• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Då var vi också hemma igen.
    Har haft en skön jul. Julafton hos mina föräldrar blev mysig men ganska livlig. 2 småbarn som är fulla av förväntan gör sitt till.
    Igår till idag var vi hos svärisarna, bara familjen och mys.
    Idag har väl iof inte varit lika mysig, dock väldigt lugn. Jag klarar nästan bara av soffläge. Har sådan fruktansvärda förvärkar mellan varven att jag tror inte ens jag har haft så här ont när jag haft mensvärk någon gång. Imorgon är det en månad till BF hoppas inte det skall hålla på så här nu fram tills den kommer ut. Jag vill heller inte att den skall komma riktigt än, 5v innan känns lite för tidigt för barnets skull.

• lanovia 08

Bruttan hoppas ni fått en bra jul trots allt elände. Skönt att svärfar repar sig.

Jenny låter som ni har en skön pysslar dag idag. Blev det något bröd?

Villemoa vad skönt att slippa stressa låter som ni kommit på ett bra sätt att fira jul på.

• Jenny står brud 090801

Låter som ni haft en mysig jul tjejer! Mina svärisar har varit här idag, och det har varit mysig. Blev lite julfirande i vårt hus oxå, precis som vi ville.

Leksi: Håller med dig om att det verkligen är att ladda batterierna när man har tid att gå hemma och pyssla... hoppas det kommer bli många sådana dagar här nu...

Villemoa: Vad härligt att du inte varit stressad i jul, det är ju precis så det skall vara, men kanske sällan är. Härligt med på äl-testet. Själv har jag inte fått det än. Tror nog inte det bli heller, så nu väntar jag till dag 35 sen blir det att ringa gyn igen. (Hoppas såklart lite på att jag hade äl innan jag började testa men förstår att så är det säkert inte)

Lanovia: Vad jobbigt med förvärkarna!!

• Villemoa

Jenny: vad trist att du inte fått någon !!! Du ska inte fortsätta testa då?

lanovia: vet precis hur det känns med förvärkar så soffläge är alldeles utmärkt! Som du säger är ju 5v innan lite för tidigt men om en sisådär två veckor, ja då är det ju alldeles lagom! Jag var så tacksam att Moa kom i v.38+2, 11 dagar före BF.

Leksi; pyssla hemma som är så härligt! Låter som ni har det alldeles utmärkt!

*vinkar till Bruttan* skönt att svärfar är på bättringsvägen! Hur är det med svärmor? Mår du fortfarande illa och kräks?

• Jenny står brud 090801

Villemoa: Jag ger faktiskt upp för denna månaden med äl-testen. Hoppas att indianerna kommer innan dag 35, så jag kan fortsätta testa nästa månad istället. Annars blir det väl tabletter igen... Men håller tummarna för dig!!

• Villemoa

Tack Jenny! Jag håller tummarna för att indianerna ska komma så du kan fortsätta testa!

• Jenny står brud 090801

Tack!!

Villemoa skrev 2009-12-26 20:12:23 följande:
    Tack Jenny! Jag håller tummarna för att indianerna ska komma så du kan fortsätta testa!
  • Leksi

Oooh, lycka till med bebismakandet Villemoa! Härligt med glada gubbar...

Och Jenny - håller tummarna för att din cykel är på rätt väg trots utebliven ÄL denna månad. Och vem vet, kanske blir det som för oss, jag blev gravid på dag 44!!

Lanovia, låter hemskt jobbigt med sådana förvärkar! Hoppas det blir bättre snart nu när du är hemma & tar det lugnt. Spillevinken får väl hålla sig ett par veckor till iallafall.

Här är barnrummet nu färdigtapetserat och vi har påbörjat fixandet av vårt sovrum. Tekakor blev bakade igår men idag har jag inte gjort så mycket annat än att träna. Skönt att få svettas ut lite jul-kalorier!

Imorgon är det jobb igen för mig, men det är ju åtminstone bara tre dagar den här veckan. *försöker peppa mig själv* Och förhoppningsvis är det sista veckan som jag behöver cykla till jobbet (tar i det här väglaget ca 35 min enkel väg), efter nyår hoppas jag att jag kan samåka med mamma. Hennes jobb har flyttat närmare mitt, väldigt praktiskt.

• Daa

Hej på er.
    Hoppas att ni har haft en fin julhelg.

Jenny och Villemoa: håller tummarna för att det går bra för er.

Hej Bruttan: du finns i våra tankar också. Hoppas att ert julfirande var bra mitt i allt.

Lanovia: besvärligt med all värken.

Leksi: så mysigt ni verkar ha haft det.

Det gick bra att ha julfirandet hemma hos oss: jag hade inte fullt så mycket prestationsångest som jag befarat och alla verkade ha ganska så trevligt. Jag är nöjd iaf.
    Nu har tröttheten kommit smygande och tanken på tupplurar här och där känns väldigt lockande mest hela tiden.

• lanovia 08

Daa höll ni hemligheten eller kläcktes den?

Här har det varit äventyr idag. Jag har fortfarande svårt att slappna av helt, sitter här lite smått chokad. Tillsammans med värkarna igår tyckte jag att jag såg blod i urinen. vi lyckades aldrig reda ut hur det var, nästa gång jag gick var det klar urin igen. Idag gav vi oss av på lite shopping som dock fick ett abrupt slut. Jag gick på toa och urinen var verkligen blodfärgad. Gah! Vi åkte snabbt hem och ringde förlossningen. Blodet i urinen kunde de förklara, sammandraganingarna som jag börjat känna gör så att barnets huvud trycks nedåt och spräcker blodkärlen i livmodertappen. Däremot så blev de lite mer oroade över att jag itne känt barnet så mkt de sista dagarna. Så vi fick så snällt åka in på förlossningen för att ta CTG. Allt såg strålande ut och Spillevinken började sparka för fullt när vi väl var där. Usch vad h*n skrämde oss ett tag.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...