Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
jag har uträttat så jäkla mycket idag att jag är vrålnöjd med mig själv!
*sonens julklappar inköpta. 45 minuter effektiv tid inne i oskarshamn under vilka vi även hann in på banken för att aktivera våra nykomna minutenkort.
*kollat in vart vi ska köpa vår julgran-det blir definitivt en Kungsgran.
*Skjutsat sambon till jobbet.
*Varit på Granngården och tjackat kattmat, 15 kg rakt av.
*Där var det rea på alla julbelysningar > Passion köpte 2 st ljusstakar till salen och Konjakshörnan samt röd stjärna till sonens rum.
*Klarat av blomsteraffären och fixa Julros, Tazetter opch vit Amaryllis till den snart helt vitpyntade Punschverandan.
*Hem och packa ur allt ur bilen och möta upp sonen.Leta krukor inför pyntandet och montera upp ljusstakarna-jättefint!
Googla lite lokala butiker för olika inköp, kolla vägbeskrivningar och så iväg igen...
*All fisk är nu inköpt på bygdens stothet, Timmernabbens rökeri. En sak är säker-det finns fisk till detta julbord!Fem sorters sill, flatrökt ål och så varmrökt, kallrökt och naturligtvis gravad lax.
*Nästa anhalt: Timmernabbens karamellfabrik. Brända mandlar, marmeladkonfekt, chokladkrisp etc...Godis är gott!
*Hem igen och lasta ur och in i frys, kyl och skafferi.
Fixa mellis, elda lite mer i pannan och så svisch iväg till fotbollsträning.
*Tillbaka in till Oskarshamn för att hämta upp sambon. Jädrar vilket snöoväder! Körde vrålförsiktigt och blev helt trött i ögonen av alla virvlande flingor.
*In på Jysk och fixa databord, och fler kuddar och plädar.
*MC Donalds
*ICA Maxi. Hade en kupong som gav 10% på hela inköpet som välkommen till stan. Ganska smart att spara den till nu va?
SATAN i gatan vad vi har handlat! Allt från dasspapper till Julmust och sillsallad...
Fast skinkan och lite korvar och så ska jag köpa på den där gårdsbutiken där de säljer sitt egna griskött. Dit får jag åka i helgen eller så.
Nu är allting inpackat i kyl och skafferi och imorgon kan det få snöa bäst det vill, för då ska jag inte köra bil utan vara inne och fixa färdigt i rummet jag började med igår.
Får man svimma nu?
Vad jag håller på med?
Spammar ser ni väl...
Cantaton, vad är det som händer? Vad är dilemmat?
Jag tror att jag delvis kanske har kommit på min lösning..
Det handlar om folk som drar sig ut, ekonomi och business..
Vad skönt!
Och förresten är det ju helt fantastiskt hur utvecklingen ser ut för din pappa!
Ja, nu har jag bestämt mig. Och det känns bra. Måste bara meddela några personer som fortfarande berörs.
Ja, min pappa börjar bli pappa igen
Im yours, vad starkt av dig. Det är så lätt att skjuta på obehagliga saker, fastän man vet att det inte blir bättre. Många kramar!
Passionsblomman - vad skönt att de klarade resan med posten! Hoppas de ska smaka.
Jag måste bara säga att din lista över vad du har hunnit med var helt enorm! Wow, jag har beslutat mig för att njuta av den och låtsas att det var jag som gjorde allt det där.
(Får se om jag lyckas städa färdigt till jul.)
Och min morotsätande hund var verkligen originell. Hon åt gärna havre om hon fick en chans att stjäla den ur hästarnas hinkar också.
Kram igen på er alla, jag ska krypa ner i sängen hos lillan och försöka att inte oroa mig utan faktiskt sova lite.
Canttant, hur är det? Berätta mer!
Liz, är ohyggligt ledsen för din skull. Jag vet att jag sällan kommenterat på dina inlägg, men jag läser, såklart, och hoppades hela tiden att det skulle lösa sig mellan dig och Lasse!
Didis, grattis på födelsedagen!
Själv undrar jag om jag är en bulimiker in disguise... Först ikväll hade jag en sjungning med kvartetten, helt sjukt, vi har hittills haft två rep och två sjungningar! Sedan hakade jag på mina jobbarkompisar på en pub (de kom på dagen innan att de skulle ha julavslutningsmiddag ikväll, liiite för sent i min kalender...) och drack 3½ starköl och är rätt så dragen nu... lilla kroppen väger väl en 60 kg eller så, så tre (och en halv) starköl är rätt mycket! Iaf, när jag dricker öl blir jag så sjuuukt söt- och saltsugen, så sedan jag kom hem har jag druckit en kopp varm choklad, ätit en skål glass med chokladsås och ätit fyra digestive! Och ätit keso direkt ur burken också!
Solde, tack för ditt förslag också! Grejen är väl (med både ditt och Aletas förslag, om jag får vara kritisk) att det är kul och speciellt för "vanliga" människor att vi sjunger barbershop. Men när man tävlar, inför flera hundra andra barbershopsångare, då är det inte lika unikt längre. Alltså känns det då inte så kul med ett namn som anspelar på att vi sjunger barbershop. Vi vill nog hellre ha ett mer generellt bandnamn, gärna (för min del) med lite motownkänsla, typ "the ...(ette)s", men jag har inte heller kommit på något bra än... Det är svårt!
Nu ska jag sova, herregud, det är ju en arbetsdag imorgon! Jag hoppas bara att jag är ursäktad eftersom min handledare bär skuld i min onykterhet. Kram alla!