• Svar på tråden Tantvarning6
  • Cantaton

Min kompis som bor i London var hemma förra veckan och var besviken just över att det inte var snö, så jag förstår att det blir bra nu när din dotter kommer hem

• Aleta

"The Sonorettes" kanske?
    Om ni har tänkt att få spelningar hos "vanliga" människor som ju kanske betalar er för besväret så kan det vara en fördel att namnet är lite beskrivande, men om ni finns till mest för att tävla så spelar det ju ingen roll.
    Är ni tillräckligt bra så spelar inte namnet så stor roll heller.

Bobou skrev 2009-12-16 02:43:57 följande:
    Solde, tack för ditt förslag också! Grejen är väl (med både ditt och Aletas förslag, om jag får vara kritisk) att det är kul och speciellt för "vanliga" människor att vi sjunger barbershop. Men när man tävlar, inför flera hundra andra barbershopsångare, då är det inte lika unikt längre. Alltså känns det då inte så kul med ett namn som anspelar på att vi sjunger barbershop. Vi vill nog hellre ha ett mer generellt bandnamn, gärna (för min del) med lite motownkänsla, typ "the ...(ette)s", men jag har inte heller kommit på något bra än... Det är svårt!
  • Sonja68

The barberettes? Eller betyder det nåt snuskigt?

Cantaton, jag har fått 3 såna där bluffakturor på vaccin till firman där jag jobbar! De åkte rakt ner i cylinderarkivet.

Nu drar jag snart på körrep. Håll tummarna för oss ikväll.
    Den här låten ska bli en ära att få göra:

• Cantaton

Sonja, usch... det är så lågt gjort liksom..

Håller absolut tummarna. Lycka till! Jag har aldrig sjungit med Janne Schaffer, men jag har lagat mat till honom, haha.

• passionsblomman

Jag har fått frågan av Janne Schaffer ifall jag ville gå vidare med honom till SpyBar. Jag sa nej tack.

Idag har jag inte gjort ett skit mer än ringt några jobbiga telefonsamtal, sådana där nödvändiga och som annara är ett dåligt samvete.
    Tvättar gör jag iofs också men fasen vad segt det går idag!

Kom just på att om man ska få sin a-kassa så är det nog bra att gå och posta kassakorten också...

..och på ICA har de kanske en piasavakvast-my GOD vad det snöar!

• Cantaton

passion, bra, sådana samtal är sååå sköna att ha gjorda. Jag slapp mitt sådant samtal, för det ringde självmant i min telefon

• Cantaton

åååååååååh ännu argare blev jag när han nu ikväll kom hem med matlådan OUPPÄTEN!!! Då hade han gått ut och ätit istället för att äta matlådan. Ibland är annars löjliga, eller inte ens noterbara, saker bara sååå frustrerande.

Cantaton skrev 2009-12-16 12:13:02 följande:
    Oj, jag mår inte bra. Vaknade där vid 9 av telefonen och var vaken ett tag innan ögonen bara gled ihop och jag somnade om fram till nu. Så när jag tänker att det är lika bra att gå på lunchen på en gång och ska ta fram en bit mat av det jag lagade igår kväll finns det inte!!!! Jag lagade fyra portioner. Åt en. Sambon åt när han kom hem och så har han tagit med sig matlåda till jobbet och det är SLUT!!! Och jag fick genast tårar i ögonen... Jag är så svag.
  • Fjällbruttan

Hej!

Sticker in skallen och talar om att jag lever, har inte hunnit läsa ikapp nåt och orkar inte just nu...
    Internet funkar igen men familjen är i kaos, svärfar störtade ut för deras källartrapp i lördags natt, slog skallen så han fick en spricka i skallbenet, höll i en jävla spritflaska som krossades under honom och ska av kroppspulsådern... blodet sprutade minst sagt..Förutom interkranielle blödning vid skalbenet som trycker på hjärnan.
    Han befinner sig på Iva och börjar långsamt återhämta sig, tack gode gud att manen är sjukvårdutbildad inom fjällräddningen, det räddade svärfars liv...
    och att det finns ambulanshelikoptrar!
    Har tillbingat senaste dagarna med att fixa larm och hemtjälnst till cancersjuka svärmor och försökt hålla ihop familjen och jag är så JÄVLA trött och ledsen just nu för jag oroa mig så för allt och alla!

Förlåt ett jätteegoinlägg, har saknat er enormt och återkommer när jag hinner!!

Kramar till alla!

• didis

Tack för alla grattis!!

Det är hårt att bli äldre för idag är jag däckad och har faktiskt varit hemma från jobbet. Vilket inte tillhör vanligheterna - gammal egenföretagare som jag är! Tur att det finns överbliven tårta i kylen - det räcker till alla!

Jag blir impad över din effektivitet passionis!

Hela förra helgen var vi i Göteborg så jag får antagligen vara lika effektiv som du helgen som kommer. Om inte make och barn har ordnat all julmathandel o städning men det betvivlar jag tyvärr.