Stora Holms Säteri.... åter igen
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Jag tror det kostar 450 kronor per person och natt. Vi hade våra mödrar, mormor och mostrar boende där och det funkade jätte bra för då kunde de bara gå över gården när det var sov dags
Hej allihopa,
Vi har precis börjat planera vårat bröllop men är ganska säkra på att vi vill ha det på stora holms säteri. Verkar underbart fint där.
Har läst igenom i stort sett alla dessa trådar nu. Har en fråga, är det någon som har aktuella priser för hyra? Har hittat priser i gamla trådar men det har säkert ändrats.
Är intresserad av att hyra festlokalen och även den extra lokalen som många pratat om för vigsel.
hej och välkommen fialotta. 13.500kr kostar lokalen och 2500 kostar lilla uthuset.
tack så mycket! :)
Hej alla!
Undrar bara hur tillgången till lokalen är, får man den bara lördagen eller fredag till söndag så man har tid att städa efter och göra i ordning innan?
Ni som gift er där, upplevde ni det som att den ligger väldigt långt bort från Göteborg och att det var krångligt att ta sig dit och hem för gästerna?
Jag har inte gift mig ännu men man får lokalen kl 9 dagen innan och lämnar den städad och klar kl 17 dagen efter festen.
Det är ca 1 mil från centrum och en taxi tar inte mer än 10-15 min ut dit.
Jag har inte heller gift mig ännu, men det går bussar från Backaplan, det är inte långt och köra och en taxi blir inte överdrivet dyrt. Jag upplever inte avståndet som något problem än så länge och inga av våra gäster har sagt något om det ännu.
Låter ju super! Tack för svaren!
Hej,
vi hade vår bröllopsfest där i oktober i år.
Vi gifte oss i Hagakyrkan inne i Göteborg och hade sen festen på Stora Holm.
Vi hade hyrt buss från kyrkan till lokalen och sen en buss som kom och hämtade senare på natten och körde in alla till Götaplatsen.
Det var väldigt uppskattat och smidigt. Så det är ju också ett alternativ.
Hej!
Va kostade de att hyra buss?
Hur ska ni göra med musiken ?
Ska ni ha DJ?
spännande att allt börjar närma sig nu ;)