• Svar på tråden Tantvarning6
  • didis

Passionis:

jo, att sambon är fantastisk emellanåt har vi nog fattat - annars hade du väl inte skaffat barn med karlskrället??

Allvarligt, det är skönt att kunna ventilera någonstans, någorlunda anonym.

Och förresten tror jag det snarare är bra för barn att se att man kan bråka men ändå bli sams efteråt.

Mina föräldrar bråkade mycket o separerade när jag var 5-6år och mamma och min "nya" pappa (han kom in i mitt liv strax efter och är den bästa pappa jag haft!) bråkade aldrig. Så jag "kunde" inte bråka när jag träffade maken utan när jag blev sur så gick jag min väg. Gissa om det uppskattades! Sedan lärde jag mig bråka och jisses - som vi har bråkat! Men numer är vi sådär halvtrist avskavda i kanterna och lyckas kompromissa oss fram mest hela tiden. Obegripligt men sant!

Jag skickar lite (saft-)glögg o pepparkakor. Julmusik har jag också. Om det är bra mot håravfall vet jag inte men det skadar knappast.

• passionsblomman

didis: Heureka! Det måste vara JULMUSIKEN jag tappar håret av!

Hhihiihi!

Nä tack ska ni ha för både glögg och hejjarop och förståelse.
    Ibland får man för sig att de enda som grälar i universum är man själva.
    Förresten så går min sambo också sin väg och tänk att då blir jag fullständigt vansinnig!
    Jag är ganska skarp och rakt på sak som ni kanske har märkt, så vad jag tar och inta tar och hur jag vill ha det brukar framgå rätt tydligt. Tur att sambon är snaggad, för annars skulle hans hår stå rakt bakåt...

Nu måste jag laga middag så sonen hinner äta innan han ska lägga sig.

• dfk

Jag sitter i ett tråkigt läge just nu. Min chef och jag kan inte komma till en lösning kring mitt schema... Det är jättejobbigt!
    Jag vill gärna vara flexibel och ställa upp i de flesta lägen. Men jag måste ju ta hänsyn till mitt liv och mina möjligheter till att få ihop vardagen också. Känns inget vidare när det inte går att diskutera ens. Vet inte hur det ska sluta....

• didis

Nähä. Nu duger det inte att sitta här och ha trevligt.

Förutom seminarieuppgifter ska jag förbereda ett par föreläsningar för tandhygienister i januari/februari. Jag som aldrig undervisat tidigare!

Ha det bra, får se om jag hinner in en sväng senare i kväll.

Till helgen blir det inget i vilket fall - i morgon åker hela familjen till Göteborg för julmarknad och shopping o kommer inte hem förrän sent på söndag kväll.

• Aleta

Kramar till er allihop och en extra stor till Blomman.

• Heloise

Kramar till dig Blomman, klart att din man är jättebra, men det betyder ju inte att du inte kan bli förbannad/ledsen/sårad/irriterad på honom

Det är skönt att spy ut sig, själv brukar ajg ringa en kompis i Australien när saker och ting brakar åt h-vete, det är skönt att vetilera med någon som inte är här och som bara lyssnar och erbjuder stöd. Jag känner mig alltid väldigt dålig när jag gnäller över Panzer till mina vänner, får skuldkänslor och känner mig som den sämsta människan i världen, trots att jag bara säger att f-n vad jag blir less på att han... vad det nu kan vara.

Dagen har varit händelserik, först nekad lån på ett ställe och sedan fick vi lån på "vår" bank och så åkte vi och provkörde den där jättefina lagunan och den var så himla härlig att vi( läs Panzer) la ett bud på den( var på en bilfirma dock) och vi fick den och ska hämta den på tisdag!!

• passionsblomman

Så, nu har jag packat upp lådor med dukar, lakan och handdukar bland andra textilier. Hängt upp två gardiner och rotat i lite andra lådor som står haluppackade. Imorgon tror jag det rummet kan avslutas och betraktas som beboeligt för lilla pappa nu i jul.

Dessutom har jag vallat sambon fram och tillbaka längs gångbanan utanför vårt hus och pekat och pratat och visat så han nu förstår hur klokt jag tänkt och vilken fantastisk effekt det kommer att bli av mödan av hans arbete att skruva i krokar för att sedan hänga upp ljusslingorna runt punschverandan och altanen.
    Så nu ska han göra det imorgon.

Envis och manipulativ? Jag? *tittar mig över axeln* Ni måste väl mena någon annan...

Idag har han faktiskt nu bytt transformatorn på en gran jag har från mitt förra företag. Den är gjord av en vit dunslinga som är lindad i en spiral som man släpper ner över en ställning. Som en krinolin ungefär. Det låter ju helt konstigt, men den ser ut som något ur ett änglaspel eller nåt.

Jag tänker göra helt kritvit jul på punschverandan och bara komplettera med grönt i som bladverket på Julrosor och möjligen en krans på väggen. Fast helst skulle den också vara vit och gärna lysa. Då ser huset så mysigt ut utifrån och det blir välkomnande att komma hem till oss.