Stora Holms Säteri.... åter igen
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Vi betalade ca 4000 tur o retur för en buss för ca 75kr.
Då blev det en "dubbel" decakre! det var det verkligen värt!
På vägen till lokalen serverades det mousserande och vi hade lite musik, för att folk skulle komma i rätt stämning.
vi hyrde av Hisinge buss, efter att ha kollat runt lite så var dem helt klart billigast.
Okej... Tack för ditt snabba svar ;)
Skön uppladdning för era gäster att få åka en sådan buss.
Nu ska vi bara leta efter en bil som
vi kan åka i från kyrkan.
Hej på er!
Börjar närma sig för dom flesta här låter det som. För min del är det inte förrän våren 2011 som det gäller.
Har varit i kontakt med Jan på Stora Holms säteri och det var redan många bokningar för nästa år. Så nu skall vi ut idag och titta och bestämma oss. Jag håller verkligen tummarna för "vårt" datum inte är taget. :)
Är det någon annan här som också har lite längre kvar till sit bröllop?
svar till Fialotta82:
Ska också gifta mig 2011, våren eller sommaren tror jag. Men hjälp att det redan var många bokningar för nästa år!!! Måste ut och kolla på den snart med andra ord...
till lovvydovvy:
Ja jag blev överraskad själv att det verkade vara så mycket bokat.
Hoppas du inte planerar i maj för det sa han var helt fullbokat för 2011 redan. Fast det är klart, det skadar nog inte attfråga ändå om man vill ha ett datum just i maj. Han kanske inte tittade så noga när han pratade med mej.
Jättekul med en till i 2011. :)
oj, trodde jag var ute i god tid som skulle börja kolla på lokaler snart men då får jag skynda mig lite och faktiskt boka en också... jättekul med en annan 2011:are!
Jag som planeringsfreak börjar redan känna pressen! Fast det är typ ett år kvar
Idag har vi iaf bokat vigselförrättare och i och med detta känns det som vi kommit ganska långt faktiskt! nu vet vi lite mer vilken tid vi kan skriva på inbjudningarna osv så nu börjar bitarna falla på plats =)
hur går det för er andra? någon mer än vi som ska gå på bröllopsmäsan?
Jag börjar känna mig ganska stressad nu. Ska beställa kläningen imorgon och det är bara 4 månader kvar! Har haft 1.5 år på mig och så sitter jag här 4 månader innan och stressar. Typiskt.
Träffade fotografen idag och nu är det spikat. Nästan alla poster är nu klara, bara micro planeringen kvar.
Någon som har några tips på bra fotoplatser i närheten? Om man vill ut till havet vart är närmast och bäst?
Ingen bröllopsmässa för oss, har redan varit på den 2 ggr och den är tyvärr inget vidare.
Jag funderar på att gå på mässan, men min m2b är inte så intresserad....
Vi har bara drygt två månader kvar, helt galet!!!!! Har inte träffat cateringfirman ännu, men det är preliminärbokat datum där i alla fall. Samma med frisören. Har börjat slipa på festprogrammen. Måste ganska snart hitta sömmerska! Det känns mest akut... Samtidigt njuter jag hela vägen!