• SofieochJamie

Stora Holms Säteri.... åter igen

Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.

• Svar på tråden Stora Holms Säteri.... åter igen
  • ceybitz

Jättefina kort Anna!
    fin pälsborelo du hade! var har du köpt den?
    hur gjorde ni med dukarna? hyrde ni eller tog ni lakan?
    Vilken dj hade ni? vi står i valet och kvalet om vi ska ha dj eller band... vi gifter ju oss på nyårsafton och ett band kostar ofta det dubbla då så vi kanske inte har råd... Vad kostar en dj?

• Anna Panna

Tack!!

Trasan99 - Vi hade mingel i ca 2 timmar i trädgårdshuset och då endast med lite stolar och så hyrde vi tre stå bord (som var väl använda så ännu ett tips). Under middagen flyttade personalen ut bord och stolar och så höll de öppna spisen brinnande för vi tänkte att de lite äldre kanske ville gå ut och sätta sig där men tror inte att någon var där ute sen.
    Det står några ljusstakar där ute som vi använde och så hade vi en ljuskrona som vi hängde lappar på med bords nummer och namnen på de som skulle sitta vid varje bord så de kunde börja prata lite redan under minglet om de ville.

Kommer inte ihåg exakt hur många ljus det går i varje men det är förutom den stora kronan som vi hade vid oss, två stora och två små kronor plus kandelabrar i fönstren. Jag tror jag köpte ca 100 ljus och det räckte gott och väl. Köpte ljus som brann i10 timmar och det var perfekt för de höll sig hela kvällen!

ceybitz - Tack, är jätte nöjd med den. Min tärna köpte den på Debenhams i England åt mig. Det kostade ungefär lika mycket som att hyra så tyckte det var bra. Ska eventuellt sälja den (har inte bestämt mig än) i fall du är intresserad ?
    Vi hyrde dukar som var 250 x 250 till de runda borden. 100 kr styck.
    DJ kom från Westsound och vi betalade 3000 för fyra timmar plus 400 per extra timme. Vår DJ vi hade bokat var tvungen att dra sig ur så han fixade den här åt oss så vet inte om vi fick lite rabbatt. Tror de har en hemsida och lite olika paket beroende på storlek och antal gäster.

• molnis

Anna Panna: Va fina ni och allt var! Å vilka fina bilder! Vilken fotograf hade ni?

Känns som en riktigt bra idé att sitta vid eget bord. Det lilla bordet och pallarna, fanns det på SH eller vad det något ni tog med?

• Anna Panna

Tack Molnis! Vi hade Benny Ottosson och hans son som fotografer. www.ottossonphoto.com
    Vi är super nöjda med alla bilder och Benny är kanon bra att ha att göra med! Kan varmt rekomendera honom

Pallarna och bordet fanns vid Stora Holm. Bordet vi hade är ganska "djupt" så kan vara bra att ha lite extra dekoration på det..

• Trasan99

Är det någon som vet hur breda de fyrkantiga borden är? Vi är inne på att ha vita dukar och en löpare i guld. Enligt planeringsverktyget här på BT är ett normalt bord 90 cm brett, gäller det för borden på Stora Holm också?
    Jag har hittat sizoflor som är 60 cm brett, jag funderar på om man kan klippa det på mitten och köra en löpare på 30 cm. Blir det för smalt tror ni?

• Trasan99

Hihi, hur liten är inte världen... Var på nyårsfest och började prata med min m2bs kompis kompis, och vi nämnde bröllop och bt, visade sig att hon är molnis! Vi gifter oss tre veckor isär på samma ställe, kvällens värdpar ska på båda bröllopen. Gissa hur mycket bröllop vi har pratat ikväll...

Gott nytt år på er alla!

• ceybitz

om ett år är jag gift =)
    Nu börjar den verkliga planeringen... mycket som måste göras iaf innan juni, t.ex maten nog måste bestämmas så långt innan eftersom det är nyår...!
    Ser fram emot ett stressigt år med världens bästa höjdpunkt!
    Gott nytt år på er alla! =)

• molnis

Hehe var riktigt galet :) undrar om det är fler man känner till på bt som man ej vet om!?

Trasan99 skrev 2010-01-01 02:44:42 följande:
    Hihi, hur liten är inte världen... Var på nyårsfest och började prata med min m2bs kompis kompis, och vi nämnde bröllop och bt, visade sig att hon är molnis! Vi gifter oss tre veckor isär på samma ställe, kvällens värdpar ska på båda bröllopen. Gissa hur mycket bröllop vi har pratat ikväll... Gott nytt år på er alla!
  • Trasan99

Enligt hemsidan finns det något på gården som heter Tant Hilmas hotell, där det ska finnas två dubbelrum och två enkelrum. Någon som känner till det? Någon som har bott där? Vi funderar lite smått på att kolla om vi kan få bo där på vår bröllopsnatt, slippa resor osv. Någon???

• SofieochJamie

Det är deras B&B.Ett kök och sovrum som du nämde ovan. Ligger i huset där butiken är. Mycket gulligt B&B. Vet ej vad det kostar dock, men det vet kanske nån annan. Jag har lite foton därifrån om nån vill ha. Inboxa mig din email isådannafall.

Svar på tråden Stora Holms Säteri.... åter igen