• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ankan80

Nä, inte behandling, belastning.
    Sånt som alla gravida väl gör i v. 28-29?

För att kolla så att man inte har grav. diabetes.
    lanovia 08 skrev 2009-12-30 12:02:18 följande:

Ankan vad skönt att allt var bra. Men glukosbehandlning? Har du högt blodsocker eller måste alla göra det hos er?
  • Ankan80

Bra att du fick röra på dig lite. Kan ju vara en kombination av foglossning samt hög belasting på ryggen nu när du är så nära?
    lanovia 08 skrev 2009-12-30 12:04:51 följande:

Jag har varit och simmat idag. Insatsen var väl inte strålande, tog mig 400m innan det gjorde för ont i ryggen. Men var ialla fall ett försök och jag fick rört mig lite vilket var skönt.Fattar inte vad som hänt med min rygg. Antingen har jag sträckt mig eller fått foglossning.
  • lanovia 08

Slant på tangenterna, menade belastning. Tror det är olika hur man gör på olika ställen. Här behöver man bara göra belastning om man har högt blodsocker.

Ankan80 skrev 2009-12-30 12:30:53 följande:
    Nä, inte behandling, belastning.Sånt som alla gravida väl gör i v. 28-29?För att kolla så att man inte har grav. diabetes.lanovia 08 skrev 2009-12-30 12:02:18 följande:
  • lanovia 08

Ja det kan ju vara så enkelt också.

Hvidbrud skrev 2009-12-30 12:17:15 följande:
    Eller så är du höggravid...
  • lanovia 08

Hmmm... försöka duger ju.

Hvidbrud skrev 2009-12-30 12:29:42 följande:
    60 inlägg till 2000 - klarar vi det idag?
  • lanovia 08

Nyårsmat... skall ni bjuda flera eller är det bara ni själva som skall vara hemma?

Ungsstekt lax är ju alltid gott.

• Jenny står brud 090801

Hej hvidis. Vi skall ha fylld hummer till förrätt, det är riktigt gott!! Vi får nämligen oxå hit vegetarianer...

• Daa

Hej på er!

Leksi och Ankan: skönt att det såg bra ut på era respektive undersökningar (glukosbelastning låter inte särskilt kul (och då uttrycker jag mig milt!) Huwwa.)

Lanovia: inte för att jag har så bra koll , men nog låter det ganska normalt att ryggen kan protestera när den måste hålla reda på höggravidmagen? Men trist när du känner att du inte kan röra på dig som du vill.

Tack, fru Bygg. Så gulligt skrivet *blir lite rörd* Lillan/lillen?? Men hjälp, det är ju en bebis på gång härinne! *vaknar upp en liten stund*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...