Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Jag har gjort de gulligaste hyacintpynten ikväll! Jag hade fyra hyacinter från ica, och vitmossa, lingonris, ljung och linnearevor från Norrland i förra veckan. Inga färdiga dekorationer i form som små plastsvampar dock, men istället köpte jag fina knappar och band att dekorera med! Fiiint blev det, om jag får säga det själv...
HELT annat spår: Jag har tappat håret!
Alltså, när tom min mycket ouppärksamme sambo utbrister:
"Allvarligt talat, tappar inte du VÄLDIGT mycket HÅR!?!"
Då är det nog sannolikt så.
Det har pågått hela hösten åtminstone sedan vi kom hit ner. Innan dess hann jag inte ens märka något.
men här har jag verkligen insett att det är fulla nävar med hår flera gånger om dagen och värsta jättetussen vid varje hårtvätt.
"Jaja" har jag sagt, men nu har jag ju känt att det liksom fattas en hel massa och när jag nu tittade efter häromdagen så inser jag att det verkligen ramlat av som om jag höll på att få vikar som en karl och att klippning av lugg just nu vore en omöjlighet, då det helt enklet knappt finns något hår där luggen borde finnas.
Det MÅSTE väl nästan vara en stressreaktion precis som min muskelvärk nu under samma period? Eller vad tror ni?
Eller kan det ha med hormonbehandlingarna att göra? Inte tappar man väl håret av dem?
*skallig*
OJ, tappa hår kan ju aldrig va kul? MEn upplever du det själv? har du haft mycket hår innan?
Jag har långt hår, ända nere vid skulderbladen. Frisörerna brukar säga att hårstråna är tunna/fina, men många. Jag tappade massor av hår när jag ammade, men annars har det aldrig varit så mycket som nu. Jag har verkligen områden där det bara är små nyutvuxna piggar. Jag är säker på att det är en stressreaktion och jag tror det lugnat ner sig nu. Men jag får nog klippa mig rätt kort nu, för det kommer att ta åratal innan det som fallit av vuxit sig lågnt.
Gå och lägga sigär kanske en vettig sak...
Stressvarning!
Gå och lägga säg är bra...host, host.
Som sagt.
Jag kände ju hur jag bara tog tvärslut när jag väl kom ner hit. Och jag har verkligen sovit massor. Fast mer på förmiddagarna än tidiga kvällen
men jag har alltid varit en nattuggla.
Nu ska jag gå och göra en macka. Eller , brödet är nog slut förresten.
Nåväl, sov gott alla tanter!
Tack!
Fast det beror ju helt och hållet på vissa kanske skulle gå igång på sylt och rödbetssallad
Usch. Ont i huvudet och kan inte sova. Jag som verkligen trodde att jag skulle få somna i vettig tid idag och sova en skön natt. Är ju faktiskt ordentligt trött.
sonja, finns det jeans man inte känner sig lite rund i?? även stretchiga jeans smiter ju.... Jag hittade ett par som jag verkligen vill ha.........1499kr!!
nä, provade inte ens dem!
Passionis, låter ju inte alls bra!! Se över dieten också kanske...? Skalpmassage ska också vara bra men stressen måste bort. Jag försöker ta typ 10min varje dag då jag tänker mig till ett bättre tillstånd..att allt händer som det händer och jag kan inte påverka det, allt kommer att bli bra till slut även om det är tufft osv. Det är liksom inte lönt med vissa saker, som att springa efter bussen t.ex..det kommer ju en ny någon gång!
På tal om det måste jag bara citera en vis gammal busschafför...jag var ca 14år och sprang efter bussen som om djävulen jagade mig! Chaffören tittar på flåsande lilla jag och säger 'Det finns 2 saker man aldrig ska springa efter i livet, det är bussar och killar för det kommer alltid fler!!'
Men eftersom jag hade en sträng mor som väntade mig en viss tid fick jag springa efter bussar ändå.....men killarna har jag aldrig jagat
Jag hoppas på att min extrema trötthet avtagit nu. Har sovit 12timmar i sträck i flera dagar nu!! var är solen!?? vill resa bort till jul men mannen vägrar