Stora Holms Säteri.... åter igen
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Precis, men bara på porslin, glas och bestick tjänar man ju inte massor. Jag ska dessutom köpa årskort på F&S nu, där tjänar man in 320:-, bara det är ju nästan häftets pris. Vi hade häftet 2008, men inte 2009. Vi har verkligen saknat det, jättekul att ha det igen. Nu blir det lättare av att man går ut och äter.
Jag har en nytt heltidsjobb, nämligen att planera vårt bröllop. Fast det är ju trots allt, det roligaste jobbet som finns, hehe. Skola och mitt riktiga jobb är mer bara en bisyssla i dagens läge:)
Jag har en hel del med frågor:
*Har ni hittat dukar till de runda borden? Och i så fall, var (göteborgstrakten)?
*Ska ni använda er av Ikeas kronljus (JUBLA) med 6 timmars brinntid, eller har ni hittat några andra?
*Hur lång tid innan bröllopet har ni OSA?
*Vet ni hur man tar sig till Stora Holms Säteri kollektivt?
*Hur lång tid innan bröllopet skickar ni ut inbjudningskort?
*Hur skall ni göra med is, fanns det någon maskin/frys där? Ett alternativ är att man tar med sig en kylväska med kylklabbar och ispåsar i på lördagen.
*Är det någon som skall ha sin cermoni i det lilla huset? Vet ni om man kan ha bord med champagneglas därinne om det skulle regna? Vi har hyrt det till cermonin och jag har varit där och tittat men jag vet inte om alla borden tillhörde Stora Holm eller om de var inhyrda av brudparet...
*Vet ni några bra platser att fotografera runt omkring där? Jag har hört att det skall finnas en gunga? kanske det är samma som paret som äger stället sitter på vid en av bilderna i deras lilla katalog.
*Använder ni catering? I så fall, vilket bolag? Jag har skickat en offert till Snille och Smak och hoppas på svar snart. Vet ni om företaget har uppvärmningsplattor eller skall man fixa sådana själva? samma sak gäller uppläggningsfaten?
*Är det möjligt att tända i den öppna spisen?
Sist men inte minst, om det är någon som har bilder därifrån så vore jag hemskt tacksam om ni ville maila dem till mig. lemon56@hotmail.com
// En lycklig men frågvis bride-2-be
Vickiviran: Jag sitter just och filar på min beställning till hyrporslin i billdal, där kan man också hyra linnedukar för 25-50:-. Men jag kan inte komma ihåg hur stora borden är? Dukarna är 2,5*1,3 m, 1,8*1,3 m och 1,3 * 1,3 m.
Hej Malin och Joel!
Tack för ditt svar.
Jag har läst någonstans i den här tråden att de borden som är för 8 personer (runda) är 140 cm i diameter och de som är för 10 personer (runda) är 160 cm i diameter.
Hej. Ska försöka svara på lite frågor tänkte jag :)
Party Centre i V. Frölunda har dukar som är 240x240, perfekt till de runda borden. Jag letade länge innan jag hittade dem.
Vi har köpt jubla ljusen. Tänkte att när dansen och alla lampor drar igång är det ok om det inte brinner ljus i taket.
Vi har skickat inbjudan och har OSA i feb. Men bara för att vi har folk som kommer från utlandet och det är mycket vi ska ordna för dem.
Det går buss ut till stora holm med västtrafik
Det finns ingen ismaskin. Det finns varmluftsugn och en stor ugn. Restaurang stil.
Lite från mig.
Tack Sofie och Jamie:)
Hej!
Vi ska gifta oss den 1 Maj och ska skicka ut alla inbjudningar nu denna vecka som kommer.
Sen ska vi andvända oss av Himla Gott som catring frima.
Lotta som har det har varit mycket ute på Stora Holm och känner Janne som äger SH.
Sen ska vi hyra från billdals hyr porslin som oxå har varit mycket ute på SH. Skönt när dom känner till stället ;)
Vi har inte hittat något ställe att bli fotograferade på än bara.
Idag ska jag till Ullared och köpa grejor till bröllopet. Ljus är det viktigaste, hoppas på blockljus, dekorsand, mashaller och lite annat smått och gott. Håll tummarna för att 10-timmars-ljusen finns kvar!
Åhh...va roligt:)
Jag håller tummarna för dig, Trasan99.
Du kan väl skriva ett inlägg med priser på de olika sakerna när du kommit tillbaka.
Så kul det är att åka till Ullared!
Jag hittade jättefina blockljus, spindelljus, som fanns i flera olika färger. De lägsta kostade 15:-, sedan fanns det större för 20:- och lite mer. Otroligt fina! Sedan blev det vita stearinljus med 9h brinntid, 20 st för 39:- (tror jag det var) och värmeljus. Och machaller, 9:-/2 st.
Vi kollade också in Panduro outlet, men de färger vi gillar är väl inte ute än, för det fanns inget direkt som matchade. Men lite annat, icke bröllopsrelatera....
Å va bra, vi ska ner en sväng på sön. Ska kolla efter bla just ljus, är på jakt efter cerisa så hoppas det finns!
ska ut till SH i morgon med vår fotograf=) Alltid bra att kika lite nu när det närmar sig också om det är något man vill dubbelkolla!
De blockljus vi köpte fanns i flera färger, jag tror att det fanns någon rosa ton, hoppas den passar!
Jag tar mer än gärna emot tips om var man kan fotas. Vi kommer att åka ut med fotografen också, men all förhandsinfo är hjälpsam!
Är det nån som vet vart den där gungan är som finns fotad på deras hemsida?
Blev ingen tur till SH idag pga inplogad bil=) Men men fotades här hemma istället så var ju med kul. Får nog bli nån tur ut snart nån lördag och titta runt igen!
Är det ngn som har koll på hur många av varje bord det finns?
Är det någon som vet hur många som får plats i glashuset? Vi ska ha vigsel där och började fundera på om alla får plats....
Bästa är nog att kolla med Jan. För mig de ändå gick att knö in en del men ej exakt antal. Vi verkar bli ca 60 men sean tror jag det blir några fler under vigseln..men borde väl få plats(?)
Vi gjorde en lista på frågor till Jan så ska ringa honom i veckan=)