Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Cantaton: Jo, jag har ju märkt att när jag sjunger de lägre tonerna så måste jag liksom "byta" registier/röst, så det är nog då jag tar till "bröströsten", annars går det liksom inte. Det som är konsten är väl att veta när man ska växla och få övergången snygg.
Jag gick hos sångpedagog ett tag, men hon ville bara att jag skulle sjunga alla dessa höga sånger, så det blev inte så mycket att träna hela registret. Vi SKULLE komma dit, men så blev hon engagerad i en opera i huvudstaden och vi avbröt. Hon är min småkusin (tremänning/syssling) och är både sångpedagog och operasångerska. Skulle gärna ta upp sånglektionerna med henne igen, för det var verkligen roligt
Heloise: Grattis till bilköpet!! Och hoppas ditt illamående går över, om det nu inte är... *håller tummarna*
Här är en jättekram t Cantttant, vad skönt att det går på rätt håll med pappa! Håller helt klart med föregående tanter, att du inte får vara så hård mot dig själv!
Här är också många tankar och böner t Heloise, hoppas det är en rolig orsak till illamåendet. då kan man liksom ta det bättre!
I helgen hade vi glöggbjudning hemma och Amaretto hade det jättejobbigt! Han kom till dörren varje gång det ringde på, för att inspektera vem som kom. När sedan någon ville se Siena (det ville i princip alla) så skulle han vara där och hålla koll så ingen var dum mot henne. Han är så söt och omhändertagande, en sida han aldrig visat förut. Snuttegubben! Igår var han helt slut och sov hela dagen, med lillasyster liggande tätt intill.
Nu börjar tuffa veckan, med krubbvisningar, skolavlutningar och julspel med konfirmanderna. Och visst är det julafton nästa vecka? Hur har tiden gått så fort?
Usch nu är jag lite ledsen, min ponny som jag fick när jag var två dog inatt, inte helt oväntat eftersom hon var 32 år men det svider i hjärtat iaf.Världens finaste lilla shetlands ponny, Camilla hette hon.
Alla mina minnen ifrån min barndom inkluderar henne och usch vad jag känner mig gammal, dessutom rinner lite tårar, sorg över förlorad barndom eller nått!
Åh klart det känns när hon varit med dig nästan hela ditt liv! Kan förstå att minnena rinner genom dig just nu.
Pappa RINGDE sin sambo idag i väntan på att få åka till rehab!! Han undrade om han inte hade med sig någon mobiltelefon och ytterskor till sjukhuset. Han kan inte riktigt förstå att han kom dit i ambulans... Men jodå, vi har tagit dit gympaskor till honom, så han behöver inte traska ut barfota i snön
Åh vad skönt att din pappa blivit bättre, det är ju ett stort steg att ringa själv
Cantaton: så skönt att det går åt rätt håll för din pappa!
Hur går det med din röst?
Heloise: beklagar
För övrigt ställer jag mig vid din sida när det gäller Jobbigheter och Konstigheter som kanske, eller kanske inte (fast jag försöker intala mig "förmodligen inte"), beror på roliga saker. Fast jag får vänta till på måndag.
*kramar om*
Då skickar jag en kram tillbaka och håller tummar eller visslar eller vad ni nu brukar göra
Min röst är skrutt Och idag har jag väldigt ont i halsen också.