Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Efter en lång, gråten kväll (inget mer som hänt, bara ostabil) ska jag nu ge mig på ett försök att sova.
Sonja vilken underbar kväll!
Didis, menar du på allvar att man kan dö av karies? På alldeles riktigt? *går och borstar tänderna*
Bruttan ,jag har redan ritat chockade gubbar i andra tråden.... *kramar om här också*
Cantaton, det är ok att vara skör i perioder. Det är jag också och har varit hela hösten. Man får ge akt på sig och ta en dag i sänder.
Lika effektiv som jag var igår, lika oflytig har den här dagen varit. Allt har gått så TRÖÖÖÖGT och helt vimsigt och splittrat.
Nåväl, databordet är ihopskruvat åtminstone och medan sambon gjorde det fick jag undan en hel del av grejorna i det rummet. Det är arbetsrummet eller obbyrummet ochdet var helt FULLT av kartonger tills nu. Det var där jag började i förrgår.
Idag stod jag som ett fån och bara undrade vad i allsindar jag skulle göra med allt....
..nu är en hel del omsorterat och somligt inpackat i det lilla skåp som fanns. Resten är prydligt staplat i ett hörn och över den högen tänker jag hänga ett överkast så det ser lite mindre ut som ett förråd.
Vi saknar en hel del i fråga om förvaring i huset. Man byggde inte med så mycket garderober förr utan det var ju linneskåp, skänker och buffér och sånt man förvarade linne, porslin och annat i.
Nu blir det inte mer idag och förresten har det ju redan blivit imorgon så jag ska väl lägga mig. Hoppas det går att sova inatt.
Godmorgon tanterna.
Ja, hörni vad det händer mycket tråkigheter just nu. Skönt att svärfar klarade sig bruttan, o Cantaton, vet vad du talar om. Ibland känner jag mig stark som en björn, dessimellan bryts jag mittitu av minsta lilla.
Jag gjorde några inhopp som barnskötare på ett dagis för några år sedan. Då jag skulle sluta fick jag en present, och ett kort där det stod; Liz, du är vår stjärna. Jättekramar från xxxx
När jag ibland inte är hundra på att jag "duger"/räcker till, brukar jag ta fram sånna små minnen av uppskattning. Det är otroligt helande för kropp o själ.
Sonja; Viken känsla av lycka du tog fram, m din beskrivning av konserten. Tack för det.
Passion; Låter jättehärligt med ett julpyntat drömhus. Jag älskar ord som punchveranda, sal, och tornrum Löve that.
Nu blir det frukost. Ha en bra dag, o tack för alla fina ord.
/// Liz
Ja, Liz, såna där minnen måste man ta fram ibland när man känner sig bräcklig. Tänk vad ett litet kort med värmande ord kan göra mycket
Mig kallade en kollega för "Vår lilla sol" en gång. Det försöker jag minnas ibland.
Termometern visade -21.4 i morse! Men som tur är har vi vindstilla. Och myggfritt
Jag är jätteglad och nöjd för att jag rodde i land mitt lilla personliga projekt: Att för första gången på sex år delta i Julmusiken. Det har varit ett evigt pusslande med barnvakter då mannens träningar krockat med mina körrep. Men mitt lilla nätverk har verkligen ställt upp för mig denna gång. Och maken har faktiskt också ställt upp, nu när han förstått att för mig är "sjungeriet" lika viktigt som hans bandyträningar eller vildsvinsjakt. Så det känns som en liten seger att jag rodde i land detta (med hjälp av familjen) UTAN att det blev en massa bråk och gorm och sura miner. För er kanske det låter som en baggis, men för mig och min familjesituation som JAG lever i,
var det ett stort steg framåt Vi för alla våra egna små kamper...
Hoppas ni får en fin dag!
Liz; stora kramar till dig också! Glömde skriva det igår!
Hos mig snöar det helt galet mycket!! Vi har ungefär fem-sex decimeter snö men så är Södertörn "drabbat" också. Det är liksom ingen idé att gå ut och skotta. Jag gjorde det imorse för att komma fram till brevlådan och 10 minuter senare var det lika mycket snö igen. M och jag håller oss inomhus idag kan jag säga.
Ja det snöar o snöar o snöar här också! Love it! Fast jag vet inte om jag vågar tro att bussen kommer i tid sedan. Ska nog skippa bussen och gå istället... Om det nu är så mycket lättare att pulsera fram i snön... Alternativt satsa på en tidigare buss?
Åh vad underbart det känns att få något varmt i kroppen. Ibland är ju te bara det bästa som finns!
Min man fick totalt vänta i 35 minuter på pendeln imorse. Det tåget han tänkt ta var inställt och så var det andra 25 minuter försenat. Hoppas din buss kom i tid!
Tycker också det är mysigt med mycket snö men det blir lite jobbigt när plogbilen proppar igen uppfarten när man nästan precis skottat. Och skotta behövs verkligen annars kommer vi inte ut
Här lyser solen och det är -5 grader. Nästan ok...synd att det skall bli mer oväder ikväll!