• Svar på tråden Tantvarning6
  • Sonja68

Misstänker att jag blir Fussrichter

Fick igår veta att våra kära Moskvavänner kommer till oss efter trettonhelgen.
    MEN andra bekanta från Murmansk meddelade glatt att de på genomresa på väg neråt Sverige gärna vill träffa och umgås och självklart övernatta hos oss den 22 och 23:e december. Jippie......... Min man bjöd genast in resten av den ryska kolonin hem till oss på Vildsvinsstek och allmän fest den 23:e (vi åker iväg den 24:e på natten till den 25:e)
    Jag påpekade försynt att jag är upptagen med att packa både den 22:a och 23:e, så jag har INTE tid att laga nån vildsvinsstek. Men det lovade han att göra. Men jag VET alltför väl att när han lagar maten (grillar osv)så behöver han en assistent som kommer med uppläggningsfat, tändvätska, osv. osv.
    Men då får FAN gästerna agera assistenter. OCH barnvakter. Jag är upptagen!!!!
    I vilt raseri rusade jag ner på nedervåningen och började dammtorka, dammsuga, skrubba toaletten och ikväll ska jag skura och bädda. Grrrrrrrrrrrrr.........
    Nu är det fika, ska gå och ta en julstjärna och en pepparkaka

• Sonja68

Ryssar har ingen känsla för jul De fattar inte att 23 och 24 är heliga dagar med uppesittarkväll, julklappsinslagning, rimmande osv den 23:e och 24 är det familjehögtid!!! För att de själva inte firar jul. Min man har nu varit med så många jular att han borde fatta det, men ICKET!!

• Cantaton

Ojoj. Hoppas det går bra ändå. Och att han tar sitt ansvar med hjälp av gästerna

Sonja68 skrev 2009-12-18 09:03:40 följande:
    Ryssar har ingen känsla för jul De fattar inte att 23 och 24 är heliga dagar med uppesittarkväll, julklappsinslagning, rimmande osv den 23:e och 24 är det familjehögtid!!! För att de själva inte firar jul. Min man har nu varit med så många jular att han borde fatta det, men ICKET!!
  • dfk

Sonja, jag förstår dig helt och fullt!
    Det blir ju alltid annorlunda när man har gäster. Det är svårt att vara trevlig och värdpar samtidigt som man man vill ha en mysig julkänsla och slippa stressa samt att packa inför en resa på det. Synd att din man var så snabb att bestämma utan att fråga dig om vad du tyckte först. Kram Sonja!!!

• Aleta

Cantaton, vad kul att pappa ringde!

Sonja, det är kul med gäster, men ibland kan det bli för mycket...

• Frulle

Hej hej.... Mår ni bra?
    Såg att din pappa ringde Canta!! Va underbart!!

Här har något slagit till. Bella har skyhlg feber.. Helt avslagen. Hostig! Har nöff nöff kommit nu?! Och jag har inte vaccinerat barnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ska dom dö av den sjukan nu och det är mitt fel!??!

• Aleta

Frulle, vad jobbigt! Det går inte att ge Tamiflu eller något sådant? Eller är det biverkningar på det? Det är så svårt det där.

• Kjell Präst

Jag såg en reklamskylt på Stockholms central. Den var från Burger King och det stod "Vi serverar frulle". Frulle, kan du inte gå in på Burger King och säga "Jag heter Frulle. Servera mig!"

• Cantaton

Kjell Präst skrev 2009-12-19 07:15:34 följande:
    Jag såg en reklamskylt på Stockholms central. Den var från Burger King och det stod "Vi serverar frulle". Frulle, kan du inte gå in på Burger King och säga "Jag heter Frulle. Servera mig!"
    Nu ska jag hem till pappa (alltså hans hus) o baka julgodis med syrran o alla andra som bor i det huset (ja, inte pappa då...)

Pappa får förresten mkt troligt permis på jul.
  • Frulle

Usch jag känner mig helt handlingsförlamad när Bella är SÅÅÅ sjuk. Hon ser helt döende ut..

Ja Kjell, det var en bra idé!