Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Vad vill du att jag berättar om?
God morgon! Här sitter jag med en kopp te och en katt och väntar på att dagens lektion skall börja. Idag ska vi ha doktorand föreläsning, en massa olika doktorander ska berätta för oss om sin forskning. Så där känner väl jag inför det, speciellt som jag är trött, fryssen och mår illa. Jag förstår inte varför alla utbildningar jämt måste pusha så hårt för att man ska fortsätta och skriva en avhandling, vår utb är väldigt forskar fokuserad, jag vill ju bara låna ut böcker, jag vill inte forska, jag jobbar hellre på ICA än fortsätter i skolan i nuläget!
Men men fake it 'til you make it, jag är duktig på att se intresserad ut i morgonrock
Jag tänkte på det du skrev om din lösning... men det kanske inte var nån stor grej?
Huuu, jag måste ta mig till jobbet snart... är inte alls okej idag. Vilken överraskning... Det blir värre med åren, eller hur?
God förmiddag!
Hemsk vädermorgon blev mycket bättre när de ringde från SAAB och sa att min bil är klar. Så skönt! Skall hämta den i eftermiddag.
Grattis i efterskott på födelsedagen, Didis!
Och jättekram till tant Liz!
När jag körde hem igår kväll var det världens snöoväder, kunde inte ha på helljuset, för då blev det en vit vägg framför bilen. Och det var så halt att bilen liksom gled ut mot mitten hela tiden. Och när jag kom hem var elementen iskalla, pannan hade dött igen. Grr! Först vid 20.30-tiden kom pannmannen. Men han hade med en fläkt som stod på medan han grejade så det skulle bli lite varmt för oss. Fast tydligen väldigt otäckt för snuttarna! Amaretto var räddast, medan lillasyster var ganska nyfiken på apparaten. De är för söta, snuttarna! Lillan frös med sin tunna bebis-päls, vi packade in henne i fleece-filtar och gick och bar på henne.
Ja, Liz, jag finns här också förstås om du vill dryfta nåt
Du är jättestark som tar tag i detta NU. Kraaaam!
Blomman, applåder till dig. Jädrar vad du är effektiv! Du drar fram som en virvelvind där i småländska skogarna
Själv köpte vi alla klappar till barnen igår. På en och samma affär.
Därmot sprang vi runt på alla klädaffärer och hittade INTE en nyårsklänning till mig. Ska på fancy restaurang i Moskva och då måste man ju vara snoffsig, minsann.
Jag blev besviken. Och min man ännu mer besviken. Han var så fast besluten om att fixa mig en finklänning...
Men ett par svarta klackiskor fick jag mig i alla fall
Ikväll är det konsert med Janne Schaffer och Stefan Blomqvist, solister, pukor och trumpeter. Så håll tummarna att det går vägen!!
Kram
Liz: många kramar till dig.
Oj, jag mår inte bra. Vaknade där vid 9 av telefonen och var vaken ett tag innan ögonen bara gled ihop och jag somnade om fram till nu. Så när jag tänker att det är lika bra att gå på lunchen på en gång och ska ta fram en bit mat av det jag lagade igår kväll finns det inte!!!! Jag lagade fyra portioner. Åt en. Sambon åt när han kom hem och så har han tagit med sig matlåda till jobbet och det är SLUT!!! Och jag fick genast tårar i ögonen... Jag är så svag.
Och som om jag blev på bättre humör när jag öppnade posten och hade fått en faktura för svininfluensavaccin som ska ha levererats!!!!! Jag har inte ens tagit sprutan, så jag blev jättearg och fattade ingenting. Ringde genast och kom giiiivetvis inte fram till något annat än en oseriös telefonsvarare. Det är en BLUFFAKTURA! Tydligen många företag som fått det (dock är min adresserad till mig privat). Åååååhhh!
Didis i efterskott: GRATTIS!
pssionsbloman, du är ju helt i gasen nu! Så mk uträttat på en dag!
Sonja den konserten låter mysig, hoppas ni får det trevligt!
Heloise, synd att man inte kan få välja ut bitarna man vill ha och strunta i resten när man pluggar! Hoppas att det ändå blir ngt som känns givande!
Bobou, hur mås det idag? Kram. Jag tänker på ditt nick här och tycker att "the boubetts" är ett passande namn!
Cantaton, bluff-faktura!!! Det är ju inte klokt! Så det finns folk som utnyttjar svinisen för sånt också! Mamma mia!
Hoppas din dag blir bättre. Du får här en stor varm kram!
Soldemor, läskig färd det där! Det är väl avigsidan med vintern kan man säga.
Idag har jag en städdag här hemma
I kväll kommer dottern som bor i London hem och det ska bli otroligt mysigt! För hennes skull är jag väldigt lycklig över att det just nu är helt vitt och vackert utanför! Hon längtar efter riktig vinter och snö som hon knappt sett på några år nu.
Åh vad julen ändå är en härlig högtid om man bara undviker att stressa sönder den!
Eller hur! Det är så lågt gjort.