• Svar på tråden Tantvarning6
  • Sonja68
    Fjosok skrev 2009-12-12 10:11:06 följande:
    Suck! Har fått tre julhälsningar nu. Alla från småbarnsfamiljer och motivet är alltid detsamma. En halvnaken unge med tomteluva och en text i stil med "God jul från prinsessan Elsa" följt av förädlarnas namn finstilt.Som om jag skulle vara intresserad att få kort från deras unge typ...
    Såna kort har jag faktiskt aldrig skickat.
    Förra året skickade vi dock e-kort där vi hade satt in våra huvuden i snögubbar som ramlade och hoppade och dansade. Pappa snögubbe raglade omkring. Och rolig musik var det också. Gud vad vi skrattade Och de som fick korten ringde och skrattade lika mycket när de tackade för korten.

Ja, rätt man vann Idol. Han gjorde sista låten bättre. Men Final countdown gjorde han inte bra. Han har en tendens att vara aningen "sur" ibland, men "The show must go on" och "Higher" gjorde han jättebra.

CAntaton. Kramar till dig från mig. Du har verkligen haft det motigt senaste tiden Kämpa på, vännen!
    Kan du förklara det där med brösttoner och huvudklang?
    Jag har också "två" röster, men vet aldrig vilken som är vilken. En röst som jag använder när jag sjunger i kör, när jag är sopran eller diskant. Den känns mer som jag. Bekväm och bra och mest naturlig för mig.
    Men när jag tvingades sjunga karaoke här för ett tag sen, till nån rock/poplåt, ja då var det en annan "skrikröst" och det var SKITjobbigt och lät förmodligen vedervärdigt
  • Cantaton

Sonja, oj, jag vet inte hur jag ska förklara bröst- och huvudklang. Men det låter som att du normalt sjunger i huvudklang och i denna poplåt sjöng med bröströsten.

• Cantaton

Jag kan f.ö. sjunga med flöjtrösten också. Den är cool

Cantaton skrev 2009-12-14 22:30:54 följande:
    Sonja, oj, jag vet inte hur jag ska förklara bröst- och huvudklang. Men det låter som att du normalt sjunger i huvudklang och i denna poplåt sjöng med bröströsten.
  • Sonja68

Cantaton: Men glädjande med pappa i alla fall

Ja, alltså min "körröst" den är mer kontrollerad och den liksom ljuder inne i huvet och den andra rösten, det är samma som när jag skriker på mannen eller ungarna Inte alls nån hit...

• Cantaton

Huvudklangen (om man ser det som ett sångsätt, vilket många gör idag, trots att det egentligen står för att man sjunger högre toner) bildas i framhuvudet medan bröströsten (om man ser det som ett sångsätt istället för låga tonregistret, vilket det egentligen är) bildas med hjälp av bröstbenet.

Jag är själv väldigt obekväm med bröströsten. Å andra sidan älskar jag ju högre partier också

Sonja68 skrev 2009-12-14 22:45:57 följande:
    Cantaton: Men glädjande med pappa i alla fall Ja, alltså min "körröst" den är mer kontrollerad och den liksom ljuder inne i huvet och den andra rösten, det är samma som när jag skriker på mannen eller ungarna Inte alls nån hit...
  • Cantaton

Åh filmen jag såååå gärna vill se men som jag fortfarande inte lyckats se finns äntligen att köpa via en svensk sajt! Nu ska jag önska mig den i julklapp vare sig den hinner komma eller inte (beställningsvara).

megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=1815069

(Minns när jag påtalade sången "Christmas Shoes" förra året? Denna film är baserad på den låten. I love love love that song.)

• Heloise

På lördag dvs den 19, skulle vara trevligt om det är av "roliga" orsaker, har känt mig illamående ett par dagar. Men som sagt var jag vill inte ha för stora förhoppningar, jag mår ofta lite illa när jag är stressad och har sovit dåligt.

Villemoa skrev 2009-12-14 17:47:26 följande:
    När har du BIM? Tanken slog mig att det kanske var "roliga" orsaker som gör dig illamående *håller tummarna*
  • Cantaton

Lördagen kommer relativt snart faktiskt. Hoppas dock du inte behöver må så illa vad anledningen än må vara.

Heloise skrev 2009-12-15 00:44:15 följande:
    På lördag dvs den 19, skulle vara trevligt om det är av "roliga" orsaker, har känt mig illamående ett par dagar. Men som sagt var jag vill inte ha för stora förhoppningar, jag mår ofta lite illa när jag är stressad och har sovit dåligt.