• Svar på tråden Tantvarning6
  • Cantaton

Åh nej!!! Bara var med din familj och försök vila när du kan. Tänker på dig. Jag vet tyvärr alltför väl hur det är på Iva...

Fjällbruttan skrev 2009-12-16 17:58:12 följande:
    Hej!Sticker in skallen och talar om att jag lever, har inte hunnit läsa ikapp nåt och orkar inte just nu...Internet funkar igen men familjen är i kaos, svärfar störtade ut för deras källartrapp i lördags natt, slog skallen så han fick en spricka i skallbenet, höll i en jävla spritflaska som krossades under honom och ska av kroppspulsådern... blodet sprutade minst sagt..Förutom interkranielle blödning vid skalbenet som trycker på hjärnan.Han befinner sig på Iva och börjar långsamt återhämta sig, tack gode gud att manen är sjukvårdutbildad inom fjällräddningen, det räddade svärfars liv...och att det finns ambulanshelikoptrar!Har tillbingat senaste dagarna med att fixa larm och hemtjälnst till cancersjuka svärmor och försökt hålla ihop familjen och jag är så JÄVLA trött och ledsen just nu för jag oroa mig så för allt och alla!Förlåt ett jätteegoinlägg, har saknat er enormt och återkommer när jag hinner!!Kramar till alla!
  • Aleta

Många kramar Fjällbruttan, vilka hemskheter mitt i allt stök och stress!

Själv fick jag åka och hämta lillan på dagis. Hon bara grät och grät och dagispersonalen kunde inte trösta henne. Det har aldrig hänt förut. Diffust ont både här och där. Vad är det för fel på ungen! Barn ska ha rejäla förkylningar med snor och hosta när de är sjuka så att man vet vad det är!

• didis

Nämen Fjällbruttan, vilken otur! Eller tur beroende på hur man ser det (att svärfar fick hjälp så snabbt alltså).

Lite som hockeyspelaren som drabbades av hjärtstopp men domaren visade sig vara ambulansförare och satte in HLR bums så han klarade sig.

(och tvärt om mot 9-åriga tjejen i Nkpg som dog (!) av en tandinfektion. Sannolikt det första dödsfallet av karies hos barn på många år. Fast det händer faktiskt ibland hos vuxna).

Aleta: fy. Just diffusa besvär har jag svårt med. Hellre sår där blodet sprutar. Sonen hade jätteont i magen en gång - vi trodde det var blindtarmen (och det trodde sjukhuset med tills kirurgerna kom) men det visade sig vara - schalakansfeber?! Kan det vara något att hoppas på, kanske?

• Daa

Aleta: åh, vad jobbigt för lilla tösen
    Hoppas ni kommer på vad det är.

• Aleta

Kan man dö av karies! Det har jag missat helt.
    Ojojoj nu börjar det bli som när ett par kompisar till mig höll på att utbilda sig till läkare. Vilka sjukdomar man fick reda på!

Hon har ingen feber alls, så det utesluter väl de flesta vanliga barnsjukdomar. Läkaren hoppades på en liten inflammation i ryggen (hon ramlade för två månader sedan) om det inte är bättre till åp måndag så vill de undersöka henne igen.

• Frulle

Men GUD!!!
    Låter helt vansinnigt läskigt!!! Hoppas han mår bra snart!!!

Fjällbruttan skrev 2009-12-16 17:58:12 följande:
    Hej!Sticker in skallen och talar om att jag lever, har inte hunnit läsa ikapp nåt och orkar inte just nu...Internet funkar igen men familjen är i kaos, svärfar störtade ut för deras källartrapp i lördags natt, slog skallen så han fick en spricka i skallbenet, höll i en jävla spritflaska som krossades under honom och ska av kroppspulsådern... blodet sprutade minst sagt..Förutom interkranielle blödning vid skalbenet som trycker på hjärnan.Han befinner sig på Iva och börjar långsamt återhämta sig, tack gode gud att manen är sjukvårdutbildad inom fjällräddningen, det räddade svärfars liv...och att det finns ambulanshelikoptrar!Har tillbingat senaste dagarna med att fixa larm och hemtjälnst till cancersjuka svärmor och försökt hålla ihop familjen och jag är så JÄVLA trött och ledsen just nu för jag oroa mig så för allt och alla!Förlåt ett jätteegoinlägg, har saknat er enormt och återkommer när jag hinner!!Kramar till alla!
  • Sonja68

Ja jösses, vad här händer dramatiska saker mitt i juletid. NÄr ska tanterna få lugn och ro???????
    Aleta; så oroliga ni måste vara, men vi hoppas på att det inte är nåt allvarligt.
    Och Fjällis, dramatik är bara förnamnet

Pust, konserten gick bra och jag är helt tagen av Schaffers musikaliska begåvning. Kan gubben lira gura eller kan han lira gura? Ståpäls på var och varannan låt.
    Min favvo sen barnsben, Brusa högt lilla å, den var en höjdare! Och Jag vill ha en egen måne framkallade tårar i ögonen.
    Kyrkan var fullsatt (såg det ut som) och vi fick stående ovationer
    NU har julstämningen infunnit sig

• Heloise

Men usch jag håller med Sonja, nu får det vara nog med sorgligheter och sjukdomar!
    Stora varma kramar till er all
    Själv är jag så trött att jag somnar sittande snart. Ergo sängen nästa.