Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Jag hamnade i luciarepet igårkväll. Hjälpte diskantstämman lite. Jag kan ju de där sångerna utan och innan samt alla verser som skall läsas. Ungflickorna läste innantill både noter och texter och såg lite skumt på mig när jag kom in och körledaren bad mig hoppa in. Inga papper hade jag heller, så hon jag ställde mig bredvid trodde nog att jag skulle be att få se med henne. HOn såg måttligt road ut. De tänkte nog; jäkla gamm'kärring
Sedan tittade de på mig storögt när jag kunde alla sånger utantill.
Tordes inte säga att jag varit med i kyrkans luciatåg och sjungit a capella och utantill dessa sånger i...få se nu... snart 20 (!) år.
I ett av luciatågen vi hade var faktiskt en 19-årig Markus Fagervall med. Han var stjärngosse! Han gick musiklinjen i vår kommun och vi hade luciatåget tillsammans med dem, då körsång ingår i utbildningen. Finns bildbevis på det. Körledaren visad min T fotot en gång och gissa om hon fick ögon som tefat
"Men mamma, du står ju brevid Idol-Markus!! Känner du honom?!"
Nu tog jag i lite, jag har ju inte varit med i luciatågen de senaste sju åren... Men ändå. Liiiite erfarenhet har man trots allt.
Im yours skrev 2009-12-10 07:37:02 följande:
Vinkar lite snabbt till alla tanter o önskar en trevlig avslutning på veckan!
Har inte tid att läsa ikapp idag, så lämnar bara en hälsning innan jag rusar vidare igen!
Vem?
Sonja: det är den där halvkombin som vi vill ha men banken strular, tack vare problemen som pappa ställt till för mig. Jag blir så jävla less, och ledsen. Sen känner jag mig skyldig för att Panzer har gift sig med en fru vars pappa är en bedragare och att det är mitt fel att vi inte kan låna pengar.
Vi ska prova med vår bank oxå, han vet iaf hur det har blivit så här. Men oavsett så har jag en dålig dag och känner mig värdelös.
Nu såg jag Passion om ditt hår!! Fy va jobbigt!!!!!
Jo Zack är stökig. Mår inte så bra som vi förstått det.. Flytten spelar nog in. Han har tom kissat på sig på dagis flera dagar i rad!!!
Va?