Tjabba tjena hallååååååå!
Nu äre bara idag också som huset är fullt. Imorgon åker syrran med hela sin barnaskara, hund och karl hemåt Jämtland.
Pappa åkte på annandagen.
Min son har åkt till en kompis och syrran är i Växjö och hälsar på vår gamle morfar. Hennes nya kille har med sig sina två tjejer som är 10 och 12 och de är uppe i sitt rum och spelar spel. Sambon jobbar. Jag har laddat ännu en diskmaskin, hängt en tvätt och plaockat av en del här. NU är det dags för en liten BT-stund för första gången på en hel massa dagar.
Vi har haft det jättebra fast jag har hunnit ha ett eller annat mindre stressbryt och jag har ONT i hela kroppen igen, precis som efter flytten. Jag tror på allvar att jag börjat utveckla ledbesvär av något slag.
Vi har dansat långdans genom hela huset, eldat tomtebloss och sjungit för full hals, gått snöig vit vinterpromenad med pulkor och snöbollskrig, eldat i kakelugnen och tänt säkert tusen juleljus.
Naturligtvis har vi också ätit så man nu helst inte vill tänka på det.
En och annan gäst har hunnit bli febrig och däckad också och då är det bra att man har många rum så det går att bädda ner dem ordentligt och låte dem vara ifred.
Häromdagen skickade jag fäderna i huset iväg till äventyrsbadet med fenm av barnen. Ett mycket effektivt sätt att köra slut på ungarna och få ut lite överskottsenergi. Då kan också en mamma passa på att dammsuga och städa av toaletterna lite sådär i halvlek.
GUD vad mycket det blir och vad mycket disk och vilka stora kastruller med mat när man är så många!
Fast roligt!!!
Igår var det skönt med lite lugnare tempo under dagen. Då var merparten av gänget iväg till Ljungby och syrrans killes syster. Då fick jag rå om sonens äldsta kusin som nyss fyllt 18. Vi satt framför brasan och snackade halva dagen och gungade gungstol och käkade godis.
Jag har så svårt att greppa att det inte är hon som är den lilla lockiga halvmeterstösen längre. Det är 14 år sedan det var hon. Den lilla som släpar sin gosehund genom huset nu och är prinsessa, det är hennes lillasyster. Själv har hon flyttat hemifrån och reder sig själv. Vad hände?
Frisör är hon snart färdig också. Hon har klippt mig, så nu ser min glesa kalufs lite mindre katastrofal ut.
Nu ska jag kolla att det brinner i pannan och sätta på mer kaffe. Det finns kvar av Aletas underbara praliner...
(Aleta finns i tanttråden, är chocolatiére och gör fantastiska praliner)