Stora Holms Säteri.... åter igen
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Vi tog några kort utanför kyrkan (hade dock tur med vädret) och sen gick vi in bakvägen på SH och tog kort inne i lokalen medans gästerna minglade i trädgårdshuset
Här kommer ett Låååångt inlägg från vår stora dag! ; o)
Vi hade en helt underbar dag och ingenting strulade (som jag vet i alla fall). Vi hade vänner som kom hit från andra länder och de flesta kom redan på torsdagen och då det var så kul att träffa dem så hann jag inte riktigt bli nervös vilket var skönt.
Dagen innan bröllopet spenderade vi med att duka och fixa på SH. Vi vara 7 stycken som körde och bar grejer och dukade och fixade och det tog nästan fem timmar att bli klara men det blev jätte fint! På kvällen var vi 12 pers som var ute och åt middag och sen så sov jag och min tärna på hotell. Vårt värdpar bodde på samma hotell och vi tre tjejer satt i hotell baren och drack champagne och pratade innan vi gick och la oss. Så mysigt! Är det något jag kan rekomendera så här i efterhand så är det att göra något sådant ? umgås med vänner och njut av att se fram emot den stora dagen!
Jag vaknade klockan 6 på morgonen och kunde inte sova. Var inte direkt nervös men väldigt ?excited?! ; o) Åt en jätte hotell frukost och vi blev sen hämtade och körda till frisören till klockan 9:30. Hon fixade både mig och min tärna och vi drack champagne och snackade skit och hade en mysig dag. En kompis till mig kom med lunch till oss så vi fick i oss lite mat också. Vår fotograf kom till frisören ca 30 minuter innan vi skulle åka iväg och tog lite kort när jag klätt på mig. Vi blev hämtade och körda till Tuve kyrka och vigseln klockan 15:00.
Vi hade chartrat en buss för att köra ut gästerna från stan till kyrkan och sen till SH och precis när de gick från bussen till kyrkan så började det snöa! Helt perfekt!
Då vi ville ses för ?första gången? utanför kyrkan så tog vi kort efteråt. Fotograferna var med i kyrkan och sen tog vi några bilder utanför kyrkan medans gästerna tog sig till SH. Vi åkte sen till SH och gick in bakvägen (nödutgången) och tog kort där inne medans gästerna minglade i trädgårdshuset. Gästerna serverades mousserande och snittar och hade haft det jätte trevligt innan vi kom. Vi tog kort en stund och joinade våra gäster efter en timme ungefär och då minglade vi runt lite och hälsade ordentligt på alla innan vi gick in och åt middag.
Vi hade förrätt på borden och sen en buffe som var uppdukad vid baren sidan av rummet. Runda bord och ett bord för bara mig och min man med två pallar framför där gästerna kunde komma och sätta sig och prata med oss under middagen. Det var jätte lyckat och det satt nästan någon där hela tiden. Det var flera roliga tal under middagen och efter buffén serverade vi bröllopstårta som dessert med dessert vin till och efter det, kaffe och avec med lite choklad bitar.
Vi hade ställt soffan med ett litet bord där man kommer in i lokalen, till vänster och där hade vi gästboken låg så gästerna kunde sitta i soffan och skriva. DJ hade sina grejer längst in till vänster så dansgolvet blev hela kortsidan längst bort från baren om man säger... Det funkade jätte bra för då hade vi alla bord kvar och de som ville dansa gjorde det och de andra hängde i baren eller satt vid borden. Hela dagen och kvällen var super lyckat och alla hade kul och dansade. Vi hade bestämt oss för att vara kvar och njuta av festen tills vi inte orkade mer och hade inga planer på att åka tillbaka till hotellet tidigt. Det slutade med att vi åkte därifrån vid 3:30. ; o )
Hojta till om ni har några funderingar så hjälper jag gärna till om jag kan. En sak vi gjorde som jag kan tipsa om är att vi satte upp en rumsavdelare precis där lokalen ?öppnar sig? (efter garderoben) där vi satte upp en lapp där det stod endast personal. Då undvek vi att gästerna gick in bland borden och så innan middagen. Vi kunde också ta kort i lugn och ro utan att någon kom in.
Har lagt ut lite kort från dagen i mitt galleri om ni vill se! Hoppas ni orkade läsa mitt låååånga inlägg... ; o)
Åh, vad härligt det låter! Tack för att vi får läsa din berättelse!
Dock finns det inget galleri, har du ställt in så att andra kan se det? Jag är jättenyfiken på dina bilder!
Hur gör man det?
Anytime! ; o) Kan prata om vårt bröllop hur mycket som helst!
Har klickat i att visa bilderna nu tror jag... hoppas det funkar annars får jag testa igen imorgon
Anna Panna: Jätte kul att läsa och grattis till en så lyckad dag!=)
Det med att bara sitta vi två vid ett bord kan ju vara en idé. Så vi slipper bestämma vilka som ska sitta vid vårt bord;) Sa toastmastern eller någon till gästerna att ni ville att de skulle sätta sig och prata lite en stund eller hur gjorde ni?
Var det lyckat med DJ? Vi har ju bokat band men blir så kluven.
Maten var bra? Vi ska ju träffa aquarelle om nån vecka.
Kan tyvärr inte se bilderna=(
Bilderna syns fortfarande inte....
Molnis: Vårt värdpar sa att det stod två pallar framför oss som de gärna fick komma fram och sätta sig på och prata med oss. Sen kom folk och satt en stund och så gick de och nästa kom.. Blev liksom spontant och vi sa inget om max tid att sitta eller så och det funkade jätte bra. Kom på lite sent att vi skulle haft en kamera på vårt bord och tagit kort på alla som kom och satt så det kan ju vara en idé om ni gör så.. ; o)
DJ var jätte lyckat! Jag mailade innan med lite låtar och vilken typ av musik vi ville ha och han spelade bara massa bra musik som passade alla. Syskon, mamma, morbröder och fastrar - alla dansade. Vi hade gärna haft ett band men tror att de oftast spelar typ 3 x 45 minuter och vi ville hålla på så länge som folk hade kul och inte ha några pauser och då kändes DJ bättre. Bestämde innan att vi skulle säga till 30 minuter innan han skulle sluta spela om vi ville att han skulle fortsätta och det skötte vårat värdpar. Han spelade nästan två timmar extra till slut!
Maten var bra fast jag tyckte att förrätten var alldeles för stor! Trodde den skulle vara liten då det var buffé efter så blev lite besviken när jag såg den... Feeback från gästerna var väldigt positiv också så det var bra. Ska ni ha personal därifrån också? De vi hade var jätte bra och gick runt och fyllde på glas hela tiden så alla kände sig väldigt ompysslade.
Kolla mitt galleri nu... syns bilderna? Har klickat i att mitt galleri ska synas...
Jättefina bilder Anna! Låter som ni hade en underbar dag.
Åh, vad fina bilder! Jag längtar så tills det blir min tur!
Jättebra idé med pallarna, ska nog köra det också.
Hur mycket använde ni trädgårdshuset? Hade ni ljus där också? Kommer du ihåg hur många ljus det är i ljuskronorna?
Återigen, grattis!