Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
God kväll, CAntaton, sovit gott? Vill du ha nåt? Grönt te, UTAN honung och en pepparkaka som mina flickor bakat?
Multivisum är väl ett måste? Annars halvt omöjligt att få åka.
Vi fick ju åka över Salla första gången men andra gången var det blankt nej. Varför? Vi hade med en kilel från Brasilien och dom trodde vi bluffade. Ingen brasilianare befinner sig i norra Finland i slutet av Oktober.
Och det roligaste av allt, killen hette Ivan
Som sagt - upplevelsen hade varit större om jag varit äldre.
Jag minns mest kosntiga saker, som att kyparen luktade svett, folk ville växla svart (fast det vågade vi inte) och att det satt små tanter i varje rum i Vinterpalatset. Fast jag måste ha varit äldre - det här var mitten av 80-talet så jag var väl i alla fall 15 år. En mycket dyr (tyckte jag) matruschka köpte jag i vilket fall, inte målad utan med träfanér påklistrat i mönster och det, förutom matroserna, är mitt starkaste minne.
Nu hade det varit intressant att kunna jämföra systemen men för det var vår resa alldeles för kort.
Det intressanta med Kandalaksha var att dom 1999 inte hade plockat ner propagandan. Lenin stod i stadsparken, hammaren och skäran smått över allt. Propaganda på väggarna, hela järnvägsstationen var överöst med bilder.
Dom förklarade att dom ville att baren skulle se och lära sig så dom aldrig skulle göra likandan. Ligger något i det ...
Mycket gott - och varmt känner jag nu. Tack gärna.
Lillabruden: Tack Jo, de säger att de är lika mig, jag såg ut precis så när jag var liten... Men de har många gester och mimik som sin far också.
Schysst med nya jeans till bra pris. Jag hade suktat efter ett par som kostade 600 kr. Nu var det rea; 400 kr. Jag beställde och fick dem och... sådär... känner mig lite för rund kring låren och rumpan o midjan i dem, men annars helt okej. Men jag tycker 400 var lite dyrt ändå...
Vet ni, jag har jätteont i skallen och nu värker nacken och axlarna, så jag ska gå och knyta mig.
Ha en trevlig kväll allihopa!