• SofieochJamie

Stora Holms Säteri.... åter igen

Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.

• Svar på tråden Stora Holms Säteri.... åter igen
  • Trasan99

Stort grattis! Härligt att ni var så nöjda!

• molnis

Grattis! Roligt att det var lyckat! Vore kul å få se lite bilder! När du har tid sedan får du gärna dela med dig om det finns några bra tips eller liknande ..bra å tänka på saker med SH nu när du har det färskt=)

• molnis

Hoppas ni har en härlig jul alla! Tänkt att fixa en del bröllopsgrejer nu i mellandagarna.

Vad har ni andra tänkt att ha i de stora fönsterna?

Hur ska ni göra med städningen, har ni familj som hjälper?

Kan hända att jag frågat detta innan minns ej.

• millemalin

Fanns det inte några stora ljusstakar i fönstren? Har för mig att det stod några där när vi var på plats. Antagligen hade paret som skulle ha festen där när vi var och tittade placerat dem där, men tror att de hörde till SH.

Jag har tack och lov en släkting som städar åt oss. Hon har en städfirma så känns lugnt och tryggt att överlåta det på henne. Hade känts jobbigt att städa själva den dagen, tror jag.

• justagirl

Det finns tre kandelabrar som man kan ställa i fönstren. Två med fyra och en med fem ljus. Eller om det var tvärtom.

• Trasan99

Hej igen allihopa!
    Nu i dagarna börjar vi dela ut inbjudningarna, så spännande att få avslöja för hela släkten vad som är på gång!
    Vi har kommit fram till att vi ska göra en egen hemsida (min m2b är programmerare, det vore nästan konstigt annars....) och jag sitter nu och skriver ihop lite text om vägbeskrivning.
    Enligt västtrafik så finns det en buss som har nummer 35 som går till en hållplats som heter Stora Holms Gård. Vet någon om den ligger vid festlokalen, eller är det långt bort? Jag kan tänka mig att en hel del av våra gäster skulle kunna vilja åka buss ut för att ta taxi hem framåt natten. Dessutom skulle bussen vara framme ca 15 minuter innan vigseln ska börja, ganska perfekt.
    Någon som vet?

• molnis

Stora holms gård hållplatsen ligger precis där..man får gå tillbaka några meter typ bara. (Har tagit bussen dit själv =))

• Trasan99

Hej igen! (Det märks att det beörjar närma sig, va? Det är därför jag skriver så mycket just nu... )
    Nu har jag börjat fundera på fotografering. Tänker ni fotas på Stora Holm? Har ni kolat in var? Vi ska ju gifta oss i gränsen vinter/vår, så det kan vara snö, regn eller sol. Lite svårt att förutse... Finns det något ställe under tak som ändå är utomhus där man kan fotas om det är nederbörd? Typ nåt litet lusthus eller så? Någon som vet?

Svar på tråden Stora Holms Säteri.... åter igen