• Svar på tråden Tantvarning6
  • Heloise

Jag borde egentligen gå på friskis idag men jag vet inte om jag orkar eller vill det. Jag känner mig helt utslagen. Panzer och jag skulle behöva ta en tur till typ Valbo( köpcentrum) och köpa julklappar, men vi skulle även behöva städa upp i röra.
    Åker jag på friskis så vet jag ju att jag kommer att vara helt död efter och då blir det inget alls gjort.

• Soldemor

Canttant: Tror faktiskt att när du väl blivit varm så uppskattar kroppen träning, att få igång lite cirkulation i musklerna.

Skulle också gärna vilja träna idag, men det är luciagudstjänst 18.30, tills dess håller jag på med julnatten...

• dfk

Heja Cantaton! Jag blir sporrad själv, när jag hör hur du kämpar!

• Heloise

Det blev friskis, konstigt att det är så motigt innan och så himla skönt efteråt
    Nu ska jag ta en dusch och sen ska vi äta lax med ädelost röra mums!

• Sonja68

Hej alla!
    Jag har läst och glömt bort hälften som jag ville kommentera.
    Men vill i alla fall påpeka att jag håller med Didis ang detta att gräla inför barnen. Min mor och far grälade i princip aldrig inför mig, men när de gjorde det så trodde man att de skulle skiljas. OCH jag har haft problem som vuxen i mina första relationer, inte kunnat ta bråk och konflikter, trott att bråk är = finito. Gjort nästan vad som helst för att undvika bråk. Nu är jag i en relation där det grälas titt som tätt, även inför barnen ibland, och jag vågar nu mer säga vad jag tycker, ÄVEN om det betyder gräl, för jag vet att vi reder ut det och blir sams och att vi håller ihop ändå. För vi är en familj. Och barnen vet också att man kan tycka olika, gräla och bli arga på varandra och sedan reder man ut det och blir sams. Och man älskar fortfarande varandra
    Ville bara ha det sagt.

• Sonja68

Idag var jag på lucia på dagis. De var utomhus och jag kan bara inte fatta att idag är det 13 december och INGEN SNÖ!!!

Har haft en hektisk vecka och särskilt idag. Jäkligt stressigt på jobbet och konstaterade innan jag gick hem att nästa vecka blir ännu jä*ligare, måndag och onsdag rent överdjä**iga faktiskt!
    Onsdag är det vår stora konstert i kyrkan med mastodontövning på tisdagkväll, och på onsdag ska vi samlas och öva 14:30!!! Men va f*n?! ?! Det finns folk som jobbar också!! Jag t.e.x. Jag har revisorn hos mig som kommer åkandes sju mil enkel väg. Kan ju knappast säga "sorry, måste sticka nu" när halva dagen gått
    Körledaren sa, "ja men då kan du bara vara med på de låtar du kan vara med och träna på" Jaha. Tack. Men då kanske jag skiter i alltihop då!
    Så synd, för det kommer bli en jättefin konsert. Janne Schaffer, Stefan Blomqvist, och en manlig och en kvinnlig solist och det blir allt möjligt från traditionella, till Carola och Schaffers låtar, bl.a. Norrland. Så jag vill verkligen vara med!!!

• MittiPrickBrud

Hej fina brudarna!
    Har haft datorstrul och inte kunnat hänga här med er, i vanlig ordning alltså.
    Men nu står en "nygammal" burk på mitt skrivbord och jag har använt dagen till att göra en egen hemsida, men en som jag tycker förnämlig affärsidé.

Dessvärre får jag väl inte länka till den antar jag, eller?
    Vad anses egentligen som reklam?

I alla fall, jag är på g igen och önskar er alla en fin helg!

• Fjosok

Suck! Har fått tre julhälsningar nu. Alla från småbarnsfamiljer och motivet är alltid detsamma. En halvnaken unge med tomteluva och en text i stil med "God jul från prinsessan Elsa" följt av förädlarnas namn finstilt.

Som om jag skulle vara intresserad att få kort från deras unge typ...