• Svar på tråden Tantvarning6
  • Aleta

Nej, jag menade dig så klart! (Och det vet du nog .)
    Din make spanade jag inte in så noga, jag har ju en egen.

Sonja68 skrev 2009-12-08 16:02:42 följande:
    Antar att du menar mannen Han blir alltid så jäkla bra på foto!! Han är faktiskt väldigt snygg... i mitt tycke! Han har psoriasis, bl.a. i ansiktet, så kompisen har fått försöka tona ner det röda.
  • Heloise

Åh vad fina ni var Sonja, du såg/ser ut som en filmstjärna ifrån 40 talet så snyggt!

Och vad skönt att pappa blivit opererad Cantaton.

Bröstoperation har jag själv funderat på fast en reduktion, nu är jag ju fet som en julgris men jag var väldigt bystig även som smal.
    Just nu har jag 85F och det är jättejobbigt, med gropar i axlarna efter bh banden, även om bh banden är modell breda. De är jämt i vägen och det kostar en förmögenhet för bra underkläder, den sista bh'n jag köpte kostade nästa 1000kr

Iaf så tror jag att jag ska göra en efter att jag fått barn( om jag nu har sådan tur att jag kan få barn).

Nu ska jag ut och gå en timme med min fulladdade Ipod, håller på och lyssnar på en jättebra ljudbok.
    Idag hade jag två möten i skolan( dvs en i chatten och en i marratech) det gick bra och jag gillar verkligen alla i mina grupper, utom en haha.

Jag har precis renskrivit en intervju och läst massa uppsatsinledningar. En produktiv dag.
    Nu ska jag slinka in i bebistråden och säga hej...

• Aleta

Om man har gott om tid kan man göra sån't här - fantastiskt!

• Aleta

De ser goda ut, men blir de inte kladdiga om man inte tempererar chokladen?
    När man värmer omgång två som de ska doppas i så kan man ta av det hela från värmen innan allt har smält eller spara undan osmält (tempererad) choklad.
    Blanda sedan i den och låt den smälta av den varma chokladen, då kan den bli tempererad om man har tur.

Cantaton skrev 2009-12-08 18:31:10 följande:
    Det är inte svårare än så här:bullenmittiugnen.blogspot.com/2007/11/trillin...
  • Cantaton

Passion, enkelt julgodis är ju tex marsipanfigurer. Det är visserligen lite pilligt att göra marsipangrisar, men det behövs inte så mkt mer än marsipan och karamellfärg. Vi brukar annars göra små, korta, avlånga stänger i grönfärgat marsipan och doppa ena änden i smält choklad.

Sedan kan man ju smälta choklad och hälla i vårgårdaris och klicka ut på en plåt.

Något annat som funkar med barn är ju att kavla ut marsipan och nougat, lägga i några lager varannan marsipan och varannan nougat och sedan skära till små rutor (så det ser ut som engelsk konfekt).

• Cantaton

Jag tog av från vattenbadet alldeles när det var färdigsmält och "vilade" chokladen en aning innan jag doppade ner nötterna på nytt. Det gick bra.

Aleta skrev 2009-12-08 18:38:52 följande:
    De ser goda ut, men blir de inte kladdiga om man inte tempererar chokladen?När man värmer omgång två som de ska doppas i så kan man ta av det hela från värmen innan allt har smält eller spara undan osmält (tempererad) choklad.Blanda sedan i den och låt den smälta av den varma chokladen, då kan den bli tempererad om man har tur.
  • Cantaton

Så är det för mig också. "Gropar" efter banden och svårt att hitta BH:ar som inte är superdyra. Jag har H-/I-kupa. Får se hur det ligger till när jag gått ner mina ytterligare 20kg så småningom. Jag har ju pausat lite nu.

Idag har jag dock varit på konsultation hos personlig tränare på gymmet. Har köpt ett paket med 6 träningstillfällen med PT nu med start på torsdag. Då ska vi göra lite tester, lägga upp ett gymprogram (styrketräning - kondition och pass hade jag fixat så bra själv, tyckte han) och ett kostprogram. Känns som en bra nystart och nymotivation. Jag kom ju av mig en aning efter ett par veckor med pappa på sjukhus. Orkade inte riktigt längre. Jag har ju hållit vikten och så, men det slinker i lite mycket onyttigt och neråt går jag ju inte för stunden.

Heloise skrev 2009-12-08 18:34:27 följande:
    Bröstoperation har jag själv funderat på fast en reduktion, nu är jag ju fet som en julgris men jag var väldigt bystig även som smal. Just nu har jag 85F och det är jättejobbigt, med gropar i axlarna efter bh banden, även om bh banden är modell breda. De är jämt i vägen och det kostar en förmögenhet för bra underkläder, den sista bh'n jag köpte kostade nästa 1000kr Iaf så tror jag att jag ska göra en efter att jag fått barn( om jag nu har sådan tur att jag kan få barn).
  • didis

Halloj! Long time no see!

Oj vilka fina bilder, Sonja!

Nu kände jag mig ännu sunkigare där jag sitter i mysbyxor och äter micromat!

Idag o i morgon har vi kurs i oral patologi. Det innebär dels att vi tittar på microskåpbilder (lagom spännande) men framförallt är det patientfall. "Och här har vi en 40-årig kvinna HELT UTAN SYMPTOM och det enda man ser är att tandköttet är lite svullet. Här är hon 4 månader senare (gräslig bild) och 2 dagar senare var hon död". Så nu sitter jag här o nojjar mig - ÄR inte tandköttet lite svullet???

• passionsblomman

Men GUD vilken muntergök du är!
    Nu måste man ju nästan boka tid hos tandläkaren också innan jul så man vet att man överlever...

didis skrev 2009-12-08 19:03:10 följande:
    Halloj! Long time no see!Oj vilka fina bilder, Sonja!Nu kände jag mig ännu sunkigare där jag sitter i mysbyxor och äter micromat! Idag o i morgon har vi kurs i oral patologi. Det innebär dels att vi tittar på microskåpbilder (lagom spännande) men framförallt är det patientfall. "Och här har vi en 40-årig kvinna HELT UTAN SYMPTOM och det enda man ser är att tandköttet är lite svullet. Här är hon 4 månader senare (gräslig bild) och 2 dagar senare var hon död". Så nu sitter jag här o nojjar mig - ÄR inte tandköttet lite svullet???