• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Nej nu måste jag fortsätta mitt städande. Labbet nästa.

• Leksi

Hej Lanovia och Daa!

Vad härligt med allra sista arbetsdagen Lanovia! Låter som ljuv musik i mina öron. Hoppas det går bra med städandet och att du känner att du hinner få ett bra avslut på allting.

Är fortfarande så glad för din skull Daa!! Hur känns det nu då när du fått smälta det några dagar? Kommer det gå bra att "mörka" i jul & nyår eller kommer ni berätta?

Själv är jag ledig idag och ska precis hoppa in i duschen. Min lilla guddotter fyller 2 år idag så vi ska dit på kalas. Här på förmiddagen har vi klätt granen och slagit in alla julklappar, myyysigt!!

Hoppas jag hinner titta in ikväll men om inte så passar jag på att önska alla EN RIKTIGT HÄRLIG JUL!!! Julefrid, snö, glögg, lussekatter, tomtegröt & chokladaskar till alla!

• Daa

Timmar kvar nu, lanovia? Eller kommer du att sluta tidigare?

• lanovia 08

Hej Leksi.
    Står julgrannen upp för dig i år?

Trevligt med 2årskalas.

Du får också ha en riktigt god jul!

• lanovia 08

Daa jag kommer sluta så fort jag är klar med det jag skall. Vilket borde vara inom åtminstonde 2h. När det är gjort har jag inget mer att göra än att rulla tummarna då kan jag lika gärna gå hem. (ingen annan är ändå här idag)

• Daa

Lanovia: det lutar åt full dag. Far jag tidigare så blir det ganska så spontant.

Leksi: hejhej! Vilka svåra frågor du ställer.
    Jag får bara små uppenbarelser "men hjälp, jag är gravid igen" och små korta glimtar då jag begriper hur stort det verkligen är (och då blir jag lite tårögd ). Annars förstår jag ingenting. Det är så svårt att tro på. Och jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att jag antagligen kommer att vara ganska rund om magen om några månader. Det går bara inte.

Jag tror nog att det blir att mörka, även om våra föräldrar skulle tycka att det var en underbar nyhet att få höra på självaste julafton (fast maken säger att han är rädd att min pappa ska bli arg på honom. "Vad har du GJORT? Hur kan hon vara gravid IGEN?" Knasboll ).

Så mysigt ni verkar ha haft det idag.
    Önskar er också en härlig jul. *kramar*

• Daa

Lanovia, nu fick jag flashbacks från din och Leksis julgransanektdoter. *skrattar*

• lanovia 08

hehe
    Kan säga att våran julgran ser verkligen ut som lutande tornet i Pisa i år. Menmen den står upp ialla fall.

Daa skrev 2009-12-23 12:18:03 följande:
    Lanovia, nu fick jag flashbacks från din och Leksis julgransanektdoter. *skrattar*
  • lanovia 08

Daa det är verkligen stort och obegripligt att man verkligen bär ett litet barn i magen och att magen växer.
    Tänk vilken julklapp ni skulle kunna ge imorgon.
    Tror nog inte mannen din behöver oroa sig så mkt för att MORFAR kommer bli sur. Blir nog bara glädje där när ni väl berättar.

• Villemoa

Jenny: ingen på testet idag. Hur går det för dig!

lanovia: skönt med sista arbetsdagen och härligt att du får sova! Sista månaden med Moa sov jag verkligen inget vidare. Hade ju foglossning så jag hade svårt att hitta en skön ställning, sen hade jag sammandragningar och hon tyckte mycket om att buffa när jag ville sova. Sen hade jag också en killer halsbränna. Men sen när hon väl föddes glömde man ju bort allt det där

Vill önska er alla en riktigt, riktigt God Jul! ♥

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...