Stora Holms Säteri.... åter igen
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Håller med men det viktigaste för mig med bröllopet och val av catering, blommor, frisör osv var att jag vill ha att göra med folk som jag känner mig trygg med. Allt för att stressa upp mig så lite som möjligt! ; o)
Jag tyckte att han på Gourmet Sofi var trevlig och rolig (och bullrig och berusad som der verkade) men vi kände oss tryggare med Aquarelle. Så klart är ju maten viktig också och vi har ätit Aquarelles buffé tidigare och den är super god.
Hur snart efter bokningen har ni fått er bekräftelse på posten? Jan skulle skicka den till mig så att den kom förra veckan, kanske redan veckan innan, men inget har dykt upp. Jag försökte ringa för en stund sedan men fick inget svar. Fick ni pappren direkt?
Nej det tog lång tid. Men jag bokade redan för ett år sedan så det var ju ingen brådska. Men ring igen och fråga.
Jag ska försöka ringa idag igen. Det är ju inte så långt kvar...
vi fick vårat kontrakt typ dagen efter vi bokat, men det beror väl på hur mycket han har att göra kan jag tänka mig. verkar sådär skönt disträ fast han har stenkoll egentligen :-P
Har ni några aktiviteter för barnen? Vi tänkte först ha ett barnfritt bröllop men ändrade oss. Problemet är att alla barn i släkten är i så olika åldrar. De två yngsta är i dagisåldern, sen är två i mellanstadieåldern och sen är det fyra i högstadieåldern. De som går på högstadiet behöver man väl kanske inte underhålla och de yngsta kan man ju ge lite leksaker, kritor och målarblock men de i mellanstadieåldern vet vi inte alls vad vi ska hitta på till...
Jag ringde Jan häromdan, han har bara inte hunnit få iväg pappren. Skönt att veta.
MalinochJoel: Vi har dragit en åldersgräns på ca 12 år, det är ett glapp mellan 7 coh 13 bland barnen hos oss. Vi vill inte ha barn där....
Men en klassiskt uppskattad sak är väl en typ tv eller dator med film på. Tecknade klassiker går ju hem hos flera olika åldersgrupper. Lite serietidningar, spel och ritsaker kan väl vara bra komplement.
Ja en dator med film hade ju vart ett alternativ! Tänkte på film men undrade hur vi skulle kunna få dit en TV men dator funkar ju faktiskt!
Nu har vi mindre än två veckor kvar till vårt bröllop... Mitt huvud är alldeles fullt i grejer som bara snurrar runt. Får hoppas på att vi inte glömt någon större grej när det väl är dags! ; o)
Ville bara göra ett litet inlägg från en nygift brud.
Vi gifte oss nästan exakt för en månad sedan den 24/10 2009.
Vi gifte oss i Hagakyrkan och hade festen på Stora Holm.
Jag kan bara säga att det var verkligen sååå fantastiskt som vi hade tänkt det!
Stora Holm är den perfekta lokalen för bröllop, inte bara vi utan ALLA på hela festen tyckte detta.
vi gifte oss ganska sent kl 17.00, vigseln tog ca 45 min och efter det var det buss ut för alla gäster.
Vi kom nog dit runt 18,45 (vi + tärnor och best man åkte Limo.) och då var det mingel och skål i Glashuset. Det var fantastiskt fint att komma när det var helt mörkt utomhus och det lös upp fint med alla marschaller och "lyktor".
Runt kl 19,30 började vi sätta oss till bords och vi hade ett honnörsbord med tio personer och resten runda bord. Vi var ca 90 pers. totalt. Framför oss hade vi två pallar så att gästerna kunde komma fram och prata med oss, vi bjöd även på en liten snaps som skål till dem som kom fram och satte sig. Detta var mkt uppskattat! Maten och personalen kom från Ordenshuset i Göteborg. Jag kan rekommendera dem varmt, vilken proffsighet!
Allt flöt på sååå bra och maten var fantastisk!
Även porslinet och dukarna var från dem. Dem kom även dit dagen innan och dukade borden och ställde i ordning. Det enda vi behövde göra var "mittdekorationerna" på varje bord, vilket var väldigt skönt. Vi hade endast massa blockljus i olika höjder på varje bord och en liten kvist murgröna, på honnörsbord hade vi som en lång "våg" av blockljus och murgröna som slingrade sig emellan. Det var oerhört effektfult med alla ljus och det blev en fantastiskt stämning med alla ljus både på borden och i taket!
När middagen var klar runt kl 23-23,30 så tog vi mingel, kaffe och cognac i GLashuset. Det var perfekt, vi hade hyrt lite höga ståbord som dem hade ställt ut där ute. Samtisigt som vi drack kaffe så gjorde dem iordning stora lokalen för DJ och dans.
Vi dansade och hade Djn på den sidan där baren är, "andra" sodan lät vi några runda bord stå kvar och sen är det ju dem två sittgrupperna längst bort i hörnet. Där kunde äldre sitta som inte orkade dansa så mkt. det var väldigt bra att ha DJ och bar i närheten av varandra för festen blev inte så utspridd.
Runt kl 04,00 gick bussarna tillbaka in till Götaplatsen igen. Då var alla trötte och glada och hade dansat som 17 hela natten!
Jaja nu fick jag skriva av mig lite =)
Är det ngt ni undrar över så fråga gärna, eller om ni vill ha bilder o dylikt!
/Malin