• SofieochJamie

Stora Holms Säteri.... åter igen

Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.

• Svar på tråden Stora Holms Säteri.... åter igen
  • SofieochJamie

Vi försökte gå på marknaden men lyckades inte pga av alla bilar. Jag visste att det skulle vara mycket folk men så mycket??!! Närmaset stället att parkera var borta på Tuve kyrka och det var lite väl långt så vi åkte igen. Jätte ledsen blev jag. Skulle bort sen med annars hade man ju kunnat promenera. :(

• Anna Panna

Vi ska en buffé från dem och hyr även personal från dem. Om jag fattat det rätt så får vi två olika fakturor, en med maten och en med personal för att inte behöva betala 25% moms på allt men vet inte om det är något de gör generellt eller om vi fick en specialare för att min sambo använt dem genom jobbet.

De är jätte duktiga men jag som är lite av ett planerings freak har blivit lite stressad då de inte jobbar lika mycket i förväg som jag gjort.. ; o) de har ju dock lite fler fester än mig att ordna! Men nu är det snart och allt känns bra. Ska gå igenom det sista med dem i veckan bara.

Jag börjar bli nervös nu!

molnis skrev 2009-12-05 23:42:56 följande:
    Vart iväg på semester osv men nu e det dags att ta tag i planeringen igen. Någon som ska på julmarknaden på SH i morgon?Anna Panna - Skulle ni ha buffé från Aquarelle, eller var det rätter? Har ej träffat dem men kikat en del på deras sida å gillar menyerna på bufféerna. Tar ni personal från dem med? Förstår ej helt det med deras moms om man har personal e det 25 % på allt då? Vi ska ringa dem nästa v...tänkte bara se om du visste=)
  • molnis

Oki vi får kolla med dom=) Vilken buffé har ni valt?
    Det e verkligen inte långt kvar för er nu!

Vi har just bestämt oss för band, tvålive blir det. Verkar ju väldigt populärt och ej hittat så många fler.

Hur gör ni andra med musiken??

Anna Panna skrev 2009-12-07 08:40:06 följande:

Vi ska en buffé från dem och hyr även personal från dem. Om jag fattat det rätt så får vi två olika fakturor, en med maten och en med personal för att inte behöva betala 25% moms på allt men vet inte om det är något de gör generellt eller om vi fick en specialare för att min sambo använt dem genom jobbet. De är jätte duktiga men jag som är lite av ett planerings freak har blivit lite stressad då de inte jobbar lika mycket i förväg som jag gjort.. ; o) de har ju dock lite fler fester än mig att ordna! Men nu är det snart och allt känns bra. Ska gå igenom det sista med dem i veckan bara. Jag börjar bli nervös nu!
  • Anna Panna

Vi ska ha den Italienska buffén med ett par små ändringar. Förrätt och tårta som dessert. Hoppas på att gästerna kommer gilla den!

Har bokat en DJ som ska spela. 4 timmar plus att vi kan lägga till mer till på kvällen om folk har kul och dansar.

Jan på SH ringde mig igår för att kolla hur många bord vi ska ha osv... då kändes det verkligen som att det är dags. yeay!

• Malin och Joel

Hur var det nu med de långa borden, hur många fick plats vid dem?
    Vi tänkte ha honnörsbordet som ett långbord och så resten runda bord.
    Är det ngn som har koll på hur många av de små och större runda borden det finns?

• molnis

Så nu har vi bokat in möte med aquarelle efter jul. Bokade tvålive med. Lite stressad av att de sätter upp grejerna 30 min innan. Men de har ju gjort detta massor av gånger innan å varit på SH. De får fixa samtidigt som det plockas undan efter mat osv. Funderar på om man ska ha nåt inne i trädgårdshuset undertiden..vet inte vad bara. Läste om någon som hade kaffe där efter middagen men vi har buffé å kaffe+tårtan vid borden så går ej riktigt. Får väl bli mingel å bensträckare bara.

Var på julmarnaden å var ju helt sjukt mycket folk. Fikade i festlokalen=) Såg tydligt vilka som kikade extra på lokalen å fotade osv. Kanske var någon härifrån (?)

• Anna Panna

Nu är vi gifta och allt var helt underbart!!!! Har lite bilder från lokalen och kommer att lägga ut dem här...

Alla våra gäster tyckte lokalerna var så fina!

• millemalin

Grattis Anna Panna! Hoppas att ni hade en helt fantastisk dag. Ser fram emot att få se lite bilder.

• SofieochJamie

Grattis Anna! Vad roligt att det blev lyckat. Ser också fram emot bilderna och berätta gärna mer om dagen.

• Curre

Grattis Annna!! Hoppas att dagen gick som en dans! Nyfiken på bilderna.. Grattis igen ;)

Svar på tråden Stora Holms Säteri.... åter igen