• Svar på tråden Tantvarning6
  • Fjosok

Marängklänningar för att dom är majestätiska, sceniska, romantiska och dessutom hopplöst vackra om dom bärs på rätt sätt.

Thats why

Tack för era omtankar alla. Ska försöka. Men äta är svårt då man bor själv ...

Måste bara få dra en historia från idag. En äldre urska på akuten skulle prata med en engelsktalande man som var rätt illa däranoch sa "you can lay down on the brits of you dont want to go by yourself"

• Sonja68
    Fjosok skrev 2009-12-08 20:59:36 följande:
    Marängklänningar för att dom är majestätiska, sceniska, romantiska och dessutom hopplöst vackra om dom bärs på rätt sätt.Thats why Tack för era omtankar alla. Ska försöka. Men äta är svårt då man bor själv ... Måste bara få dra en historia från idag. En äldre urska på akuten skulle prata med en engelsktalande man som var rätt illa däranoch sa "you can lay down on the brits of you dont want to go by yourself"
  • Sonja68

Min dotter kallade pizza för "pizda" när hon var 2 år. Det betyder fi**a på ryska. Farfars min glömmer jag aldrig när hon som sockersöt tvååring sitter och skriker detta gång på gång, överförtjust, när vi frågar vad hon vill äta till middag

• Sonja68

ELLER... när hon som treåring (lika sockersöt) skulle hjälpa farfar spika med hammaren och slog sig på tummen och drog en ramsa på ryska (som vi inte visste att hon kunde, men min man såg skyldig ut) som motsvarar "Fuck your mother" (jag törs inte skriva det på svenska, rodnar...)
    Trodde hjärtat på farfar skulle stanna

• Sonja68
    Fjosok skrev 2009-12-08 21:21:44 följande:
    Sonja: Nu kommer frågan? Är du rysk?
    Njet! MIn man är. Själv är jag ryssnörd. Älskar och hatar, en sorts hatkärlek, Ryssland och ryssar.
    Har faschinerats av det stora landet i öster sedan jag var liten.
    TAlar flytande ryska, har bott och studerat där.
    Så, nu kom svaret Jag är 100% svensk i blodet (kolla fotona så får du se), men mina ryska vänner säger att jag är halvrysk i själen. Vet inte om det är en komplimang eller förolämpning
  • Fjosok

MInns med glädje dom tre rysslandsturnéerna vi gjorde 1999-2001

• didis

Mina stackars barn har ju åkt bil med mormor och tja, hon kan svära hon!

"j*vla för**nnade f*ttj*vel o k*ken i örat också!" som min lilla mamseplutt kan utbrista när hon kör bil...

Sonja68 skrev 2009-12-08 21:19:46 följande:
    ELLER... när hon som treåring (lika sockersöt) skulle hjälpa farfar spika med hammaren och slog sig på tummen och drog en ramsa på ryska (som vi inte visste att hon kunde, men min man såg skyldig ut) som motsvarar "Fuck your mother" (jag törs inte skriva det på svenska, rodnar...)Trodde hjärtat på farfar skulle stanna
  • Sonja68
    Fjosok skrev 2009-12-08 21:28:34 följande:
    MInns med glädje dom tre rysslandsturnéerna vi gjorde 1999-2001
    Ja, ett besök i Ryssland lämnar ingen oberörd, det kan jag garantera
    Var du där i form av musiker då? VAr i Ryssland?
  • Fjosok

Japp, körsångare, första gången i Kandalaksha

Sablar i det vilket intryck, så nära Sverige men ändå så fjärran.