• SofieochJamie

Stora Holms Säteri.... åter igen

Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.

• Svar på tråden Stora Holms Säteri.... åter igen
  • Curre

Skulle verkligen vilja ha några bra tips på en bra DJ.

Hur ska ni göra med musik under kvällen?

Har alla skickat ut sína inbjudnings kort nu?

• SofieochJamie

Vi ska ha en DJ som är en kompis så jag vet inte om han e bra eller inte :) Vi har skickat ut alla inbjudningskort, men vi gjorde det tidigt för att vi har folk som kommer från utlandet.

• Vickiviran

Hej alla glada damer:)

Nu har även vi bokat ett datum på Stora Holms Säteri, nämligen den 21/8-10. Jag var där idag och det var underbart vackert!!! Vi skall ha vigseln i det lilla huset på gården och sedan festen i den stora ladan. Jag kan verkligen inte förstå att det är sant, jag skall få bli fru om ett par månader. Det är nu allt det roliga kan börja:)

Jag har redan antecknat alla era tips men kommer säkert att överösa er med frågor innan det är dax, hehe.

• Curre

Vickiviran: Härligt att du fick bokat på Stora Holm Säteri.

Ja vi ska försöka att skicka ut våra inbjudnings kort i nästa vecka. Nu ska dom bara kopieras upp och skäras till så att dom passar in i inbjudnings häftet.

Och vi får fortsätta att leta efter en Dj. Jag pratade med Nick som skrivit här på BT så vi får se om vi bestämmer oss för honom.

Mv E

• Adelaide

Hejhej!Då var jag tillbaka här! Har fortfarande inte farit och tittat på Stora Holm!! Måste göra det snart och se om det är så fantastiskt som det verkar vara!! Jag känner mig som världens vilsnaste brud! Vi vill laga maten själva (vi skall gifta oss på lördagen men när man hyr så hyr man fre-sön?) Vi skall ju gifta oss i Juli-Aug 2011. Datum inte bestämt eftersom lokalen inte är bestämd!

Jag vill som sagt själv stå för maten då vi har kockar i släkten men vill få tag på serveringspersonal som man kan ha fram tills maten är över. Serveringspersonalen skall bara servera, duka av och diska... Vi blir 98 personer så tre st behöver vi antagligten (vi skall ha Buffé) någon som har tipps!!

Sedan så kanske jag skulle kunna köpa linnedukar, vaser och dyl av er som gifter er före mig? Är det ngn som skall sälja - Hör gärna av er

Hjälp vad mycket man skall tänka på innan den stora dagen!!!

• Adelaide

Ni som verkligen har planerat det mesta: Hur kommer erat upplag av dagen se ut? När och var gifter ni er? Vad har ni för mat? Vad gör ni själva? Jag är väldigt pysslig och tänker sköta all dekoration själv men tipps är alltid roligt och eftersom vi satsar på samma lokal så=)

• Adelaide
    lovvydovvy skrev 2010-01-12 12:37:53 följande:
    svar till Fialotta82:Ska också gifta mig 2011, våren eller sommaren tror jag. Men hjälp att det redan var många bokningar för nästa år!!! Måste ut och kolla på den snart med andra ord...
    [/citat]
    fialotta82 skrev 2010-01-12 14:20:02 följande:
    [citat]
    till lovvydovvy:Ja jag blev överraskad själv att det verkade vara så mycket bokat. Hoppas du inte planerar i maj för det sa han var helt fullbokat för 2011 redan. Fast det är klart, det skadar nog inte attfråga ändå om man vill ha ett datum just i maj. Han kanske inte tittade så noga när han pratade med mej.Jättekul med en till i 2011. :)
    Vad kul att vi är några som skall Gifta oss 2011!! Vi har sagt att vi börjar boka allt först i sommar! Hoppas att det fortfarane finns lediga helger då!

Har ni tänkt att ha catering eller laga själva och ha serveringspersonal? Är inne på en DJ! Blir enklast så och då kan man anpassa musiken hela tiden till gäster, samtal, middag och tal! Vet ngn vad en DJ kostar??

Kramkram
  • molnis

Fick veta att de där Hilda-hotellet ej finns längre utan de hyr ut till någon permanent nu. Lite dumt för hade ju några som skulle bo där:( men men får lösas på annat vis

• Trasan99

Japp, vi fick reda på samma sak i veckan. Från mars är det uthyrt. Men min mamma har spanat in ett vandrarhem i närheten, Dalagärde tror jag det heter. Hänger ihop med St Jörgen Hotell (ej att förväxla med St jörgen Spa!).

Förresten, har ni andra tänkt på att köpa Enjoy-häftet? Det kostar ca 400:- och ger rabatt på massor av restauranger osv, för det mesta ät två huvudrätter, betala för en. De har en del andra erbjudanden, bl.a. 50% på en hotellnatt på St jörgen hotell (vi funderar, inte bestämt ännu) och 25% på ett ställe som hyr ut porslin, glas och bestick. Vi tjänar in mer än häftets kostnad bara på det har jag räknat ut, och så finns det rabatt på hotell i Italien, dit vi åker på smekmånad i sommar. Mycket pengar att spara!

• SofieochJamie

Vi har det häftet för tredje året nu och älskar det. Man tjänar snabbt in pengarna och på en hotell natt har man tjänat in det direkt. Men hotellen är lite jobbiga ibaldn och vill inte sälja ett rum till halva priset föräns precis dagarna innan. Men man får stå på sig.
    Vi ska också hyra saker med den kupongen. Mycket bra. Synd att det inte gäller på dukar för det är det som är dyrast.

Svar på tråden Stora Holms Säteri.... åter igen