven, men då sitter det ju i bra mkt längre än bara någon/några minuter som en värk ju skall göra.
    Det där med fixeringen minns jag inte när det var. Men förvärkar är typ som mensvärk.
    Riktiga värkar börjar också som mensvärk, men blir starkare och starkare liksom samt börjar stråla ut i ländryggen och ner i låren. Så var det för mig i alla fall.
  • lanovia 08

Men förvärkar sitter de i längre än värkar? jag menar jag kan ju vakna med "mensvärk" som sedan sitter i några timmar på förmiddagen.

• lanovia 08

Det är ju en hel vetenskap detta. Och hur fasen skall man veta när man aldrig upplevt det?

• lanovia 08

Den vet inte jag ens vilken det är...
    ??

Ninnnis skrev 2009-12-17 10:44:32 följande:
    Jag älskade "Brusa högre lilla å" när jag var liten
  • lanovia 08

Nu är jag hungrig.
    Hemma i kylen ligger det smörgåstårta och väntar.

• Sonja68

Här får ni lite länkar på några av låtarna vi sjöng, som gjorde att jag kom i julstämning:

• Sonja68

Ninnis: MIn favvolåt också sedan barndomen...

Lanovia, förvärkar, sammandragningar, osv. Det är inte lätt att veta vad som är vad. Men jag lovar att när du får RIKTIGA värkar, då VET du att det är det

Kram!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...