Stora Holms Säteri.... åter igen
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Vi som ska ha festen på Stora Holms Säteri i Göteborg samlas och delar information och ställer frågor.
Hej jag har nu skickat lite bilder!
Vi hade en DJ som är en bekant till min man.
Jag tror att vi betalade honom ca 2000 kr.
Utrustningen fick vi ju hyra också + "disco" ljus (eller vad man kallar det), det kostade ca 1500.
Tack Downtowngirl för era fina bilder!
Kändes de mörkt i lokalen med bara ljus i taket?
Inte alls mörkt...(det är väldigt mörka bilder dock)
det blev ett väldigt härligt ljus i lokalen... varmt och mjukt!
Sjukt fint med bara levande ljus i taken..
jag funderar på hur varmt det blir om man har alla dessa levande ljus i tak och fönster, kanske något ljus på borden och 70 människor...? är det väldigt varmt eller okej?
Grattis Downtowngirl! Vad härligt att er dag blev lyckad.
Skulle du kunna skicka några bilder till mig med? millemalin.lundgren@hotmail.com
Vad hyrde ni för musikutrustning? Varifrån?
Min man var otroligt rädd för att det skulle bli jättevarmt i lokalen med ca 85 pers och en massa ljus överallt.
vi hade ju ca 7 st blockljus på varje bord och på honnörsbordet var det nog en 20 ljus minst + i taket och i fönster.
Men det märktes ingenting av att det blev varmt.
Dörren var dessutom öppen en del eftersom personalen sprang ut och in med disk/hämta dricka osv. Jag tyckte att det funkade utmärkt med mkt ljus.
Hmm vår DJ hjälpte till att fixa vår utrustning. Vi hyrde den någonstans i Mölndal. Vi hyrde en utrustning som skulle funka för en lokal med 100 pers. i tror jag + lite extra ljus osv.
Jag har varit orolig för att inte hitta ljus som brinner länge och passar i ljuskronorna och de jag tänkte köpa på IKEA var slut... Shoppade massa ljus i Ullaren och var ute på SH i lördags och provade dem i ljuskronan och perfekt! ; o) SÅ nöjd!
Nu är det snart dags...
Hur länge blev brinntiden på dom ljusen?
Vet du vad det var för diameter på dom ljusen från ullared...
Hade oxå tänkt åka till ullared innan Jul...
Se bara om man kommer in, kanske e fullt me folk efter ullared på 5an... ;)
Brinntiden är ca 10 timmar. Har bara testat ett och det verkade brinna strax under det så helt ok. Kollar diameter när jag kommer hem så återkommer jag!
Vi var där en söndag från tio tiden och det var ingen kö att komma in. Dock MYCKET folk där inne...
Jag skulle rekomendera att åka så sent som möjligt innan barnbidrag och löner kommer och typ åka efter lunch från Göteborg för då brukar det inte vara lika fullt. Hälsa Morgan! ; o)
Vart iväg på semester osv men nu e det dags att ta tag i planeringen igen. Någon som ska på julmarknaden på SH i morgon?
Anna Panna - Skulle ni ha buffé från Aquarelle, eller var det rätter? Har ej träffat dem men kikat en del på deras sida å gillar menyerna på bufféerna. Tar ni personal från dem med? Förstår ej helt det med deras moms om man har personal e det 25 % på allt då? Vi ska ringa dem nästa v...tänkte bara se om du visste=)