• Svar på tråden Tantvarning6
  • Aleta

Sonja, det låter underbart med konserten. Grattis till att det blev så lyckat!

• Cantaton

Jag satsade på att promenera - men gick bussvägen. Så när det plötsligt kom en buss (i tid eller inte vet jag inte) hoppade jag på den. Hem gick jag emellertid eftersom jag alldeles strax har en spelning och jag ville vara säker på att komma hem.

17.00 konsert... Vi skulle rigga kl. 16 men givetvis är det trafikolyckor så pianisten har inte kommit än. De hämtar upp mig och ljudanläggningen, då jag bor bara några 100 meter från stället där vi ska spela. I värsta fall får jag bära dit grejerna, var min första tanke, men med tanke på att mina muskler bara skakar efter passet med min personliga tränare är det ingen bra idé...

Villemoa skrev 2009-12-17 13:18:59 följande:
    Min man fick totalt vänta i 35 minuter på pendeln imorse. Det tåget han tänkt ta var inställt och så var det andra 25 minuter försenat. Hoppas din buss kom i tid!Tycker också det är mysigt med mycket snö men det blir lite jobbigt när plogbilen proppar igen uppfarten när man nästan precis skottat. Och skotta behövs verkligen annars kommer vi inte ut
  • Soldemor

Nu skall jag köra hem, troligtvis rakt in i den där snöstormen de har hotat med hela dagen. Iaf ser himlen skum ut. Det blir nog att hålla 50 km/h i genomsnitt hela vägen hem. Känns liksom viktigare att jag kommer hem, än att det går fort. Och hemma har jag inget kort t min surfsticka, så ha en god afton, tants!
    *lämnar över Paradis och glögg-te*

• Cantaton

Ja, kör försiktigt och ha en fin kväll!

Soldemor skrev 2009-12-17 16:11:24 följande:
    Nu skall jag köra hem, troligtvis rakt in i den där snöstormen de har hotat med hela dagen. Iaf ser himlen skum ut. Det blir nog att hålla 50 km/h i genomsnitt hela vägen hem. Känns liksom viktigare att jag kommer hem, än att det går fort. Och hemma har jag inget kort t min surfsticka, så ha en god afton, tants!*lämnar över Paradis och glögg-te*
  • Sonja68
    Aleta skrev 2009-12-17 15:54:26 följande:
    Sonja, det låter underbart med konserten. Grattis till att det blev så lyckat!
    Tack!
    Såklart var ju inte precis ALLT perfekt, Stilla Natt har väl sjungits vackrare... Basarna sackade typ en halv takt efter sopranerna men vi fixade till det mot slutet.
    Finns endel gamla sopraner som borde sjunga alt t.ex. eller 2:a sopran. Eller mima på de högsta tonerna. Men, men...
    Med tanke på att kören består endast av glada amatörer och det är inga som helst krav eller intagningsprov/provsjungingar för att få vara med i kören, så var det godkänt!
    Vi har den policyn i församlingens körverksamhet att alla är välkomna. Ingen blir avvisad På en liten ort får man vara glad att det finns folk som vill offra så mycket av sin fritid som det faktiskt hanlar om ibland, på körsång.
    På de sånger som pensionärerna "vilade" så var körklangen riktigt, riktigt fin. Vi hade förenat oss med studenter på Folkhögskolans musiklinje här på orten, och de tillförde mycket fräschör också Särskilt i herrstämmorna.
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2009-12-17 16:10:18 följande:
    Jag satsade på att promenera - men gick bussvägen. Så när det plötsligt kom en buss (i tid eller inte vet jag inte) hoppade jag på den. Hem gick jag emellertid eftersom jag alldeles strax har en spelning och jag ville vara säker på att komma hem.17.00 konsert... Vi skulle rigga kl. 16 men givetvis är det trafikolyckor så pianisten har inte kommit än. De hämtar upp mig och ljudanläggningen, då jag bor bara några 100 meter från stället där vi ska spela. I värsta fall får jag bära dit grejerna, var min första tanke, men med tanke på att mina muskler bara skakar efter passet med min personliga tränare är det ingen bra idé...
    Konsert?! Vad för konsert *nyfiken i en strut tittar ut*
  • Cantaton

Konsert o konsert, vi ska sjunga o spela när ett företag har sin julfest Dock är jag ju fortfarande krasslig i halsen så jag är väldigt nervös för hur det ska gå... Pianisten får spela lite solo och så ska han sjunga lite som avlastning, men ändå... Tänk om rösten bara spricker eller försvinner hela tiden som i söndags... :-S

Sonja68 skrev 2009-12-17 16:17:03 följande:
    Konsert?! Vad för konsert *nyfiken i en strut tittar ut*
  • Sonja68
    Cantaton skrev 2009-12-17 16:18:56 följande:
    Konsert o konsert, vi ska sjunga o spela när ett företag har sin julfest Dock är jag ju fortfarande krasslig i halsen så jag är väldigt nervös för hur det ska gå... Pianisten får spela lite solo och så ska han sjunga lite som avlastning, men ändå... Tänk om rösten bara spricker eller försvinner hela tiden som i söndags... :-S
    Låter som en trevlig tillställning. Men trist att du är krasslig i halsen Spara de jobbigaste låtarna till sist, för då kanske människorna är så i gasen att de inte ens reflekterar över en sprucken röst. Eller säg att du imiterar Bonnie Tyler Nä, men allvarligt; LYCKA TILL *kram*

Solde; kör försiktigt, vi behöver vår prästtant!
  • dfk

Aleta, hoppas att dottern snart mår bättre!

Liz, varma kramar till dig!

Fjällbruttan, förstår att ni är oroliga, vilket otäckt fall!

Känner mig matt och slut men åt det positiva hållet. Jag har lyckats att lösa en konflikt på jobbet. Alla spänningar börjar släppa men istället för att jubla och slå kullerbyttor så skulle jag kunna bara lägga mig ner och sova istället. Det går åt så mycket tråkig energi av att vara orolig och ha ont i magen.
    Men nu hoppas jag att det ska förbli konfliktsfritt framöver.
    Nu vill jag bara fira jul med min familj och mysa!

• Cantaton

Efter några dagar i sjuksoffan längtade jag såååå efter att få träna och det fick jag minsann idag. Med min personliga tränare. Musklerna bara skakade i hela kroppen efteråt och jag var typ yr och hade druckit över en liter vatten. Puh. Men å vad jag mår bra! När jag klagade över att jag var så svag i armarna sa han att allt är relativt och avslöjade att jag var hans starkaste kvinnliga "kund" (Med tillägget: "Och det är inte som när man har konsert och säger till varje publik att Ni är den bästa publiken!")